Strikke- og hekletråd :-)

Jeg strikker :) har strikket genser til frøkna mi, men ikke montert ennå. Holder også på med bukse i samme stil, men ble inspirert til å lage vognpose i stedet :D
 
Jeg har oppdaget Mariusmønsteret, så blir vognteppe og bodyer i deilig babyull. Er på utkikk etter et fint hentesett jeg skal ønske meg, men tror jeg vil vente litt med det til jeg vet om det blir gutt eller jente
 
Jeg har oppdaget Mariusmønsteret, så blir vognteppe og bodyer i deilig babyull. Er på utkikk etter et fint hentesett jeg skal ønske meg, men tror jeg vil vente litt med det til jeg vet om det blir gutt eller jente
Mariusmønstret vognteppe høres nydelig ut! :D

Hentesett har jeg etter Nr 1, fikk et beige sett sist med blå silkebånd itredd. Fikk en pose ved siden av med grønne og rosa bånd. Veldig praktisk :)
 
Mariusmønstret vognteppe høres nydelig ut! :D

Hentesett har jeg etter Nr 1, fikk et beige sett sist med blå silkebånd itredd. Fikk en pose ved siden av med grønne og rosa bånd. Veldig praktisk :)
Praktisk når man har litt fra før :) og beige er jo nøytralt, så det kan du jo bruke uansett :) Har vurdert å ønske meg noe kjønnsnøytralt jeg også.. Får se
 
Så fint :-D Har u oppskrift også?
Tror det ligger på den bloggen som står under bildet.

Gadd ikke engang å se etter, jeg er så dårlig på oppskrifter :p Denne gangen blir det nok et veldig enkelt teppe med en stilig pyntekant i stedet for min del :)
 
Marius vognteppe er kjempefint, men herlighet så kjedelig å strikke! Strikket den tynneste varianten til nevøen og trodde aldri jeg skulle bli ferdig. Men flott ble det.

Det ugleteppet er så nydelig.
 
Sjekket opp i ugleteppe, kostet litt under 6$. Gidder ikke bruke penger på mønster når det finnes så mye fint gratis :p
 
Sjekket opp i ugleteppe, kostet litt under 6$. Gidder ikke bruke penger på mønster når det finnes så mye fint gratis :p

Når jeg først skal bruke så mye tid på noe så skal både mønsteret og garnet være det jeg har lyst på ;) Men liker bedre å strikke enn å hekle, så får se hva det blir til.
 
Jeg strikker og hekler, å prøvd meg litt på sying:)
Fikk symaskin i bursdagsgave i fjor, men enklere å ta frem strikkepinnene enn å sette opp symaskin når man har en time ell to tilovers på kvelden:)
 
Når jeg først skal bruke så mye tid på noe så skal både mønsteret og garnet være det jeg har lyst på ;) Men liker bedre å strikke enn å hekle, så får se hva det blir til.
Å finne noe jeg har lyst på er ikke vanskelig, å bare velge et par derimot :p
 
Åh, det er så mye jeg har lyst til å strikke! Men nå når det går mot vår mister jeg strikkelysten, så er veldig tiltak... Men holder på med en bleiebukse i tynn merinoull fra Sandnesgarn, den er supersøt!
 
  • Liker
Reactions: SMI
Jeg strikker eller hekler ikke selv, men har heldigvis verdens flinkeste og ivrigste mamma :) Hun skulle egentlig ikke strikke noe før etter ultralyd, men klarte ikke dy seg!
Så hun har allerede strikket en jente- og en guttekofte :p
 

Vedlegg

  • image.png
    image.png
    716,9 KB · Visninger: 67
Da gjenstår det å se om det faktisk er gutt i magen eller om det blir gave. Nå gjenstår sokker og lue, så begynner jeg på et rosa sett :p

8dfcb1491833083418d71747ac07de60
 
Jeg strikker, og har strikket en del til tantebarna! Har så vidt kommet i gang med en dress til klumpen her også, men har hatt mye annet å henger fingrene i, så d går sakte, til tross for tykke pinner og små størrelser!☺️
 
Jeg strikker Nå strikker jeg Marius-genser til datteren min og sidrumpabuksa og perlestrikket jakke til mageboeren
 
Back
Topp