Strikke- og hekletråd :-)

Jeg strikker masse og hekler litt :p
 
Ja jeg strikker ☺ for tiden prøver jeg å bli kvitt litt gammelt restegarn på tøfler og diverse, så er planen å prøve meg på nancykofte til meg selv☺ så blir det nok noe babytøy ettervern ☺
 
Endelig ferdig. :) da er det bare å starte på jakken. Håper det går raskere enn denne :p
39f5006ec4f9442e266349b5e40867de
Nydelig! :)
 
Er veldig glad i å strikke, så blir nok en del hjemmestrikk dersom det går veien. Har tatt fram diverse bøker, men tror ikke jeg starter på noe før jeg nærmer meg 12 uker. Får satse på å ferdigstille de prosjektene jeg holder på med før kvalmen setter inn for fullt så jeg kan starte med blanke ark etterpå...
 
Har så lyst til å begynne å strikke små plagg, men veldig redd for å "jinxe". 5+3 i i dag.

Forrige sv.skap hadde jeg så mye vann i kroppen fra ganske tidlig, at hendene ikke fungerte (væskeansamling i nakken trykte på nerver så jeg mistet følsen i henda)

Skal jeg få strikket og heklet det jeg vil så bør jeg jo faktisk begynne så tidlig som mulig? ;)
 
Hekler og syr her :D

Jeg hakket (afghansk hekling) et teppe til mini, tok mange måneder så jeg tror det blir et enklere prosjekt til Nr 2 :p

Ellers må jeg sprette opp deler av babynestet jeg sydde og få sydd en glidelås i trekket. Lett å være etterpåklok når tissefantet pekte oppover i bleia og madrassen vrengte seg i vaskemaskinen :p ( Et lite tips til de som vurderer å sy nest selv ;) )
 
Jeg har en venninne som venter jente i september. Har super dilla på mariusmønster, så tenker å strikke en body til babyen hennes og øve meg så lille kan få mange sånne gode varme til den kommer :)
 
Har funnet fram begge nøstebarnbøkene og myk start og drømmer meg bort. Og så har jeg i alle fall ett plagg jeg ikke ble ferdig med til frøkna, så kanskje jeg får en sjanse til ;)

Har strikket teppe til begge ungene, men litt usikker på om jeg gidder det denne gangen. Håper prinseteppet til lillesøster fortsatt kan brukes...
 
Har funnet fram begge nøstebarnbøkene og myk start og drømmer meg bort. Og så har jeg i alle fall ett plagg jeg ikke ble ferdig med til frøkna, så kanskje jeg får en sjanse til ;)

Har strikket teppe til begge ungene, men litt usikker på om jeg gidder det denne gangen. Håper prinseteppet til lillesøster fortsatt kan brukes...


Jeg heklet vognteppe til førstemann. Tenker å hekle et til neste også, sånn at de har hvert sitt senere. Syns det er fint med noe som kan gå vidre i genrasjoner :)

Har en nøstebarn-bok, og bestilte meg litt 2-tråds merino. Sitter å blar i boka hele tida.. Får ikke helt bestemt hva jeg skal begynne på :)
 
Jeg har en venninne som venter jente i september. Har super dilla på mariusmønster, så tenker å strikke en body til babyen hennes og øve meg så lille kan få mange sånne gode varme til den kommer :)

Mamma skal strikke en body fra "Den store guttestrikkeboka" for meg. Kan hende jeg prøver meg på den selv etterhvert også :)
 
Hekler og syr her :D

Jeg hakket (afghansk hekling) et teppe til mini, tok mange måneder så jeg tror det blir et enklere prosjekt til Nr 2 :p

Ellers må jeg sprette opp deler av babynestet jeg sydde og få sydd en glidelås i trekket. Lett å være etterpåklok når tissefantet pekte oppover i bleia og madrassen vrengte seg i vaskemaskinen :p ( Et lite tips til de som vurderer å sy nest selv ;) )

Uff da!

Er ikke så flink med symaskin, men det er svigermor... Så mulig jeg spør pent om hun vil sy babynest :)
 
Jeg hekler, syr og strikker, når jeg har tid (nesten aldri)[emoji14]Har sydd et par babynest men synes det er knotete, så hvis noen har tips til hvordan få i fyllet rundt tar jeg gjerne i mot! Håper på å få strikket noe til bebisen i magen da :)
 
Strikker et nøstebarnsteppe i regnbuegarn til baby :)
 

Vedlegg

  • ImageUploadedByBV Forum1461445115.645443.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1461445115.645443.jpg
    64,3 KB · Visninger: 41
Holder også på med en Snøløvgenser til jenta mi på 20mnd.
 
De har så mange fine oppskrifter i den boka Min svigermor, som enda ikke vet at hun skal bli bestemor, har hatt lyst på klomelompeboka lenge. Så tenkte at hun skulle få den til bursdagen nå i mai da hun får vite det, så tenker vi får mye fint til babyen :)
 
Last edited:
Har dere noen ønskeprosjekter da?
Gjerne med bilder til inspirasjon til oss andre :p
 
Back
Topp