Strikke/hekletråd

Veldig veldig simpel i forhold til hva dere sikkert strikker men jeg er veldig stolt av ar jeg klarte å strikke denne dressen:) skal egentlig være en hette på men jeg er ikke så fan av hetter til små barn, de er bare i veien!! rps20141203_223610.jpg
 
Veldig veldig simpel i forhold til hva dere sikkert strikker men jeg er veldig stolt av ar jeg klarte å strikke denne dressen:) skal egentlig være en hette på men jeg er ikke så fan av hetter til små barn, de er bare i veien!! Vis vedlegget 91821
Den var jo kjempefin! Så deilig den så ut :)
Jeg liker heller ikke hetter på barneklær....bare i veien!
 
Den var jo kjempefin! Så deilig den så ut :)
Jeg liker heller ikke hetter på barneklær....bare i veien!
Ja brukte den i bhg også mot slutten:) og når man kan brette opp armene og beina slik så varer den 2 sesonger ca:) eneste er at jeg syntes kantene på armene og beina ble litt "slappe" så om jeg skal strikke den en gang til kommer jeg til å velge 1-2 str mindre på kantene også øke masker til riktig str når kantene er ferdig:) lurer på om jeg har gjort det på den blå:)
 
Ja brukte den i bhg også mot slutten:) og når man kan brette opp armene og beina slik så varer den 2 sesonger ca:) eneste er at jeg syntes kantene på armene og beina ble litt "slappe" så om jeg skal strikke den en gang til kommer jeg til å velge 1-2 str mindre på kantene også øke masker til riktig str når kantene er ferdig:) lurer på om jeg har gjort det på den blå:)
Jeg har også opplevd at de har blitt litt slappe. Da er det et alternativ å bruke tynnere pinner på ribben :)
 
Jeg har også opplevd at de har blitt litt slappe. Da er det et alternativ å bruke tynnere pinner på ribben :)
Ja, det var ikke dumt, også heller bytte pinner etter ribben:) en slik ullbukse skal jeg jammen klare:) strikker du med 5.pinner eller syr du? hater å sy etterpå:p strikket en annen dress og med striper! Sååå å kjedelig å stoppe alle trådene inni og sy sammen beina osv på den! den ble aldri helt ferdig for å si det sånn:p hehe
 
Ja, det var ikke dumt, også heller bytte pinner etter ribben:) en slik ullbukse skal jeg jammen klare:) strikker du med 5.pinner eller syr du? hater å sy etterpå:p strikket en annen dress og med striper! Sååå å kjedelig å stoppe alle trådene inni og sy sammen beina osv på den! den ble aldri helt ferdig for å si det sånn:p hehe
Jeg strikker med 5.pinner :) Festing av trådene er skikkelig kjedelig ja! :p
Strikket en genser en gang som jeg skulle sy sammen og angret på at jeg ikke strikket den "hel"...tok sin tid før den ble ferdig .....
 
Jeg strikker med 5.pinner :) Festing av trådene er skikkelig kjedelig ja! :p
Strikket en genser en gang som jeg skulle sy sammen og angret på at jeg ikke strikket den "hel"...tok sin tid før den ble ferdig .....
syntes og resultatet blir mye bedre når man strikker med.5 pinner:) må nok prøve meg på en ribb bukse:) men først må jeg få dressen ferdig:D
 
Veldig veldig simpel i forhold til hva dere sikkert strikker men jeg er veldig stolt av ar jeg klarte å strikke denne dressen:) skal egentlig være en hette på men jeg er ikke så fan av hetter til små barn, de er bare i veien!! Vis vedlegget 91821
Den var fin! :) Jeg er enig i det med hette, det kan være veldig upraktisk på de små. Tror jeg må prøve meg på en heldress denne gangen:)
 
takk:)
Den var fin! :) Jeg er enig i det med hette, det kan være veldig upraktisk på de små. Tror jeg må prøve meg på en heldress denne gangen:)
oppskriften her er fra drops, ser nå at de har en oppskrift uten hette også hehe:)
 
Ikke begynt på noe til vårt eget knøtt enda, men har ett teppe jeg skal fortsette på når jeg føler meg trygg nok på at det går bra. Har mange planer da :D
Men jeg strikker hele tiden føles det som. Holder på med en lue til en 1-åring nå som skal sendes forhåpentligvis i dag :) Over halveis, så den blir nok ferdig i tide :)
 
Hvordan går det med strikketøyet deres? :)
Her må jeg først strikke ferdig en jakke til meg selv, har bare en og en halv arm igjen, men har mista litt motivasjon når jeg bare vil strikke barnetøy, hehe:)
 
Så flinke dokke er å strikke! Er har en veeeeeldig snill tante som er litt som en bestemor til ungane mine, ho strikker til oss :) Ho skal strikke en Marius vognteppe og en heldress.

Eg har begynt med å hekle babytøfler, og har en vognteppe i bomull som eg er halvveis med :) Skal finne fram bilde.
 
Jeg er ferdig med babyteppet mitt. Prøver å finne et nytt enkelt prosjekt nå. Et jeg ikke trenger for mye hjelp med ellers så begynner folk å bli mistenksomme :p
 
ImageUploadedByBV Forum1417981438.355003.jpg
Klarte ikke vente til etter tolvte uke. Strikka disse små selbuvottene i helga. Har også begynt på noen enkle babytøfler. Større prosjekter venter jeg med!
 
Back
Topp