*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Så kjekt at du titter innom :)
 
Få svar på blodprøvene  - 12.11.07. "Alt normalt"
Få EL  - 16.11.07

Få svar på sædprøven  -Har bedt mannen ringe fastlegen

Få mens. Eller aller helst positiv test da, men...   1.12.07?
Ta blodprøve - 5.12 dersom mens 1.12
Begynne på pergo -  5.12?
Siste pergo pille denne omgang - dag 9 av neste syklus 9.12?
EL - ja, si det... iflølge gynekologen sånn ca en plass rundt dag 13 -14-15-16 (13.12-16.12?)
Testettid! - ifølge gynekologen 4-5 uker etter neste mens begynner. Tenker vi sier 12-14 dager etter EL jeg. Rundt nyttår? 




 
Noe merkelig med den der "prøvetidstellende" tickeren min, for mine beregninger sier nemlig at vi passerer "hel måned" den 15. i en måned da... menmen, samme kan det være, tiden går...
 
(Edit to add: vips, så hadde den oppdatert seg, og viser nå at vi har passert 17 måneder for en ukes tid siden ja, slik jeg mente, og ikke i dag, slik den sa tidligere i morges)
 
jeg ønsker dere all lykke å høper på jule spire for dere
 
Fingrene krysses.
 
Jeg tror underbevisstheten min jobber med å utsette testingen lengst mulig. Jeg er 7 dpo nå. Og har enda ikke bestilt nye tester!
 
Må ta meg sammen og gjøre det i dag, for dagene går, og det er bare en uke til testing. Og jeg pleier jo å bestille tester fra Danmark. Men de kommer fort da altså :)
 
Mye som skulle vært bestilt. Bilder til julegaver. Tester (og vitaminer?). Styling til håret. Noen julegaver kanskje.
 
Jeg følger spent med og håper på gode nyheter fremover...
 
Kjenner til den med mye som skulle vært gjort ja, spesielt når det gjelder å bestille ting..
 
Men som de sier der mannen min er fra: mañana, mañana...
Dårlig å bli smittet av den "i morgen"-tankegangen [:D]
 
Ha en fiiin helg :)
 
Få svar på blodprøvene  - 12.11.07. "Alt normalt"
Få EL  - 16.11.07

Få svar på sædprøven  -Mannen har ringt fastlegen, svar kommer i posten.

Få mens. Eller aller helst positiv test da, men...   1.12.07?
Ta blodprøve - 5.12 dersom mens 1.12
Begynne på pergo -  5.12?
Siste pergo pille denne omgang - dag 9 av neste syklus 9.12?
EL - ja, si det... iflølge gynekologen sånn ca en plass rundt dag 13 -14-15-16 (13.12-16.12?)
Testettid! - ifølge gynekologen 4-5 uker etter neste mens begynner. Tenker vi sier 12-14 dager etter EL jeg. Rundt nyttår? 





 
Synes det er rart de gjør det forskjellig. Min mann fikk sine svar på tlf., også spurte hun om han ville ha en kopi i tilfelle. Da svarte han ja..
 
Ikke godt å si.
 
Fastlegen vår hadde jo tenkt å "innkalle oss til ny time", så han hadde kanskje ikke akkurat oppgitt resultatene til dama i telefonen for telefonsvar?
 
Uansett, de kommer over helga tenker jeg.
 
håper på julemirakel for dere[:D]
 
Takk for hilser, alle sammen.
 
Ja, vi krysser fingerne for et lite julmirakel. Dagene går nå.
 
Jeg er enten 9 eller 10 dpo i dag antakelig, og har ikke engant TENKT på å teste...
 
Testene ble ikke bestilt før fredag. De ble sendt lørdag, fikk jeg mail om, og kommer nok i første halvdel av uka. Så får vi se hvor lenge jeg klarer å vente med testingen, men jeg risikerer jo at spottingen tar til før den tid, så vi får nå bare vente og se...
 
ORIGINAL: *Stella*

Har brukt helga, eller ialle fall søndagen, på å lage en del pynt til å ha på julekorta.
 
Opptelling viser at vi skal sende i alle fall 28 julekort, og kanskje tre til. Har laga pynt til 11 nå, så det går da fremover.
 
Jeg kan dog ikke nekte for at det hadde vært fantastsik kjekt å lage et "julekortomslag" i stedet, og lime et bilde inni... Bilde av et barn...
 
(Hvorfor, hvorfor dukka det opp bilde av et litt mørkhudet barn med nisselue i hodet mitt nå? Nei, ikke asiatisk (jeg har jo "adopsjon" og "kina" på skravletrådlista også...), dette var ei lita jente fra afrika en plass, med kruset hår i fletter, med røde sløyfer. Rød kjole, og nisselue, og smilte på bilde inni julekortet.... bare et veldig raskt bilde, et blimt, men... et så KLART bilde... bare et øyebklikk, men... en merkelig opplevelse)
 
Hmm, var julekort jeg egentig skulle skrive om.
 
Ja. ble bare litt satt ut av det bildet som kom i hodet... tror ikke jeg klarer å skrive stort mer om julekort. Skulle jo egentlig bare fortelle at je hadde begynt, uansett....

 
Dette havna i skravletråden om julekort.
 
Jeg vet ikke hva som skjedde... jeg er jo egentlig inne i ei  "drømme om baby"-tid jeg. Men, så beskrev jeg at jeg lengter etter å lage julekort med bilde, og så liksom for meg at jeg laget et dobbelt kort, pyntet på fremsiden slik som de jeg lager i år, men at når man åpnet dem, så var der et bilde på "side tre". (slik det gjerne er i "bildemapper" som julekort) Og det bildet jeg så for meg.... det var bare så klart, så veldig, veldig klart, men bare et lite øyeblikk.
 
Hadde tenkt å skrive om "putte inn bilde av en positiv test, om vi får den til helga, og skrive at "neste år blir det bilde av en baby?", men det bildet som bare plutselig lyste opp inni hodet mitt var et helt annet...
 
Jeg... det var en merkelig opplevelse.
 
Forresten håper jeg svarene på mannens sædprøve ligger i postkassa og venter på oss.
 
Nope, intet brev i postkassa i dag. Men, det som var sagt var ikke at det ble sendt på fredag, slik heg trodde, men at det ble "lagt inn til legen for at han skulle sende det" på fredag. Vår lege jobber ikke annenhver fredag, og hver mandag (eller, jo, det gjør han, men da jobber han en annen plass enn på legekontoret) Så.. vel, det kommer vel i løpet av uka.
 
Min man er nå søt da... når jeg fortalte ham om "bildet i julekortet"... "Ja, du vet hva vi må gjøre da, dersom vi lykkes nå?" Jeg aner ikke... "få et vennepar som adopterer, og lage julekort for dem..."
 
Hvordan tror dere et slikt oppslag på nærbutikken virker?
 
"Vi søker et par som kunne tenke seg å bli våre venner. Dere må ha adoptert ei jente fra Etiopia eller Sør-Afrika (for det er bare de to landene i afrika man kan adoptere fra her i landet, og denne jenta på bildet VAR fra afrika, det bare vet jeg) som er 4-5 år gammel, og vi vil gjerne lage julekort for dere, med bilde av henne i" [:D]
 
Får vel heller fokusere på å lage våre egne julekort.... og et eller annet år, skal jeg lage julekort med bilde av barn! Vårt/våre barn!
 
ja stella før eller siden skal dere lage deres egne julekort med egne barn[:D]
helst før da..
 
Før eller siden skal vi det ja.
Min mann er overbevist om at vi ksla få til å lage julekort med en liten baby på.
 
Vi skal sikkert det. Jeg vingler mellom å håpe at kvalmen min "selvsagt" har en positiv grunn, og til å ikke klare å fri meg fra det bildet av den jenta i "mitt" julekort. Det var en så snål opplevelse, for det var helt åpenbart MITT julekort, som jeg hadde laget. og inni smilte denne jenta mot meg.
 
Men, nå er det jo en annen variant vi prøver på i denne omgang, og jeg håper jo at det lykkes.
 
For jeg vil så gjerne bli mamma!
 
Få svar på blodprøvene  - 12.11.07. "Alt normalt"
Få EL  - 16.11.07
Få svar på sædprøven 27.11.07. "Få, og ikke helt friske" sædceller. 
 
Få mens. Eller aller helst positiv test da, men...   1.12.07?
Ta blodprøve - 5.12 dersom mens 1.12
Begynne på pergo -  5.12?
Siste pergo pille denne omgang - dag 9 av neste syklus 9.12?
EL - ja, si det... iflølge gynekologen sånn ca en plass rundt dag 13 -14-15-16 (13.12-16.12?)
Testettid! - ifølge gynekologen 4-5 uker etter neste mens begynner. Tenker vi sier 12-14 dager etter EL jeg. Rundt nyttår? 


 
What next?
Vel... det får de neste dagene vise, antar jeg. Må bare la mannen absorbere litt, tror jeg...
 
ORIGINAL: *Stella*

ABSOLUTT alt er mulig.

For nå vet jeg liksom ikke hva jeg skal tro...

Vi... ja, vi pleier jo teste noen dager før IKM. Jeg hadde jo egentlig helt mista håpet, men nå har det kommet tilbake. Vi tok en test i morges vi, mest for å tenke på noe annet...

Den var ikke positiv. Den var ikke det. Men det var liksom "noe" der streken skulle vært.

Dumme, dumme, dumme meg klarte ikke å la være å titte på den en gang til noe senere (dvs, myyye senere, den skal avleses etter max 5 minutter, og da var der altså ikke en strek, bare "noe". Så gikk jeg ut av badet, opp på loftet og hentet klær til dagen, og ned igjen. I mellomtida bladde jeg litt i et blad også, siden min mann skulle få litt fred på toalettet.
Så det var nok gått ca et kvarter siden testen var tatt når jeg kom tilbake, tre ganger så lenge som "tillatt grense". Men DA var der en strek.

Den var svak altså, så min mann trodde ikke det talte engang (selv OM det var kommet innen fristen, liksom) for han trodde strekene skulle være like sterke. Men det skal de jo ikke. Men... den kom for sent.

Det blir nok ny test om en dag eller to. Men tenk da... tenk om det stemmer?

Vi vil likevel ha tatt en ny test av sædkvalitet og kvantitet. Med tanke på nattesøvnen min det neste året, med tanke på "nestemann". (For en sær tanke, tenk å tenke på "nestemann". Vi vet nå slett ikke om dette BLIR en positiv test da, men jeg hååååper. Jeg slipper slett ikke jubelen løs, men jeg håååååper. Om mensen kommer, ja så skal vi jo i ALLE FALL ha en kontrolltest, men det vil vi ha uansett.

Så jeg skal motivere min kjære mann til å ta kontakt med legen så fort som mulig og få nytt skjema for ny test. Siden det sikkert er lettere å få legen til å skjønne at vi vil ha det FØR jeg evt ber om en kontroll.... (vi har jo samme lege)

Jeg klarer ikke tro at det kan være mulig. Men samtidig... det var jo NOE der... Er bare 12 eller 13 dager siden eggløsningen, så det er ganske tidelig enda. Men, tolmodighet til å vente til IKM med testing har jeg jo aldri hatt... Og det har aldri vært noe slikt på testene før, selv ikke timesvis senere (jada, jeg pleier sjekke testene igjen jeg...) har de aldri blitt "falskt positiv" etterpå.

Men nei, jeg vil IKKE ha noen jubelrop og gratulasjoner, for dette ER ikke en positiv test. Jeg har tatt en negativ test. Bare liksom at der var "noe". Som gir meg håp. Det gir meg tilbake det håpet som forsvant i går.

Men jeg synes fortsatt at det hadde vært en fordel med en KONKLUSJON på lappen fra legen. Selv om det ikke er fra vår lege. (men han som han deler kontor/praksis med) Vi hadde heller ventet en dag ekstra på å få berevet om det hadde kommet me en konklusjon. For alt, tallene klarer vi lese av. Der er for få, det er for liten andel (av de allerede for få) som svømmer fremover, og for få som ser normale ut. Det skal være minst 7% av over 40.mill med normale karakteristika. Det vil si 2,8 mill normale sædceller.

Min mann leverte en prøve med 3,5 mill sædceller, hvorav 5 % (dvs 175 000) var "normale".

såpass klarer vi lese selv. Det jeg derimot mangler, er et referansenivå på "hva dette betyr". Betyr det at han har for få, men at det fortsatt er mulig med normal befruktning, eller at det er  så få at det er nærmest umulig? Og ja, JEG vet at en dårlig test alltid skal etterfølges av en ny test, men kunne ikke legen skrevet det da?

"Dette betyr at denne testen indikerer.... ("problemer med å kunne gjøre parnter gravid", eller "lav konsentrasjon, men likevel mulig å gjøre normalt fertil partner gravid") men det bør tas en kontrolltest tre måneder etter den første testen. Dette fordi f.eks sykdom/feber/stresssituasjoner kan gi en midlertidig dårlig konsentrasjon. Vedlagt følger rekvisisjon for denne oppfølgingstesten, vennligst ta denne minst 70 dager etter forrige test, og minst x uker etter siste sykdomstilfelle."

Noe slikt synes jeg det kunne stått nederst på det arket. I stedet for å bare skrive akkurat det vi kunne lese av testresultatene, nemlig at der er lav konsentrajon av sædceller og lav konsentrasjon av normale/antatt friske sædceller av dem igjen. DET kunne vi lese av tallene, det er KONKLUSJONENE vi gjerne ville hatt av legen.

Jeg skal helt klart få min mann til å ringe legen igjen snart. Helt hvilken dag det blir vet jeg ikke (det er jo ikke en telefon han vil ta sånn med tilhørere da, og må ringe i arbeidstiden, så det forutsetter at han får sjangs til å stikke seg bort en plass) men jeg skal be om at det gjøres denne uka.

For jeg trenger sikkerhet. Jeg må vite sikkert, om den ER så dårlig, eller om det bare var en tilfendighet.

Jeg er slett ikke i stand til å huske om han hadde noe særlig feber i forbindelese med den bronkitten. Jeg tror det. I alle fall mener jeg han har hatt feber en eller annen gang i sommer, men det KAN sånnsett ha vært i vår, eller i fjor sommer... jeg husker ikke så godt NÅR mannen er syk... Bare vet når han hadde bronkitt fordi det var rett etter vi kom tilbake fra bryllupsreise, han var hjemme den første uka vi skulle vært på jobb igjen etter ferien.

 
Dette synes jeg likegodt hører hjemme i dagboka mi.
 
For dagboka bør inneholde mine tanker. Og dette er mine tanker i dag. I perioder, så glemmer jeg hele greia. Og i perioder klarer jeg bare ikke tenke på noe annet enn at der VAR "noe" på den testen, og det KOM en strek.... og i perioder så "vet" jeg at den neste testen blir negativ. Og i perioder er jeg bare så komplett opptatt av en eneste ting, og det er den sædtesten...
 
Jeg legger hånda på magen. Og bare sitter slik og tenker. Håper. Tenk om?
 
Er det teoreisk mulig at det er meninga jeg skal kunne JOBBE i dag? Seriøst? Jeg har da mer enn nok med å tenke på neste test. Både MIN neste test, og MANNENS neste test. Kan da vel ikke være meninga at jeg skal kunne tenke fornuftig og JOBBE på en slik dag?
 
Å veltes fra den sorgen i går, da alt håp forsvant, og jeg egentlig ikke skjønte hvorfor jeg skulle gidde å ta vitaminene mine, jeg trenger jo ikke folat når jeg ikke har noe håp om å være gravid eller bli det (tok dem likevel da) til å så ta en test i dag. Tenkte at den var selvsagt negativ, men jeg skulle jo ikke bli skuffa, for det visste jeg jo uansett. Det skulle jo ikke dukke opp noe der, så jeg gadd knapt se på testen. Holdt rundt min mann og var mer opptatt av å trøste ham på et vis, at vi SKAL klare dette, SAMMEN, på et eller annet vis. Men så.... så så jeg litt på den likevel, og der var "noe".
 
Absurd følelse, for jeg har slett ikke tatt det innover meg. Ikke hoppet opp og ned av glede, ikke latt tårene trille, ikke gledet meg over noe.... for det VAR jo ikke en positiv test. Bare "nesten". Men den var jo sånnsett negativ da. Egentlig.
 
Men jeg klarer ikke fri meg helt, fra å legge hånda på magen og tenke. Og håpe.
 
Håte at det er grunn til at jeg har vært uvel de siste dagene, håpe at det er en grunn til at puppene kjennes litt "rare" (egentlig er de ikke så rare, de bare klør... men når jeg tenker meg om, så tror jeg de gjerne gjør det før mens, det er bare ikke så ofte jeg har mens, så jeg er ikke så vant til det...) Drømmer om.... drømmer om permisjon, vogn, klær, bleier, baby...
 
Men stålsetter meg for at testen i morgen, eller fredag, kan være helt blendahvit igjen.
 
oi...
spennende!!!
 
Back
Topp