*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

oj oj oj stella som jeg håper for dere[:D] dette blir super spennende.
jeg har også ofte sett på testene etter lengre tid... men det har aldri dukka opp så mye som en ørliten skyggestrek engang hos meg. masse masse lykke til
 
Spennende, men skummelt.
 
Tanken på hva vi står ovenfor dersom dette viser seg å være negative tester, holder håpet nede.
 
Jeg kan bare ikke begynne å tenke for mye på det. For det er meget mulig vi har store problemer...
 
Vil sende en klem din vei!
 
Takk.
 
Tusen takk for gode ord.
 
Vi SKAL nok klare dette sammen, om vi må. Selvsagt skal vi det.
Vi har jo ikke noe valg. Vi MÅ jo bare klare det.
 
Det blir litt som det jeg sa da farfar døde (og gjento når mormor døde, og når morfar døde)
 
"Det går. Jeg vet ikke hvordan, men det går. For det bare må gå. Jeg vet ikke HVORDAN vi skal komme oss gjennom dette, men jeg vet at vi kommer oss gjennom det, for noe annet alternativ finnes jo ikke".
 
Og sånn blir vel dette også.
 
Om mensen likevel kommer, så kommer en bunnløs sorg og en vanskelig tid. Men vi kommer gjennom det. For det finnes ikke noe annet alternativ. Man dør ikke av sorg, så man overlever, og kommer ut av det på andre siden på et vis. Preget av det som har skjedd, selvsagt, men man kommer gjennom det. Noe annet alternativ finnes ikke.
 
OM jeg nå er, over alle lykkes muligheter, blitt gravid, så er der fortsatt det faktum at den testen var elendig. Vi har absolutt ikke tenkt oss enebarn, så vi har FORTSATT en stor sak forran oss... vi MÅ takle resulatet av denne testen, og hva nå enn konklusjonen av den er, før eller siden.
 
Dette blir ikke borte av seg selv. Det er noe vi MÅ gjennom, før eller siden, på ett eller annet vis. Vi skal nok klare det. På ett eller annet vis.
 
Dersom dette virkelig stemmer... virkelig stemmer.. jeg kan nesten ikke tro et, men om det stemmer...
 
Så makrerer det slutten på denne dagboka... for dette har vært ei dagbok, for tanker, følelser, grustrasjoner og glede, gjennom en prøvetid som har blitt lang, og tatt på. Med sine oppturer og nedturer. En STOR nedtur med den sædprøven. Og en stor opptur, om dette faktsik markerer slutten.
 
Kommer til å savne dagboka. Kommer til å savne denne muligheten til å rable om tanker og sølelser, frustrasjoner, engstelser og gleder, for det blir da vel sannelig ikke færre av dem fremover, om dette skukke stemme...
 
Må finne meg en plass å skrive annen dagbok da, tror jeg...
 
Men først må vi vente litt... og se om dette faktsik stemmer...
 
Digital CB kjøpes inn i dag. Spent på hva den viser. Den gir i alle fall et KLART svar. Håper det ikke inneholder ordet "ikke"....
 
Hehe, har to to billigtester (pluss tp utgåtte) liggende, mulig jeg må bruke dem, bare for å bruke dem (i alle fall de utgåtte, bare for å se om de funker, de andre to kan jeg jo spare... men, de har bare holdbareth til et par måneder etter antatt termin, så det blir jo bare dumt å spare på dem, så jeg kan likegått ta dem... Hehe
 
Min mann, somhadde siktet på en kort dag, da vi skulle gå på shopping (kjøpe test må vite, pluss julekalendershopping) har varslet at han må jobbe lenge, så jeg får ta den shoppingen alene. Det går vel bra det.
 
De store jubelropene sparer jeg også...
 
Men IKM er i dag eller i morgen. Og enn så lenge ikke en eneste dråpe blod i det hvite truseinnlegget mitt. DET er for meg et klarere tegn enn en svaaaaaaak test...
 
Hvis DCB viser gravid i morgen (helst i kveld, men du lar deg nok ikke overtale til å teste før), så har jeg halsbrann og strekkmerker du kan få overta [;)][;)]
Spesielt halsbrann (i og med at strekkmerkene er ganske permanente gitt).
 
En veldig koselig nyhet *Stella*!
Jeg hadde det på følelsen, men man vil jo ikke buse det ut for ofte heller, for da blir det litt som å rope ulv, ulv...
 
Jeg har forresten kjøpt bæresjal, og du skal se på det som din "fortjeneste" [;)]
For lenge siden la du ut en link med en mann som knytta et sjal og hadde babyen sin oppi den, vet ikke om du husker, men...
 
I hvert fall, så ble jeg helgira på tanken, og har kjøpt elastisk bæresjal (MAM Earth), og både jeg og gubben gleeeeder oss til å bære på snuppa inntil kroppen, og ikke i BabyBjørn.
 
OG du gjorde at jeg fikk øynene opp for tøybleier, så jeg tror vi kommer til å prøve ut det også... Gubben trodde vi skulle ha sånne firkanter om man bretter til en trekant og knyte foran (det måtte han bruke på sine småbrødre i Chile), men da vi var på alternativmessen så så vi sånne "trusebleier" til å ha bambus(tror det var bambus?) i, og han syns det var dødskult...
 
OG jeg vurderer å bytte ut tamponger med sånn mooncup etter hvert også [;)]
 
Så for meg så har jeg lært mye av å lese dine tanker, og litt "alternative" (i form av at du ikke følger strømmen) ideer.
 
Ja, da har jeg jo klart å skrive et superlangt innlegg, bare fordi jeg skulle gratulere her inne også (forsiktig gratulasjon selvsagt).
 
Ha en flott kveld videre, og lykke til i morgen! [:)]
 
Hehe, så koselig da.
 
Den linken med han som tar på sjal husker jeg, den er jo kjempekoselig. har lyst på noe sånt ja, og er godt igang med planlegging (i hodet) av tøybleieshopping, enda jeg slett ikke skal kjøpe noe som helst før det er helt sikkert, i alle fall... Det finnes mange typer tøybleier, og jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg vil ha... litt av hvert, kanskje...
 
Det blir ikke testing med det første i alle fall, og antakelig blir det i morgen ja.
 
Men opplevelsen på apoteket var i alle fall behagelig.... jeg tittet meg godt rundt, og bekrefta at jeg ikke så noen kjente. Jeg er jo vant til å kjøpe tester på nettet, de kommer meget diskret i posten... Tok en test, og holdt den litt inntil meg, gikk til kassa... hun bak kassa tok den, og la den diskrekt bak kassa mens hun fant frem en pose, og slo inn salget, putta testen i posen, og så putta hun posen i en pose og sa "la den i en ekstra pose jeg, for de er ganske gjennomsiktig disse posene". Har jo hørt mer enn nok om de som får høylytte spørsmål om allverdens, når de kjøper slike tester, og helst bare vil forsvinne u et sort hull, når det viser seg at "mammas nabo" kommer inn akkurat i tide til å høre det hele... Nåja, kanskje ikke så ille, men ikke alle apotekfolk er like diskret i alle fall... men dette gikk så fint så.
 
Da er det bare å ta den da... men det blir ikke før min mann er tilstede, og antakelig ikke før i morgen, siden det er bare en i pakken.
 
Men jeg føler meg ganske sikker... for det er enda ikke tegn til en eneste dråpe blod!
 
Så bra at det var en diskret ansatt da! Ikke vanlig tor jeg...
Merker at i Oslo sentrum så er et litt mer "samlebånd" og ingen bryr seg, men jeg tror aldri i verden jeg kunne kjøpt tester på apotekene i nærområdet der hvor mamma og pappa bor, selv om det også er Oslo, så er det litt mer sladder-utsatt...
 
Er så glad du har en god følelse, og håper sååå på det beste.
 
Akkurat nå syns jeg du er litt teit som er fornuftig og venter med testen, men det er fordi jeg er så innmari spent... he he...
 
Husker da jeg testet positivt, jeg testet jo da jeg var alene hjemme, og var helt sikker på at den skulle være negativ.
Ble nesten litt sur på meg selv mens jeg satt og ventet på resultatet og tenkte at jeg måtte ut igjen morgenen etter for å kjøpe test igjen før en eventuell fylletur med jobben...
He he, spesielt å sitte på dolokket og være sint på seg selv, og så plutselig blie kjempeglad og nervøs og alt på en gang...
 
I morgen skal jeg utrolig nok tidlig opp selv om jeg har fri, for jeg må på nærsenteret og se om de har mer superundetøy til 49 kr.. Så da er det rett inn her før frokost [:D]
 
Og dagens test (eller tester... vi tok en sånn billigtest også, etterpå, for å se hvor lang tid den brukte...den var omtrent som i går, det kom en svak sgtrek like før 5 minutter var gått, som ble klar i løpet av de neste fem) er tatt.
 
Og den digitale overlot absolutt ikke noe til tolkning eller tvil. Den er klar i sin tale.
 
Jeg er GRAVID!
 
Så glad jeg ble for deg nå!!!! GRATULERER  
 
åå gratulerer så masse [:D] da er den lange vente tiden på spire over for denne gang, selv om det er et stykke igjen til babyen kommer... masse lykke til , første hider er forbi bare kos dere masse fremover
 
Hei *Stella* [:)]

Jeg vet ikke, eller kan ikke huske om jeg noen gang har skrevet i dagboken din, men jeg har fulgt stille med i lang lang tid. Dvs, de siste månedene (les: tvillinger) så har jeg jo ikke hatt allverdens tid til å kose meg på internet, men satte meg ned i går kveld og tok et lite raid. Havnet da inne på dagboken din og kjente jeg ble helt varm når jeg leste meg igjennom de siste sidene. Sa til meg selv at jeg måtte huske å lese i dagboka di i dag for oppdatering, skrev til og med melding til Nesing om at dette er flott! Og i dag fikk jeg oppdateringen jeg håpte på (det var jo egentlig ingen tvil, men man er jo realistisk oppi alt også.)

GRATULERER SÅ MYE *Stella* !!!! [:D]

Jeg ønsker deg og mannen din all verdens lykke, kos deg, nyt dagene; noe fantastisk skjer i kroppen din, en liten baby skapes. En lite barn som vil fylle ditt liv med glede og bekymringer, rare, vonde og gode tanker, bleier, men mest av alt; kjærlighet!

Varme klemmer fra Bobby
 
vet du kanskje vil avslutte denne.. men prøver likevel[:D]
hvordan føler du deg stella ?
 
Jeg takker for alle gratulasjoner.
 
Jeg har det bra jeg, ikke speseilt plaget av kvalme eller noe sånn, og nyter livet.
 
Jeg har oppretta en ny "dagboktråd", link i signaturen, hvor jeg skriver videre om mine tanker i svangerskapet, for jeg syntes ikke det var riktig å fortsette her inne, men ville gjerne skrive videre...
 
Så jeg regner med at denne bare for "falle nedover i rekkene". Jeg vil helst ikke slette den, denne inneholder mange tanker jeg vil ta vare på, men nå som vi lykkes, virker det for meg ikke rikgit å fortsette med dagbok her inne, som dere jo skjønner.
 
(Men jeg følger med "jentene mine" altså, og håper dere får bevege dere over i terminforum snart! Kanskje noen kan bli med inn i augustforumet til meg?)
 
Gratulerer med spiren, Stella og lykke til videre i svangerskapet!! Så kjekt å lese at dere endelig lykkes [:D]
 
Back
Topp