Stell av føtter og negler om sommeren!

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Ja hva gjør du med tånegler og føtter sommerstid?

Lakker du neglene, isåfall med hvilken farge?

Annet stell?

Jeg trenger tips og råd mot fæle føtter :p
 
Ja hva gjør du med tånegler og føtter sommerstid?

Lakker du neglene, isåfall med hvilken farge?

Annet stell?

Jeg trenger tips og råd mot fæle føtter :p
Få hjelp av en fotpleier første gang så forteller hun deg hva du selv kan gjøre. Hva er fælt med beina dine?
 
Få hjelp av en fotpleier første gang så forteller hun deg hva du selv kan gjøre. Hva er fælt med beina dine?
Ja har tenkt tanken...

Altså, de er sikkert ikke så fæle som jeg føler det :p

Men altså;
- litt hard hud, særlig på stortærne.
- Neglene ser skjeve ut, at de vrir seg mot en retning føler jeg.
- Neglene på de midterste tærne på hver fot stikker liksom oppover hvis du skjønner? At det hvite ytterst på tærne peker opp mot taket.
- Det er vanskelig å få en fin form på dem, men det kan jo være fordi jeg ikke er noe slangemenneske :p Er ikke bare bare å file tånegler :p

Sikkert ikke de store problemene, men jeg kunne tenke meg litt flottere føtter :p
 
Om neglene er skeve og vokser "rart" så må du bestille time til fotpleier så hun kan vise deg hvordan du behandler neglene riktig selv, slik at du kan holde det under kontroll. Og IKKE stell føttene på noen som helst måte før fotpleietimen!! Ikke klipp negler eller fil. Du kan barbere leggene da :)
Men til gangene etter fotpleietimen:
-smør føttene etter hver dusj
-fjern neglebånd 1 gang i uka etter atvø du har dusja
-fil neglene rette, fotpleieren viser seg hvordan slik at du inngår inngrodde og deformerte negler.
-ta fotbad og fil hard hud 1 gang i mnd
-se til å ha gode såler i skoene. Hard hud komner ofte av feil sko.
Velg farge etter hudtonen din og klærne dine. Fransk passer til alt. Neonfarger får huden til å se brunere ut. Bytt farger etter klær og humør;)
 
Om neglene er skeve og vokser "rart" så må du bestille time til fotpleier så hun kan vise deg hvordan du behandler neglene riktig selv, slik at du kan holde det under kontroll. Og IKKE stell føttene på noen som helst måte før fotpleietimen!! Ikke klipp negler eller fil. Du kan barbere leggene da :)
Men til gangene etter fotpleietimen:
-smør føttene etter hver dusj
-fjern neglebånd 1 gang i uka etter atvø du har dusja
-fil neglene rette, fotpleieren viser seg hvordan slik at du inngår inngrodde og deformerte negler.
-ta fotbad og fil hard hud 1 gang i mnd
-se til å ha gode såler i skoene. Hard hud komner ofte av feil sko.
Velg farge etter hudtonen din og klærne dine. Fransk passer til alt. Neonfarger får huden til å se brunere ut. Bytt farger etter klær og humør;)
Takk takk :-D
 
Legger shellac hos fotpleier.
Bytter på fargen, men nå har jeg mørk dyp rød.

Fransk synes jeg er tacky.

Smører inn føttene hver kveld, har ingen hard hud.
 
Aldri filt negler jeg, jeg klipper tåneglene rett av. Aldri fått problemer med inngrodd eller sånn.

Filer hard hud minst ukentlig, ellers blir den ubehagelig. (meget mulig det da skyldes skoene mine, men jeg går stort sett i behagelige joggesko fra ecco som passer foten min godt)

I år for første gang neglelakk på dem, dyp rød. Hvilke farger som er pent, tacky, rart eller sjarmerende avhenger av hvem du spørr, har tråder om tema lært meg, så det tenker jeg er smak og behag.
 
Filer hard hud ofte, men det hjelper ikke! Burde absolutt vært hos fotpleier, men klarer ikke å la andre ta på de ekle føttene mine. Har ekstremt mye hard hud og store sprekker på helene. Lakker neglene i mintfarge stort sett, føler det hjelper litt hvertfsll :p
 
Går til fotpleien en gang i mnd og hun lakker også. Frank eller lys farge:)
 
Jeg går også til fotpleier og får fotbad, filt av hard hud og stelt negler hver sommer. Da har du et godt grunnlag for å holde føttene fine og det er verdt hver krone :)

Petsonlig foretrekker jeg fransk eller en lys farge når jeg får lagt shellakk; legger jeg vanlig lakk selv er det alt etter klær og humør. Bare vær obs på at om du lakkerer selv er det lurt å ha en god base under lakken, da for eksempel rød neglelakk lett kan misfarge neglen.
 
Filer hard hud ofte, men det hjelper ikke! Burde absolutt vært hos fotpleier, men klarer ikke å la andre ta på de ekle føttene mine. Har ekstremt mye hard hud og store sprekker på helene. Lakker neglene i mintfarge stort sett, føler det hjelper litt hvertfsll :p

Jeg får fort sprekker om jeg inne smører ofte. Bruker bare vanlig body lotion :) jeg burde også vært hos forpleier, men jeg får helt Klaus av å tenke på at noen skal studere de ekle føttene mine o_O æsj!

Edit; jeg bruker rasp i stedet for fil. Fil kan jeg jo bruke hver dag uten resultater..
 
Jeg får fort sprekker om jeg inne smører ofte. Bruker bare vanlig body lotion :) jeg burde også vært hos forpleier, men jeg får helt Klaus av å tenke på at noen skal studere de ekle føttene mine o_O æsj!

Edit; jeg bruker rasp i stedet for fil. Fil kan jeg jo bruke hver dag uten resultater..
Ja, bruker rasp og den elektriske til scholl med groveste "rull". Syns det hjelper lite.
 
Bruker pimpstein hver gang jeg dusjer hele året. Steller neglene en gang i uken. På sommeren lakker jeg gjerne i lyse gjennomsiktige farger
 
Jeg skulle ha vært mye flinkere...
Lakker neglene ved behov. Rød eller rosa.
 
Legger shellac hos fotpleier.
Bytter på fargen, men nå har jeg mørk dyp rød.

Fransk synes jeg er tacky.

Smører inn føttene hver kveld, har ingen hard hud.
Det er tacky om neglene er lange og det ikke er pent lagt. Er den hvite kanten tynn og det er lagt pent så er det delikat ;) men er halve negln hvit, neglene lange og det ikke er pent lagt, da er det ikke mye fint. Lange tånegler er ikke fint uansett :p
e1e1207bf9e264371e99ad8b81c9823c
 
Får fotpleie og shellac hos fotopleier:)
 
Back
Topp