Status fødested

Alketa

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
August 2018
Stjeler denne fra juni jeg, da det også begynner å komme litt fødsler her. Er jo spennende å følge med, selv om ting kan endre seg raskt...

"tenkte det kunne være nyttig at de av oss som er innlagt eller innom fødested kan legge inn en liten status her til info for andre som skal samme sted :)tenker på om det er travelt/fullt, om det er noe spesielt som skjer, er det veldig varmt eller kaldt der, eller noe man bare bør vite om eller være obs på :)"
 
Det var lurt! Virker ikke som er så mange innlagt enda..men det MÅ jo være rett rundt hjørnet nå :po_O
 
Innom fra august. Var på Tønsberg i dag. Veldig rolig og greit der. :)
 
Vi fikk siste plass på barselhotellet på st.! Olavs. Jordmor nevnte at prognosene tilsier st det ikke blir fødeboom i sommer på st. Olavs
Det høres jo lovende ut :) men vet du hva som skjer om det er fullt på hotellet? Hvor ender man da?
 
Det høres jo lovende ut :) men vet du hva som skjer om det er fullt på hotellet? Hvor ender man da?
Og forresten om du har født før, vær oppmerksom på at om fødselen gikk fint så spør de om du vil reise hjem etter 6 timer. Det er frivillig, jeg sa nei takk pga ammeproblemene jeg hadde didt.
 
På barsel på sykehuset :)
Og forresten om du har født før, vær oppmerksom på at om fødselen gikk fint så spør de om du vil reise hjem etter 6 timer. Det er frivillig, jeg sa nei takk pga ammeproblemene jeg hadde didt.
Aha, trodde barsel ble fylt opp først jeg...vet du om de har flermannsrol på barsel? :)
Tilbud om å reise etter 6 timer ja...den ser jeg for meg at jeg takker nei til jeg også gitt :hilarious:
 
Aha, trodde barsel ble fylt opp først jeg...vet du om de har flermannsrol på barsel? :)
Tilbud om å reise etter 6 timer ja...den ser jeg for meg at jeg takker nei til jeg også gitt :hilarious:
Tror det er alenerom både på hotellet og barsel.

De friske skal i utgangspunktet på hotellet, de det er noe ekstra med skal på barsel. Men er der fult på hotellet får de friske være på barsel.

De respekterte heldigvis det at jeg sa nei, men de sa at de som har gjort det er veldig fornøyd.
Jeg slet med amming sist så var klar på at jeg ville ha den oppfølgingen her som jeg kan få.
 
Og forresten om du har født før, vær oppmerksom på at om fødselen gikk fint så spør de om du vil reise hjem etter 6 timer. Det er frivillig, jeg sa nei takk pga ammeproblemene jeg hadde didt.

Grøss, jeg blir så provosert. Vi skal ut av sykehuset så fort som mulig, vi skal miste råderett over permisjonstiden, hva blir det neste? Sjonglere jobb og baby fra dag en?

Jeg fant dette om den nye ordningen ved St. Olavs. Ikke noe jeg kommer til å benytte meg av, nei.
https://stolav.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeavdelingen/jordmor-hjem
 
Tror det er alenerom både på hotellet og barsel.

De friske skal i utgangspunktet på hotellet, de det er noe ekstra med skal på barsel. Men er der fult på hotellet får de friske være på barsel.

De respekterte heldigvis det at jeg sa nei, men de sa at de som har gjort det er veldig fornøyd.
Jeg slet med amming sist så var klar på at jeg ville ha den oppfølgingen her som jeg kan få.
Ja, jeg var på barsel sist og synes det var helt topp egentlig. Vi lå på enerom da, håper bare ikke det finnes flermannsrom :hilarious: mannen kan ikke bare dra frem og tilbake heller, bor 2 timer unna sykehuset :)
 
Ja, jeg var på barsel sist og synes det var helt topp egentlig. Vi lå på enerom da, håper bare ikke det finnes flermannsrom :hilarious: mannen kan ikke bare dra frem og tilbake heller, bor 2 timer unna sykehuset :)
Tror ikke det er flermannsrom der.

Men barselhotellet er også veldig bra - flinke, omsorgsfulle folk der :)
 
Noen som vet hvordan det er på kk Bergen? Eventuelt hvor mange enkeltmansrom det er?
 
Grøss, jeg blir så provosert. Vi skal ut av sykehuset så fort som mulig, vi skal miste råderett over permisjonstiden, hva blir det neste? Sjonglere jobb og baby fra dag en?

Jeg fant dette om den nye ordningen ved St. Olavs. Ikke noe jeg kommer til å benytte meg av, nei.
https://stolav.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeavdelingen/jordmor-hjem
Enig, der er faktisk ikke alt man skal spare penger på! Det er så viktig at mor og baby får ro den første tiden etter fødsel og at de har hjelp og får god veiledning, blant annet med amming. Ja, veiledning det får du med den nye ordningen også, men på sykehuset kommer de ned en gang. Kan hjelpe til under det aktuelle anmemåltider etc.

Så jeg var tydelig på at jeg ønsket ikke å benytte meg av tilbudet om å reise hjem etter 6 timer
 
Ja, jeg var på barsel sist og synes det var helt topp egentlig. Vi lå på enerom da, håper bare ikke det finnes flermannsrom :hilarious: mannen kan ikke bare dra frem og tilbake heller, bor 2 timer unna sykehuset :)
Finnes ikke et eneste flermannsrom på hele St. Olavs. Det eneste sykehuset i Norge med kun enerom.
 
Herlighet, har de begynt med det der allerede?!? Jeg blir rett ut sjokkert jeg, og VELDIG provosert!
Nå skal jeg til stavanger, men lurer på om de har begynt praksisen med å spør de fødene der også:nailbiting:
Jordmoren min nevnte det og synes det er galskap, men hun var usikker på det da.
Nå er jeg femtegangs og er forholdsvis en enkel fødene, "tror" jeg. Frisk vil jeg vil frem til. Men jeg har ikke planer om å haste ut igjen, får jeg spm blir jeg forbannet og hormonene skal få komme til uttrykk. Jeg vil være lengst mulig for å få tid alene med nye lille!
Ikke kastes hjem i all den travelheten jeg har i hus, de første døgnene skal nytes og brukes til å komme litt til hektene, få etterriene overstått og nyte det nye livet litt alene!
Fy skam for noe tull de har begynt med!:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Back
Topp