St. Olav Hospital, Trondheim

Har de lystgass på st.olavs enda?
 
Æææh det va dumt! :-\
 
Men kan jo være at oksygen er en god erstattning? For da får du jo den puste hjelpen uansett ;P

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Hvordan er det å føde her på st.olavs nå som de ikke har Lystgass?

Jeg rekker jo aldri å få annen smertelindring fordi fødselen skjer så raskt. Lystgass hjalp skikkelig mye sist gang. Så jeg lurer litt på hvordan dette skal gå en evt neste gang, uten lystgass.
 
Hvordan er det å føde her på st.olavs nå som de ikke har Lystgass?

Jeg rekker jo aldri å få annen smertelindring fordi fødselen skjer så raskt. Lystgass hjalp skikkelig mye sist gang. Så jeg lurer litt på hvordan dette skal gå en evt neste gang, uten lystgass.

Gjikk bra :) Badekar lindret veldig til meg :)
 
De har badekar, og fine store rom med sakkosekker og mye annet kjekt :) jeg måtte ha epidural jeg da, siden de ikke har lystgass, og epiduralen hjalp ikke noe særlig :p
 
Fødte der desember 2013. De har god kompetanse og jeg følte meg trygg hele tiden under og etter fødsel, men de har en jobb å gjøre når det gjelder ammestart. Hver egang vi dro i snora for å få hjelp kom en ny jordmor inn med nye råd å teknikker, ble kjempe forvirret og vi fikk aldri satt igang ammingen på sykehuset. De er heller ikke veldig flink på det følelsesmessigeplanet. Vi var på føde øst og fikk ikke over på barselhotellet da det ble komplikasjoner under fødselen- vi var der i 4 døgn.
 
Last edited:
Gjelder besøkstidene barselshotellet også?

Mulig du har fått svar allerede, eller kanskje du allerede har født :happy: Tror ikke tidene gjelder på hotellet, nei. Jeg fødte der i januar 2014, og hadde en del besøk. Det eneste vi fikk beskjed om var at vi måtte ta imot besøkene på rommet, og ikke i dagligstuen.
 
Har født alle mine fire barn på St. Olav, og det er jeg veldig glad for! Har alltid havnet på barselavdelingen i stedet for hotellet, og har fått god oppfølging alle gangene :)
 
Jeg synes vi har fått fantastisk oppfølging før fødsel (var syk under siste svangerskap). Fikk til og med privat nr til hun jm som fulgte oss opp!

Fødsel og barseltid... jeg har sikkert vært uheldig, det har vært fult overralt. Med nr 1 var det sommer og de skulle stenge fødeavd. så etter fødsel måtte vi sitte på et venterom i 2 timer. Og det var ikke mulig å få noe mat, så pappaen måtte ut på byen... Med nr 2 ble vi kastet ut av føderommet etter ca 30min.

På barsel og hotellet fikk vi lite oppfølging, kanskje 45 min tilsammen med begge ungene!
 
Fødte på St.Olavs i januar i fjor. Ble flyttet over på hotellet noen timer etter fødselen og ble veldig godt ivaretatt der. Som førstegangs var jeg ganske usikker, spesielt mtp amminga. Ringte i snora ganske ofte, og pleierne var alltid blide og hjelpsomme. De fikk meg aldri til å føle at jeg masa. De tok henne noen timer de to første nettene, så vi fikk sove. Hadde litt dårlig samvittighet for å sende henne ut, men samtidig var vi så i underskudd på søvn, så det var nok det beste for oss alle tre.

Neste gang vil jeg sikkert reise hjem ganske raskt, om alt går bra :)
 
Fødte på St.Olavs i januar i fjor. Ble flyttet over på hotellet noen timer etter fødselen og ble veldig godt ivaretatt der. Som førstegangs var jeg ganske usikker, spesielt mtp amminga. Ringte i snora ganske ofte, og pleierne var alltid blide og hjelpsomme. De fikk meg aldri til å føle at jeg masa. De tok henne noen timer de to første nettene, så vi fikk sove. Hadde litt dårlig samvittighet for å sende henne ut, men samtidig var vi så i underskudd på søvn, så det var nok det beste for oss alle tre.

Neste gang vil jeg sikkert reise hjem ganske raskt, om alt går bra :)

Fødte der for 14 dager siden og har akkurat de samme erfaringene som du. Helt fantastiske jordmødre på barsel og den berømte bruksanvisningen man hører om at nybakte foreldre føler de trenger idet de kommer hjem, følte ikke vi at vi hadde behov for takket være fantastisk oppfølging og tilstedeværelse.

Vi også fikk litt avlastning ene natten, og ja, vi følte oss litt ubrukelige men hvor deilig det var. Hørte etterpå at de fleste benytter seg av det "tilbudet";)
 
Vil gjerne skryte litt av St.Olavs og føde øst. Kom inn om natta og trodde jeg skulle føde på vanlig vis. Tok ikke lang tid før før de oppdaget komplikasjon og full fart for å ta keisersnitt. Fikk god informasjon hele veien. Var aldri redd eller bekymret, følte meg trygg. Fikk også god oppfølging på barsel. På forhånd var jeg litt bekymret for å føde på et stort sykehus,at det skulle føles lite trygt og kaldt, men skulle gjerne født mitt første barn her også.
 
Back
Topp