Spiral

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Hei.
Jeg var å satte i hormonspiral i april 2016. Har hele tiden hatt problemer, i form av blødninger og smerter. Har sjekket to ganger at den sitter der den skal.
Men har hele tiden hatt menssmerter, ca annenhver dag, å nå begynner det å gå meg på nervene , så nå vil jeg ta den ut.
Noen som har hatt samme problem? Er det normalt at det skal være vondt etter så lang tid?
 
Det håper jeg det kommer mange og sier at ikke er meningen. For planen min er å ringe legen over påske og bestille time for å få satt inn en
 
Jeg opplevde aldri det. Fikk satt inn i mars 2016 og fikk menssmerter rett etterpå. Ellers har jeg svake murringer sånn hver tredje måned med svak spotting i to dager hvor jeg ikke trenger innlegg engang.
Kanskje du reagerer på hormonene?
 
Kan godt hende jeg gjør det, men jeg har jo brukt p-piller i mange år, å de har jeg aldri reagert på, annet enn at jeg aldri fikk mensen:p
 
Jeg hadde menssmerter da jeg satte den inn og innimellom ellers. Ikke veldig vondt bare murringer og Ikke hele tiden nei. Syns ikke det hørtes normalt ut. Jeg hadde veldig mye blødninger i starten, men det gikk heldigvis over etter en stund.
 
Altså, jeg har mensen i nesten 14 dager, når jeg først får det. Da går det igjen 7-14 dager før jeg får det neste gang, å når jeg er ferdig med å blø, så er det vondt, menssmerter selvom det ikke kommer blod. Har bestemt meg for å fjerne den nå, skal ta celleprøve den 20. Så da skal legen få ta den ut samtidig. Tenker kanskje P-stav eller P-piller istedenfor, da slipper jeg hvertfall detta :p og det er jo ikke HELE tide det er vondt, bare annenhver dag i ca en uke etter mens.
 
Aldri hatt problemer med det nei, mistet mens og hadde bare litt murringer en sjelden gang. Om du er plaget hadde jeg nok valgt å fjerne og prøvd noe annet, ja.
 
Hmm, det høres rart ut

Jeg satte inn min i oktober for over to år siden, og jeg blødde uregelmessig og lenge det første året. Men hadde aldri vondt.

Jeg har ikke mistet mensen, men nå bllr jeg i 3-5 dager i motsetning til 12-18 dager før jeg satte den inn... Så sånn sett er jeg veldig fornøyd.
 
Det føles ut som etterrier, bare litt mildere.. hadde voldsomme etterrier med lillesøster, så jeg sammenligner det med det, bare i en mildere form.
 
Alle 3 gangene jeg har hatt spiral. Har jeg slitt med smerter som kommer å går. Spesielt med anstrengelse og tunge løft. Hadde mye mensensmerter med den. Legen sa da at jeg har en overfølsom livmor. Og at jeg faktisk kjente spiralen. Noe som er svært uvanlig. Det var derfor jeg hadde smerter. For smertene var verdt etter jeg hadde brukt muskulaturen rundt det området.
 
Hørtes ikke greit ut. Bare positiv erfaring med hormonspiral her. Menssmerter varte kun noen timer den dagen den ble satt inn. Ellers var det null mensen, smerter eller noe som helst av ubehag de neste 4 årene og nå i 3 år til nå. Hatt den to ganger til nå ser du.
 
Jeg hadde mensmurringer i 6 måneder før jeg fjerna den, orka ikke mer. Skal vistnok ikke være slik, men noen er uheldige. Fikk også sjekka flere ganger at alt lå riktig, men var fortsatt kjipt.
 
Jeg hadde aldri menssmerter når spiralen satt i livmora. Hvis den sitter riktig og det er sjekket med ultralyd så er det opp til hva du føler du orker. Jeg fikk menssmerter når den forlot livmoren. Min var satt inn feil og hadde perforert livmora og måtte fjernes lapraskopisk.
 
Men det er det som er rart, hadde den vært satt i feil eller noe så ser jeg for meg at det skulle vært vondt hele tiden, ikke bare de dagene etter mens..
 
Altså, når jeg leser hvor mange som har problem med hormonspiral her skjønner jeg egentlig ikke hvorfor det blir dratt fram som et bedre og mer symptomfritt alternativ til kobberspiral.

Jeg har kobberspiral. Blødninger hver måned selvsagt, men de er ikke så voldsomme. Opplever mer at de har endret seg som følge av barnefødsler etc.

Hadde jeg fått smerter ved løfting, kramper innimellom og jevn/ujevn spotting på andre tider enn ved mensen hadde jeg ikke gitt produktet lang tid før det måtte ut. For slik det blir beskrevet her er det jo rett og slett en dobbel prevensjon; det hindrer deg fra å ha sex.
 
Er noe med det.. men så sa de at det kunne gå opptil ett år før det stabiliserte seg, å da ga jeg den sjansen. Men nå er det over ett år siden jeg satte den i, så nå skal f%#enskapen ut! Orker ikke detta mer!
 
Hadde den problemfritt i et års tid, så kom smertene. Ble gradvis verre og jeg tok den ut etter 1 år og 10 mnd.
Kobberspiralen var mye verre, den måtte ut etter 6 mnd.
 
Kommer nok ikke til å bytte til kobberspiral.. tror nok jeg velger P-piller en stund, så kanskje jeg går over til P-sprøyte.. noen som har noe å si om den?:)
 
Back
Topp