Spiral

Jeg holdt ut i tre år med hormonspiral, da orket jeg ikke mer. Masse blødninger og murringer hele tiden. Var hos gyn flere ganger som sjekket at den var satt inn riktig. Så for meg passet ikke hormonspiral:(
 
"Godt å høre" at det ikke bare er meg, da er det sikkert ikke unormalt å reagere på den..
 
Jeg hadde hormonspiral i 2 år, masse problemer med den. Fikk x antall uvi/nyrebekkenbetennelser av den, lengre mensperioder(blødde mye i 8-9 døgn hver mnd), mye magesmerter og etter 2 år fant kroppen min selv ut at den skulle dytte den ut. Problemet ble da spiralen satte seg fast i livmorhalsen, og jeg fikk ekstreme smerter som endte med at jeg havnet på akuttmottaket på sykehuset. Kunne ikke si nøyaktig hvor det gjorde vondt, så da en fødsels/gyn-lege undersøkte meg så sa han "se her, den er på tur ut".
Han måtte ta spenntak i stolen for å klare å dra den ut, og der og da ønsket jeg sterkt å få noe bedøvelse, men alle fødestuene var opptatte så jeg ble holdt igjen i stolen av en sykepleier i tillegg til at jeg måtte holde meg fast i håndtakene. Da den endelig kom ut så forsvant de intense smertene, men hadde sårhet nedentil i over 1 uke før smertene forsvant helt.
Min fastlege sa etter denne hendelsen at jeg aldri mer skulle ha spiral.
Nå har jeg p-stav og ikke hatt mens på over 4 år :) Ingen andre plager heller.
 
Godt det går bra, sier jeg!! Skal hvertfall fjerne denne, å aldri mer skal jeg ha spiral! Denne satt hvertfall riktig når jeg var på celleprøvetaking i februar, er hverken mer enn mindre smerte nå enn da. (Må ta ny prøve nå fordi de ikke fikk nok celler).
Høres helt forjævlig ut spør du meg, håper det er lett å få den ut, får helt angst ved tanken på at det skal bli noe ødelagt der inne..
 
Back
Topp