Sparer du til deg selv?

Sparer på BSU.. ikke noe ellers. Sparer til ungene.
Vi betaler ganske mye på lånet og og bruker endel på oppussing/vedlikehold.

Vi sparte også penger før vi kjøpte bil, for å slippe billån.
 
Sparer selv, ja:D
Setter bort alle inntekter jeg har på utleie av låve til diverse personer:)
 
Sparer minst 5000 i mnd nå, skal være hjemme noen mnd ekstra etter permisjon før samboer tar over :)
Men sparer det jeg har til overs også for tannlege, bildeler o.l. koster fort en del om man plutselig trenger det så greit med litt penger liggende da :)
 
Sparer fast hver måned enn så lenge selv med et meget stramt budsjett. Er alenemor og ufør (og boligeier), så ikke mye rom for utskeielser i utgangspunktet ;). Er ganske "flink" med økonomien og klarer meg derfor akkurat. Spørs hvordan det blir fremover, gitt, med endringer i beskatning på uføretrygd.....
 
Fy flate så mye penger dere har!! Jeg har ikke dårlig råd altså, men å spare 5000 hver mnd skjer kanskje 2 x i året. Har litt over 2 mndlønner på sparekontoen og innbiller meg selv at jeg er flink :p men var visst ikke det likevel. Blir enda mindre når jeg skal ha 80% dekning i permisjonen.
 
Kommer ann på hvilken bank du har. DnB har slik ordning inne på nettbanken. Den heter "morsom sparing".
Du kan selv bestemme beløpet som skal overføres. Jeg synes det passet med 20kr.
De skall prøvas her hjemma . De hade me ikkje fått med oss.
 
Til meg selv? Som i til meg og bare meg? Ingenting.

Prøver å ha bufferkontoen på et nivå sånn at vi ikke sliter hvis bila trenger noe, oppvaskmaskina tar kvelden og andre dyre uforutsette ting.
 
Her har vi ikke så mye mitt og ditt når det gjelder penger. Jeg tjener litt mer enn mannen og for noen år siden etter at oppussing og slikt var gjort og betalt skulle han ta lappen og jeg ønsket meg bunad. Vi sparte det vi kunne for begge to for disse tingene. Er det noe vi ønsker oss, så sparer vi sammen. De pengene jeg hadde i form av egenkapital før vi ble sammen og før vi fikk barn har vi advokatpapirer på fordi han kom inn i dette uten en krone.
 
Sparer 500 i bsu.. Også betaler jeg kg mannen inn 11000 hver som går til Lån og buffer hver mnd!;)
 
Back
Topp