Sparer du til deg selv?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvor mye i mnd?
 
Varierer, det som er igjen dagen før lønn går til sparekonto.
 
Ja pleier å spare minst 5500 i mnd. I det siste har det blitt 8000. Nå har jeg ulønna permisjon så da sparer jeg selvfølgelig ikke:p
 
Betaler litt ekstra i skatt og sparer på den måten :) når jeg får igjen på skatten setter jeg pengene over på min sparekonto :) tror jeg trekker rundt 2500kr ekstra i mnd.
 
Akkurat nå har vi dårlig økonomi, men prøver likevel å få satt inn 1000,- i måneden på sparekonto. I det siste har vi bare klart 500,- i måneden.
 
Jeg sparer lite til meg selv - altså personlig bruk. Jeg sparer mye til barna. Jeg trekker mye ekstra i skatt da. Ellers sparer jeg ca 1000kr ekstra i mnd, men de pengene går aldri til meg. Jeg bruker de på familien. Kanskje vi går ut eller gjør noe hyggelig sammen.
 
Ja, det gjør jeg. Alt fra 4-10.000 pr mnd. Blir det som er til overs etter regninger er bet, jeg har satt over til felleskonto og spart til mini. :)
 
Jeg har ikke noe fast beløp som jeg sparer bare til meg, for det har jeg ikke råd til.. men vi har en felles stor sparebøsse der vi putter på alt av småpenger og også sedler når vi eventuelt har råd til det :)
 
Vi starter med sparing nå!
Minst 20% av det som er igjen når alle faste utgifter er betalt og matpenger er satt av. Men vi håper på å spare enda mer, helst 60%
 
Sparer litt på bsu, og egene sparekontoer jeg og mannen. Som student er det ikke mye til overs, men jeg tenker det at det er bedre med litt enn ingenting. Sparepengene går somregelt til oppgradering av hus og familien :)
 
Nå har jeg vært/er student så det er ikke så mye penger jeg får inn, men prøver å spare 2-3000 i mnd.
 
Sparer fast 1000kr i måneden, også 20kr hver gang jeg drar bankkortet mitt. Blir litt i løpet av måneden.
 
20 kr hver gang man drar kortet hørtes ikke dumt ut. Hvordan kan man få til en sånn avtale?

Kommer ann på hvilken bank du har. DnB har slik ordning inne på nettbanken. Den heter "morsom sparing".
Du kan selv bestemme beløpet som skal overføres. Jeg synes det passet med 20kr.
 
Kommer ann på hvilken bank du har. DnB har slik ordning inne på nettbanken. Den heter "morsom sparing".
Du kan selv bestemme beløpet som skal overføres. Jeg synes det passet med 20kr.
Aha. Jeg har sr-bank. De har vel gjerne ikke sånn ordning.
 
Prøver spare rundt 4000 kr i mnd. De går også da til uforutsette ting eller som ekstra penger å rutte med når eiendomsskatt kommer. Julegaveshopping. Oppussingspenger. Osv.
 
Kommer ann på hvilken bank du har. DnB har slik ordning inne på nettbanken. Den heter "morsom sparing".
Du kan selv bestemme beløpet som skal overføres. Jeg synes det passet med 20kr.
Åh, smart! Ikke hørt om før, men skal absolutt prøves ut :)
 
Sparer det jeg kan, når jeg kan. Helst til ferier o.l (pluss bsu, til barna osv).
 
Back
Topp