Snart mamma til 2 ❤

2 dager gammel

Nå har det seg slik at lillemann var litt plaget med rask pust i går kveld, er litt plaget med tett nese. Oksygenmetningen hans var litt dårlig, pga det tok de par prøver og crp'en hans lå på 17.
Siden han er 3 uker før tidlig ville de ha litt observasjon på han i natt og gi han litt mme etter han har blitt ammet. Så de kom inn kl 24, 03 og 06 for å ammes og så var han med dem resten av natten. Og da fikk jeg sove og [emoji4] og Gud som jeg sov [emoji16]

Når han egentlig skulle komme inn til meg igjen kl.09, ble det heller ned for å ta ultralyd av hoftene. For jeg har hoftedysplasi og min mann har hatt det. I tillegg tok de hørselstest og nyfødtscreening [emoji4]
Crp'en hans i dag tidlig var på 19, så barnelegen skulle se på han. Men fikk beskjed å fortsette slik vi gjør det nå. Så han får mme hver gang etter jeg har ammet, de vil at han skal gå opp i vekt og ikke ned de første dagene [emoji4]

Hjemreise
Vi blir nok på sykehuset til og med fredag kanskje lørdag.
Vi hadde ikke fått ordnet klær til den lille en gang, så en kjøpsannonse på face ble gjort i går og kjøperen kommer med det på fredagen [emoji4]
Ble hu og hast dette [emoji23] men trur vi har det aller nødvendige nå. Utenom bilstol [emoji23] men bestevenninnen min som vi skal kjøpe av skal kaste mannen sin ut for å kjøpe ny og større bilstol slik at vi får den [emoji1]

Ellers så har jeg dusjet og ordnet meg, tatt på meg mine klær og føler meg som ei ny dame [emoji4] til og med såret er ikke så vondt heller [emoji2]
 
Han er bare sååå nydelig! Hvordan gikk ul av hoftene? Begge vi også har HD og begge ungene arvet det.. har et håp om at tredjemann skal slippe, selv om sjansen føles liten[emoji38] gleder meg sånn til å hilse på jenta mi og blir helt rørt av å se din lille[emoji170]
 
Han er bare sååå nydelig! Hvordan gikk ul av hoftene? Begge vi også har HD og begge ungene arvet det.. har et håp om at tredjemann skal slippe, selv om sjansen føles liten[emoji38] gleder meg sånn til å hilse på jenta mi og blir helt rørt av å se din lille[emoji170]

Ja glemte å skrive det [emoji85] alt så bra ut på ultralyden. Men kommer til å be helsestasjonen til å kontrollere det igjen [emoji4] fikk de til å sjekke storebror 3 ganger og han har ikke fått det [emoji87] slik blir det når jeg var 1 år før de fant det ut, enda at se undersøkte meg når jeg var 3 dager gammel [emoji51]

Får inderlig håpe at jenta ikke får det da. Har de 2 andre ligge med pute? Hvordan klare man å ha klær på de?
 
Ja glemte å skrive det [emoji85] alt så bra ut på ultralyden. Men kommer til å be helsestasjonen til å kontrollere det igjen [emoji4] fikk de til å sjekke storebror 3 ganger og han har ikke fått det [emoji87] slik blir det når jeg var 1 år før de fant det ut, enda at se undersøkte meg når jeg var 3 dager gammel [emoji51]

Får inderlig håpe at jenta ikke får det da. Har de 2 andre ligge med pute? Hvordan klare man å ha klær på de?

Herlighet så like! Like herlige begge to![emoji7]

Nr 1 var fin på ultralyd, men siden jeg har HD får mine barn rutinerøntgen ved 4 mnd uansett resultat på ultralyd. Der viste det seg at han var i grenseland og fikk ortose (skinne) i 3 mnd. Ble helt frisk etter det.

Jenta mi som i tillegg var født i seteleie (lå sånn veldig lenge også) hadde mye lengre behandlingstid. Først pute og skinne i 6 mnd, ble friskmeldt, men fikk tilbakefall. Hadde gips i tre mnd etterfulgt av skinne igjen etter gipsperioden. Ble behandlet i nesten to år til sammen! Med henne var det utfordrende med klær, vogn og bilstol. Fikk sydd noen bukser som gikk utenpå gipsen. Ble fort hull i knærne pga hun «krøp» med gipsen (var ti mnd når hun fikk den på) så måtte ha knebeskyttere på[emoji38] med pute og skinne kan man ha klærne under eller kjøpe dem så store at de går utenpå. Det gir meg litt håp når dine ikke har fått det, selv om både du og barnefar har/hatt HD! Hadde vært veldig deilig å oppleve spedbarnstiden uten den bekymringen og ulempene. Får krysse fingrene[emoji173]️ men så klart, verdens undergang er det ikke! Ungene mine er jo friske ellers og det er jeg evig takknemlig for! Alt er glemt nå og begge er friskmeldte for lengst. Men står gjerne over gips igjen da[emoji28] hun var gipset fra rundt magen og helt ned til anklene på begge beina..
 
Herlighet så like! Like herlige begge to![emoji7]

Nr 1 var fin på ultralyd, men siden jeg har HD får mine barn rutinerøntgen ved 4 mnd uansett resultat på ultralyd. Der viste det seg at han var i grenseland og fikk ortose (skinne) i 3 mnd. Ble helt frisk etter det.

Jenta mi som i tillegg var født i seteleie (lå sånn veldig lenge også) hadde mye lengre behandlingstid. Først pute og skinne i 6 mnd, ble friskmeldt, men fikk tilbakefall. Hadde gips i tre mnd etterfulgt av skinne igjen etter gipsperioden. Ble behandlet i nesten to år til sammen! Med henne var det utfordrende med klær, vogn og bilstol. Fikk sydd noen bukser som gikk utenpå gipsen. Ble fort hull i knærne pga hun «krøp» med gipsen (var ti mnd når hun fikk den på) så måtte ha knebeskyttere på[emoji38] med pute og skinne kan man ha klærne under eller kjøpe dem så store at de går utenpå. Det gir meg litt håp når dine ikke har fått det, selv om både du og barnefar har/hatt HD! Hadde vært veldig deilig å oppleve spedbarnstiden uten den bekymringen og ulempene. Får krysse fingrene[emoji173]️ men så klart, verdens undergang er det ikke! Ungene mine er jo friske ellers og det er jeg evig takknemlig for! Alt er glemt nå og begge er friskmeldte for lengst. Men står gjerne over gips igjen da[emoji28] hun var gipset fra rundt magen og helt ned til anklene på begge beina..
Lik ja! Blir nok 2 pappagutter her gitt [emoji23]

Offa, ta hørtes slitsomt ut [emoji26] ja håper virkelig at du slipper det igjen. Men dom sagt er det ikke verdens undergang men greit å slippe likevel [emoji16]
 
6 DAGER GAMMEL

Da har jeg vært hjemme i 2 dager og ting går faktisk veldig bra [emoji4] my amming men slik er det. Storebror er ikke helt vant med baby i hus men blir bedre for hver dag [emoji4]

MEN

Ahhh... ikke denne gangen å... [emoji24][emoji24][emoji24]
TRØSKE!!! svarte å.. hadde en følelse siden jeg har vært så plaget med underlivssopp i slutte av svangerskapet. Men heldigvis vet jeg hva jeg skal gjøre [emoji28]
Starter med canasten på meg nå og behandling til gutten når jeg skal på legekontoret på tirsdag for fjerne stiftene.

Og i morgen kommer jordmoren fra helsestasjonen [emoji1] da får vi veie den lille å krysse fingrene at han har lagt på seg [emoji1]

20180316_222529.jpg
 
Goding[emoji4] Kjedelig med trøske, men heldigvis greit å behandle. Hvordan går det på natta da? Her har vi endt opp med at han sover PÅ meg.. [emoji85] Behovet for søvn trumfer alt, så borte er alle prinsipper om å sove i egen seng.. Men det begrenser seg vel selv hvor lenge jeg kan sove sittende natta gjennom. [emoji28] Fikk du stifter, ja. Her er det sting som forsvinner av seg selv.
 
Goding[emoji4] Kjedelig med trøske, men heldigvis greit å behandle. Hvordan går det på natta da? Her har vi endt opp med at han sover PÅ meg.. [emoji85] Behovet for søvn trumfer alt, så borte er alle prinsipper om å sove i egen seng.. Men det begrenser seg vel selv hvor lenge jeg kan sove sittende natta gjennom. [emoji28] Fikk du stifter, ja. Her er det sting som forsvinner av seg selv.

Veldig greitt på behandle [emoji4] så Mycostatin skal ordnes på tirdag [emoji5]
Natta her går bra, våkner hver 2 time for amming [emoji4] han sover i egen seng, men lå oppå meg i dag morges [emoji16]
Har bare 150 seng så har ikke plass til samsoving. Så han sover i vuggen ved siden av [emoji4]

Kunne gjerne ha hatt sting ja [emoji7] men stifene blir fjernet på tirsdag, dæven som jeg gleder meg. Dusjet i dag og siden bandasjen ikke er lagd for vann så måtte den bli skiftet på. Hadde avtalt med bestevenninnen min om hjelp, siden mannen min ikke liker slike ting.

Tok av bandasjen på badet og ble faktisk svimmel pga varmen og det å sjå det [emoji21]
Måtte få hjelp av mannen min til å komme meg i seng [emoji85] skulle lufttørke det før ny bandasje. Tok bilde av magen etterpå, har faktisk 19 stifter [emoji44]
 
I dag kom jeg faktisk på at jeg skulle gå på vekten [emoji85]
Jeg var 88kg når jeg ble gravid og la på meg 5,5kg i de 37 ukene jeg var gravid, det vil si 93,5kg [emoji85]

I dag veier jeg 86kg [emoji44][emoji1][emoji322][emoji122]
Og det bare 6 dager etter ks [emoji1]

Årets mål er å komme meg ned til 70-tallet, så 79,9kg er målet [emoji5]
 
HJEMMEBESØK

Da har jordmor fra helsestasjonen vært innom. Snakket litt om keisersnittet, som har fått koden halv akuttkeisersnitt med henne. Men dette pga fra avgjørelsen ble tatt til keisersnittet ble gjort var under 8 timer, blir dette skrevet som akutt keisersnitt på sykehuset.
Hun la merke til hvor god form jeg var, og at alt står bare bra til.

Så var det veiing. Dette var jeg spent på [emoji85] For han gikk bare ned i vekt på sykehuset. Når han ble født den 12 mars veide han 2950g, fredag 16 mars veide han 2735g
Idag 19 mars veide han 2810g [emoji2] det går oppover [emoji5]
Og det uten å pumpe eller håndmelk og gi i kopp etter amming. Så nå sitter vi her med en elektrisk brystpumpe for 1600kr ubrukt og blir heller ikke brukt [emoji85] kan heller ikke levere dem tilbake for den har blitt rengjort.

Bortkasta penger når vi trenger pengene til andre ting. Men viktigste var å få i han nok melk som jeg klarer helt selv isteden [emoji170]
 
Så fint det hørtes ut med hjemmebesøk. Og bra at den lille legger på seg igjen. Synd med pumpen du ikke fikk bruk for likevel. Kanskje du kan selge den? :)
 
Så fint det hørtes ut med hjemmebesøk. Og bra at den lille legger på seg igjen. Synd med pumpen du ikke fikk bruk for likevel. Kanskje du kan selge den? :)
Ja, vi får 2 hjemmebesøk [emoji4] første av jordmor som fulgte svangerskapet også skal helsesøster komme i løpet av uken [emoji4]
Ja vurdere nesten det. Men spørs om jeg tar vare på den for jeg vil jo ha et barn til, så slipper jeg å kjøpe ny da og [emoji23] så får vurdere det litt [emoji4] men sure penger da [emoji28]
 
13 dager gammel

I dag falt navlestrengen av [emoji1]
Og han sov i 5,5t i natt, sammenhengende [emoji1][emoji122]

Idag skulle vi feire min 30 årsdag på etterskudd, da kom mamma med strikkeriet sitt [emoji170]
En kosepose, hun har bare sett på et bilde men lagde oppskriften fra hodet sitt [emoji4] er bare helt nydelig [emoji7]
Og i tillegg så hadde hun laget et bilstolteppe [emoji4] skulle være en pose men klarte ikke å få hodet til å stemme. For denne har hun også laget fra hodet [emoji1]
Flinke mamman min [emoji9]

20180325_192951~2.jpg
20180325_193014~2.jpg
20180325_193036~2.jpg
 
Fredagen kom helsesøster på hjemmebesøk

På fredagen så kom helsesøster på besøk [emoji1] og da ble han veid igjen [emoji4] han hadde gått opp 120gsiden mandagen [emoji1] så nå veier han 3930g [emoji170] bare 20g til fødselsvekt nå [emoji170]

I tillegg så har nå gutten offisielt fått navnet sitt, Paul Erik [emoji1] og fødselsattesten har kommet [emoji4]
 
Påsketur til mormor og morfar

I går reiste vi til mine foreldre, de bor bare 40min unna oss [emoji4] var litt godt å komme seg litt bort [emoji4]
Så nå har minien vært på sin første overnatting med mormor og morfar [emoji4]
Nå venter vi bare at han skal våkne og ammes før vi skal hjem igjen [emoji5]

Og så fikk han en fin babynest som mamma har laget [emoji1]

Collage%202018-03-29%2019_50_59.jpg
 
Back
Topp