Skravletråden VÅR2024✨️

Sukk. Svigermor har lyst til å ta med enten mannen og frøkna, eller oss tre med på campingtur i sommer.
Hvis jeg ikke blir med er jeg redd for at hu kommer til å prøve å snakke stygt om meg eller gjøre noe lignende som hu prøvde på i 2015… hu prøvde å overtale mannen om å skille seg med meg, hu mente jeg var en lat, feit bitch.
Problemet om jeg blir med er at hu vil at vi skal sove i telt. Og med min nakke og mine problemer så vet jeg ikke hvor realistisk det er.
Og ett annet problem om jeg ikke blir med er at jeg ikke har muligheten til å stå å lage mat osv.
Så nå veit jeg jammen ikke hva jeg skal gjøre. Noen tips?
 
Snakk med mannen din, først og fremst.
 
Sukk. Svigermor har lyst til å ta med enten mannen og frøkna, eller oss tre med på campingtur i sommer.
Hvis jeg ikke blir med er jeg redd for at hu kommer til å prøve å snakke stygt om meg eller gjøre noe lignende som hu prøvde på i 2015… hu prøvde å overtale mannen om å skille seg med meg, hu mente jeg var en lat, feit bitch.
Problemet om jeg blir med er at hu vil at vi skal sove i telt. Og med min nakke og mine problemer så vet jeg ikke hvor realistisk det er.
Og ett annet problem om jeg ikke blir med er at jeg ikke har muligheten til å stå å lage mat osv.
Så nå veit jeg jammen ikke hva jeg skal gjøre. Noen tips?

Jeg hadde ikke orket å se app tur med noen som mente jeg var en lat, feit bitch; og ikke forstår jeg at gubben din ønsker være under samme telt med henne heller om hun prøver seg slik... Men det er nå så. :p
Kan man f.eks kompromissere litt? Ja, dere blir med på camping.. men om dere drar på campinghytter?
 
Nå kan man gjøre mye god komfort i et telt med gode madrasser (ikke sånne skumunderlag, annet enn evt et nederst for isolasjon) evt feltseng eller altså oppblåsbare liggeunderlag, etc, puter og teller og sånn, men svigermor kan ikke bestemme at du skal ligge i telt. Det må du og din mann bli enige om hvordan dere vil gjøre det, telt, campinghytte, leie en camp-let (eller vogn, eller bil, halt avhengig av budsjett og sertifikat)

JEG overtaler min mann til å dra på camping og sove i telt, men svigermor har ikke noe hun skulle sagt. En svigermor som forsøker å få ham ti å skilles er jo.... virkelig ikke noen som har noe de skulle sagt om deres ferie. (Min forsøker om noe å overtale oss til å ikke dra, hun vil vi skal bli hos henne, men hun godtar at vi bestemmer. Dog satte mannen foten ned en gang for en del år siden, når hun (bevisst eller ubevisst?) gikk på barna om at "ville de ikke være der lenger??" for hvorfor vi måtte hjem. Det er det vi som foreldre som bestemmer, og vi skal hjem! sa han klart fra til sin mor.

Jeg tenker at det er sønnen som bør ta dette med sin mor, og sette noen grenser for hva hun får bestemme over ham og hans familie, han er voksen nå. Ikke hennes lille gutt som hun bestemmer over.
 
Søndag igjen søndag kveld har satt sine spår. 9 uker fekk jeg beskjed at min søster var funnet dø.
Ikveld får jeg beskjed at min onkel er dødt.
Vondt hvordan vi er snur på det. Stakkars mamma sorg på sorg i løpet av få uker
 
Det var mye på en gang, ja
 
Ny uke, nye muligheter. Skulle nesten ønske jeg var som Stordalen og «ELSKET» mandager. Det gjør jeg altså ikke, og spretter slettes ikke ut av senga.

Likevel er det jo mye å glede seg over! Vi tusser oss avgårde til barseltreff litt senere i dag, og i det den tanken meldte seg kom og en annen. Det er straks 6 uker siden lillemor kom til verden, og jeg kan fortsatt gi meg selv tid til å bare være oss med god samvittighet. Den rausheten for meg selv trengte jeg. Håper alle finner raushet også over seg selv kommende uke :Heartred Du er bra nok!
 
Torsdag. .snart helg
Sol

Never mind at det er mye å gjøre på jobb, det får gå sin gang, nå nyter jeg følelsen av at det nesten er deilig ute. Vurderer å reise hjem og heller ta jobb enten en kveld eller rett og slett i helga. Når systemene som akkurat nå henger, trolig fungerer igjen. Og jeg i mellomtiden kan ta en handletur for å fylle kjøleskapet og reise hjem til ungene mine
 
Idag er det en vanskelig dag. Vi skal ha møte med jurist angående min søsters hus lån bil mm.
Jeg tar det via telefon da jeg ikke kan reise til Sverige .
 
Last edited:
Idag er det en vanskelig dag. Vi skal ha møte med jurist angående min søsters hus lån bil mm.
Jeg tar det via telefon da jeg ikke kan reise til Sverige .
Håper det går greit og løser sef sånn som du ønsker
 
Håper det går greit og løser sef sånn som du ønsker
Möte gikk fint. Vill ikke ha noe som helst av Penger hus bil eller noe som helst som har med Verdi at gjör. Ingenting kan ersttatte min Söster
 
Har tatt et ansvar på att lukke ned min søsters Spotify Facebook og Instagram.
Spotify er i boks nå er det Facebook så står på neste liste. Bare litt mer vanskelig når jeg skall ha fødselbevis og dødsbevis fra Sverige og jeg sitter i kø med skatteverket Sverige i over 40 minutt nå. Og fortsatt kø 48 i køen:(. Vondt att lukke de ned men tenker det er det beste jeg gjør for min søster:Heartred
 
Det snør. Eller sludder da. Vått og kaldt og guffent. Ikke mye vårfølelse egentlig

En uke igjen av april, så kommer mai. Det går jo virkelig mot vår og sommer, lysere kvelder merker vi
 
Det snør. Eller sludder da. Vått og kaldt og guffent. Ikke mye vårfølelse egentlig

En uke igjen av april, så kommer mai. Det går jo virkelig mot vår og sommer, lysere kvelder merker vi
Snø nå. Uff. Har har vi hatt sol 10-11 grader så begynte det nettop regne litt og hagle
 
Snø nå. Uff. Har har vi hatt sol 10-11 grader så begynte det nettop regne litt og hagle
Det legger seg jo ikke. Men i dag har det kommet både sludd og snø og hagl. Men der smelter. Det er jo vår. Det er jo det. Bare en litt guffen en.

Meldes mildere neste uke.
 
For en VÅR altså.

Det snør TETT nå, store flak. For all del, de er et par plussgrader, men det legger seg på bilene og på gresset, selv om det enda smelter p åden våte asfalten.

Det skal bli mildere til uka, så i helga skal sikkert bilen få sommerdekk. Men altså, selv om de sier piggdekk sakl av etter påske, det har ikke vært aktuelt enda. Altså, for all del, jeg trenger ikke egentig pigger på dette føret, men de er jo greit å ikek kjøre på sommerdekk når det likke snø og slaps i veibanen da. Det hadde sikkert gått bra, men det er ikke nødvendig. Jeg venter med å ta på sommerdekk til det slutter å legge seg snø.
 
erleria. Stareria. Hørt om disse?

Frustrert over vårens snøvær googla jeg litt disse gamle utrykkene for et par år siden

Og det slår visst ikke feil siden altså.

De kommer.

Så her sitter jeg, og ser ut på årets erleri da.

Men da er det vel i det minste håp om at dette er vinterens siste snø.
 
Back
Topp