Skal, skal ikke. Strikkepinner.

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg fikk mail fra hobbii om tilbud som varer litt lenger. Og så denne
https://hobbii.no/knitpro-zing-udskiftelige-rundpinde-saet-8-storrelser

Zing-pinner i 3,5-8mm for 508 kr inkl porto.

Og umiddelbart får jeg veldig lyst på dem.

Begrenser meg og tar en opptelling på de knit pro pinnene jeg har. Altså sånn e utskiftbare

3,25 mm i metall.
3,25 og 3,5 og 4,0 og 4,5 i tre, samt 6,0 i korte trepinner
3,5 i karbonz
4,0 og 5,0 og 2*6,0 i Nova (metall)
Og 5,5 i zing.

Settet gir meg altså 7 og 8 som jeg ikke har
Men jeg har en 8 i fast rundpinne, jeg har ellers aldri trengt så tykt.

Eeegentlig så trenger jeg vel heller en sånn oppbevaringsmappe
https://hobbii.no/knitpro-aspire-etui-til-utskiftbare-rundpinner

250 kr inkl porto

Og en pinne i 3 mm i metall.

En ting med de mange tynne tre-pinnene er ar de lett knekker så jeg har hatt flere av dem, noen erstattet av leverandør og noen kjøpt nye. Jeg liker ikke tre-pinnene så godt og vil heller over på zing og Nova. Zing går ikke lavere enn 3,5 så derfor 3,0 i Nova.

Og strengt tatt kan jeg vel ta med 7 og 8 mm også og komme under prisen for settet...

Jeg har nok av kabler og stoppere, men trenger smart oppbevaring så jeg vet hva jeg har og ikke kjøper dobbelt, jmf de 6 mm pinnene mine. Rett nok har jeg strikket mange nøstebarntepper på pinne 6 og det er mye enklere på Nova enn de flisete tre-pinnene fra nøstebarn. Men det er da måte på (to i Nova skyldes et start-sett med 4-5-6 og at jeg visst hadde 6 fra før...)

Men det komplette zing-settet er pent. Peeeeent, ja....
 
Den var vanskelig! Jeg er helt for å beholde det man har når det ikke er ødelagt. Jeg hadde nok gått for alternativ nummer to, men jeg hadde tatt et mål av de lengste pinnene bare for sikkerhets skyld. Det har du kanskje gjort?
 
Beholde ja. Jeg får jo neppe solgt det. Og kjekt å ha. Så da trenger jeg sånn alternativ 2 uansett...

Jeg har ikke målt nei, men det er jo sånne pinner det er til så det har jeg ikke tenkt på, knit pro sine som er avbildet i så det tenker jeg går fint.
 
Også rart hvordan hodet mitt er

449
Det er jo bare fire hundre kroner, nesten ingen ting
508 med porto
Over fem hundre. Hmm. Dyrt?
 

Den siste kan funke. Men jeg tror den jeg linket til (bittelitt dyrere da) er bedre for den der har bsre plass til åtte par. Den andre har til 16 par eller noe sånn, og jeg har jo noen..... Ja. Litt mer en. 8...

Jeg klarer bare ikke fri meg fra det hele settet. Som jeg slett ikke trenger. Og som kommer i sen sånn mappe som den siste du viser. Mes plass til akkurat de 8 pinnene. Og jeg har jo en del andre fra før.
 
Logisk skal jeg ikke ha det settet.
Men er er fiiiiint. Fargerikt og lekkert....
 
Logisk skal jeg ikke ha det settet.
Men er er fiiiiint. Fargerikt og lekkert....

Mhm
Men som du sier så har du ikke bruk for det, med mindre du gir bort de pinnene du har til Fretex eller noe. Men igjen, bare plass til 8 par.
 
Nei glem det, den fikk litt dårlige tilbakemeldinger
 
Det "verste" er at zing har ikke 3 mm engang, så det må jeg kjøpe i Nova uansett og da har ikke settet plass til dem. Jeg trenger da vel 3 oftere enn 8? (3 på vrangbord på noe på 3,5 er ganske vanlig. Jeg har jukset med 3,25 et par ganger for jeg glemte at jeg ikke hadde 3 (har knekt) når jeg var såååå motivet og klar for å begynne...

Så det blir nok ikke zing-settet ,selv hvor pent det er...
 
Ønskeliste er trolig 3,0 i Nova, 3,5 og 4,5 i Zing (tenger ikke de to, men liker metallpinner best har jeg funnet ut) og oppbevaring.

Sånn egentlig
 
Ønskeliste er trolig 3,0 i Nova, 3,5 og 4,5 i Zing (tenger ikke de to, men liker metallpinner best har jeg funnet ut) og oppbevaring.

Sånn egentlig

Jeg har ikke prøvd noen av dem, men jeg er fornøyd med Addi. Har du prøvd Addi og kjenner forskjell?
 
Jeg har ikke prøvd noen av dem, men jeg er fornøyd med Addi. Har du prøvd Addi og kjenner forskjell?
Nei, ikke prøvd. Vurderte addi sine for mange år siden. Meb da jeg kjøpte den første var det en butikk som hadde knit pro og sånn ble det.
 
Nei, ikke prøvd. Vurderte addi sine for mange år siden. Meb da jeg kjøpte den første var det en butikk som hadde knit pro og sånn ble det.

Ja ingen grunn til å endre på det da, spesielt siden knit pro høres så bra ut.
 
Ja ingen grunn til å endre på det da, spesielt siden knit pro høres så bra ut.
Knit pro er bra, de har mange ulike typer pinner. Alle går på samme wire så en kan mikse og trikse som en vil.

Tre-pinnene i fargerik bjørk er nydelige, men jeg synes ikke de er så gode å strikke med son mange andre synes, det handler jo om individuelle preferanser og hvor stramt en strikker bl a. Også knekker jeg de tynneste.

Trepinner under 4 mm anbefaler jeg ikke.
 
Men det er jo harmelig at den ene pinnen jeg trengte når jeg kjøpte zing var 5,5
(zing fantes ikke da jeg kjøpte de fleste av mine)

Brun.

Av alle de fine jeg kunne hatt behov for så trengte jeg 5,5!!!
 
Jeg strikker omtrent bare med KnitPro, forguder de pinnene. Har det Paris-settet selv, supplert med et ukjent antall pinne nr 3 og 3,5 i både kort og lang versjon. De jeg bruker mest av. Masse wirer. Fantastisk system!
 
Jeg kjøpte et begynnersett på ebay for et år siden eller så, ikke at det var begynnelsen for meg. Men jeg hadde lyst på det, de fargede kablene og manglet tykkelse 4 og 5 i metall.
I går brukte jeg 5'eren for første gang (strikketørke....) og hadde dette vært starten hadde jeg ikke kjøpt mer knit pro. Jeg lurer nesten på om der kan ha vært en (godt designet da) kopi, eller i alle fall en uheldig utgave. Spissen på den ene pinnen er ikke helt glatt. Kjenner det når en tar på den .og den lager bitte små tynne riper i den andre.

Kjedelig

Nesten så jeg tolker det som en forklaring på at jeg trenger 5 i zing. Den er rosa ;-)

Jeg har fastslått at pinner fra knit pro passer i mitt Alternativ 2 i hi, for det er jo knit pro som har laget det ;-)

Jeg har funnet billig-billig rulle-sammen-mappe på ebay også til sånn 15 kroner med porto (og mer er det ikke verd heller. Jeg kunne sydd det selv, sånn egentlig, men der er mer tiltak enn 15 kr tilsier)

Så hodet veksler mellom.

Finfint zing-sett. Og en 3mm pinne
Og den 15 kr mappa til alle de andre pinnene.

Eller den mappa i alternativ to i et eller annet design og en 3mm pinne og evt en ny 5 mm. Og kanskje noen flere korte pinner, men de har jeg egentlig ikke brukt så mye, 40 cm pinne eller hva det er det blir har jeg ikke så ofte bruk for, det blir for stort til ermer på barneklær og jeg strikker egentlig ellers for det meste magic loop på sånt smått.
Men kanskje på en lue rundt og rundt? Hvor bruker man de små egentlig?
 
Jeg strikker omtrent bare med KnitPro, forguder de pinnene. Har det Paris-settet selv, supplert med et ukjent antall pinne nr 3 og 3,5 i både kort og lang versjon. De jeg bruker mest av. Masse wirer. Fantastisk system!
Det er et fantastisk system ja.

Men klarer du strikke med 3 og 3,5 i bjørk utrn p knekke dem? Jeg har et lite utall sånne som ligger der knekt blandt de andre pinnene mine jeg.

Strikker litt stramt da...
 
Det er et fantastisk system ja.

Men klarer du strikke med 3 og 3,5 i bjørk utrn p knekke dem? Jeg har et lite utall sånne som ligger der knekt blandt de andre pinnene mine jeg.

Strikker litt stramt da...

Ja. Jeg har kun knukket et nr 3 da jeg satt meg på dem. Ellers har jeg knukket 2,5 og 2, og et utall av kubics-varianten i festet mot wire, så de sluttet jeg med. Men jeg strikker ikke så stramt, dvs jeg er nok helt etter snittet, for jeg strikker ikke løst heller.
Jeg bruker nå etterhvert mest av pinnene med metalltip forøvrig,
 
Back
Topp