Skal du stemme ved årets stortingsvalg?

Hadde stemt om jeg kunne. Skulle vært sånn at om man var født i Norge og hadde bodd her hele livet, så hadde man fått stemme. Men jeg må gi opp det doble statsborgerskapet mitt for å stemme, og det er jeg ikke helt villig til. Stemmer ved kommunevalg da :) Mannen står og vipper mellom to partier, og jeg gjør mitt beste for at han skal velge riktig;):laughing002
 
Vet ikke. Liker noe KrF står for, men ikke alt... liker ingen av de andre, egentlig. Særlig ikke AP, SV og Rødt D:
 
Vet ikke. Liker noe KrF står for, men ikke alt... liker ingen av de andre, egentlig. Særlig ikke AP, SV og Rødt D:
 
Skal stemme, det er en borgerplikt. Jeg blir helt oppgitt når jeg hører folk som sier at de ikke stemmer.
 
Kommer an på da? Hvis man ikke vet noe om politikk, er det kanskje like greit å la være? Å stemme bare for å stemme er vel liten vits...

Hvis man som et voksent menneske i dagens samfunn ikke kan noe som helst om politikk eller ikke engasjerer seg noe i å lære noe om det så syns jeg faktisk det er direkte håpløst! Det er faktisk et samfunnsansvar å engasjere seg i et demokrati.
 
Hvis man som et voksent menneske i dagens samfunn ikke kan noe som helst om politikk eller ikke engasjerer seg noe i å lære noe om det så syns jeg faktisk det er direkte håpløst! Det er faktisk et samfunnsansvar å engasjere seg i et demokrati.

Din mening, ikke alle som mener det samme, politikk er komplisert og ekstremt stort, ikke alle som setter seg inn i det, noe jeg mener man bør om man skal støtte et av partiene[emoji57]
 
Din mening, ikke alle som mener det samme, politikk er komplisert og ekstremt stort, ikke alle som setter seg inn i det, noe jeg mener man bør om man skal støtte et av partiene[emoji57]

Det er jo ikke bare min mening. Hvordan skal ellers et demokrati fungere?

Om man syns det er så ekstremt komplisert og vanskelig, selv om man prøver å sette seg inn i det, så får man stemme blankt da - det er min mening :)
 
Det er jo ikke bare min mening. Hvordan skal ellers et demokrati fungere?

Om man syns det er så ekstremt komplisert og vanskelig, selv om man prøver å sette seg inn i det, så får man stemme blankt da - det er min mening :)

Bare ga et svar til at du mener det er direkte håpløst å ikke engasjere seg, noen har faktisk ikke ork, tid eller lyst, som sagt, politikk er stort og komplisert.
 
Bare ga et svar til at du mener det er direkte håpløst å ikke engasjere seg, noen har faktisk ikke ork, tid eller lyst, som sagt, politikk er stort og komplisert.

Så ekstremt komplisert er det jo ikke, man velger jo selv hvor dypt man vil gå i det. Å ikke ha tid, ork eller lyst til å engasjere seg holder ikke i et land med folkevalgt styre.
Jeg tror nok du egentlig skjønner hva jeg mener, men syns det er gøy å kverulere litt.
 
jepp!

og som tillitsvalgt i fagforbundet (LO) og ansatt i kommunalt sektor så kan du være trygg på at stemmen min ikke går i blått :p

Samme her [emoji1]
 
Så ekstremt komplisert er det jo ikke, man velger jo selv hvor dypt man vil gå i det. Å ikke ha tid, ork eller lyst til å engasjere seg holder ikke i et land med folkevalgt styre.
Jeg tror nok du egentlig skjønner hva jeg mener, men syns det er gøy å kverulere litt.

Selvfølgelig skjønner jeg hva du mener, jeg er bare ikke enig, og nei, ikke noe kverulering her, forteller deg at alle er forskjellige at noen besitter andre meninger og prioriteringer.
 
Skal forhåndsstemme [emoji106]
 
Selvfølgelig!
 
Skal stemme, men sliter med politikerforakt om dagen så syns det er vanskelig å utvise tillit til noen som helst og systemet.
 
Jeg blir litt forvirra av disse valgomatene. Får jo forskjellig parti hver gang jo [emoji23]

Ja, syns ikke de gir noen indikasjon på hvilket parti man bør velge. Har fått krf, høyre, frp, sv, mdg og venstre i alle fall på årets valgomater [emoji28] så man bør nok gjøre litt mer enn bare å ta en valgomat å velge ut fra det :p
 
Ja jeg skal selvfølgelig stemme.
 
Selvfølgelig :)
 
Back
Topp