Skal du stemme ved årets stortingsvalg?

Hvor i alle dager har du det ifra?

Jeg er enig med Lutzern, har man ikke satt seg inn i valget og hva partoene står for kan man holde seg hjemme, for meg er det ikke nok å vite at et parti ønsker bedre bemanning f.eks barnehagen, samme parti kan ønske å begrense bemanning på sykehjem og satse på pelsdyrfarmer i tilegg, da er jo ikke det er parti jeg vil stemme på, selv om barnehagene er "vinnere" om du skjønner. Nei, valg er mer komplisert enn som så, mange meninger og løfter fra partiene, noen gode løfter og andre dårlige.
Ja du kan gjøre det så komplisert du vil eller hvor enkelt du vil. Men stemmer du ikke stemmer du på det minste partiet i Norge.

Men i det tilfelde faller stemmen din på rødt parti ( så enkelt er det)

Så du velger selv hvor komplisert du vil gjøre ditt egent valg. Men viss du er i tvil på hvordan du skal begynne å tenke så kan du begynne på de enkle daglige tankene dine og derete eskalere det videre. ( for alle har vi noen meninger og ønsker om vår hverdag) men politikk handler om å gi og ta ....


Men det er opp til den ENKELTE menneske om hvor komplisert du vil gjøre ting...og det gjelder ALLE valg du gjør her i livet ikke bare stemme på et parti.
 
Last edited:
Ja du kan gjøre det så komplisert du vil eller hvor enkelt du vil. Men stemmer du ikke stemmer du på det minste partiet i Norge.

Men i det tilfelde faller stemmen din på rødt parti ( så enkelt er det)

Så du velger selv hvor komplisert du vil gjøre ditt egent valg. Men viss du er i tvil på hvordan du skal begynne å tenke så kan du begynne på de enkle daglige tankene dine og derete eskalere det videre. ( for alle har vi noen meninger og ønsker om vår hverdag) men politikk handler om å gi og ta ....


Men det er opp til den ENKELTE menneske om hvor komplisert du vil gjøre ting...og det gjelder ALLE valg du gjør her i livet ikke bare stemme på et parti.

Nå er det vel du som gjør ting komplisert[emoji51]
 
Kommer an på da? Hvis man ikke vet noe om politikk, er det kanskje like greit å la være? Å stemme bare for å stemme er vel liten vits...

Da stemmer man blankt, og signaliserer slik at man ikke har klart å ta en avgjørelse, mem gjør borgerplikten.
 
Skal selvfølgelig stemme! Skal ha retten til å klage på håpløse politikere :p Kan ikke klage om jeg ikke bruker stemmeretten min.
 
Bare så det er sagt, så stemmer jeg. Det har jeg svart. For de som ikke har fått det med seg har jeg stort sett sterke meninger om alt [emoji23]

Men jeg det ikke helt poenget med at folk stemmer bare for å stemme, uten å ha satt seg inn i politikken. Stemme det "familien" stemmer eller gudene vet. Da får man heller stemme blankt
 
Jeg skal stemme, og stemmer foreløpig på samme parti hver år. Er man i tvil så har NRK en "kalkulator" som hjelper deg med å se hvilket parti som har mest felles med dine meninger


https://www.nrk.no/valg/2017/valgomat/
 
Skal stemme ja, synes det er viktig å bruke stemmen sin.
 
Ja, jeg kommer til å stemme, gjør jeg ikke det, så synes jeg ikke at jeg komme med mine meninger om ting å tang heller.
 
Jeg blir litt forvirra av disse valgomatene. Får jo forskjellig parti hver gang jo [emoji23]
 
Ja, jeg skal stemme.
 
Back
Topp