Sara sine juleforberedelser

Årets gaveliste

Mann
Sønn
Datter
Mamma og pappa
Farmor
Bror og svigerinne
Nevø 5 år
Niese 4 år
Svigermor
Svigerfar og samboer
Svigerinne og samboer
Svigerinne
Svoger 8 år
Svigerinne 6 år
Tante og Onkel, tre par slike tror jeg
Gutt 5 år
Gutt 2 år
Jente 6 år

En del gaver ble bestilt på BR i går, men det er enda usikkert om det er disse vi ender opp med pga noe rot, så jeg setter ikke opp noe her enda.
 
Årets gaveliste

Mann
Sønn
Datter
Mamma og pappa
Farmor
Bror og svigerinne
Nevø 5 år
Niese 4 år
Svigermor
Svigerfar og samboer
Svigerinne og samboer
Svigerinne
Svoger 8 år
Svigerinne 6 år
Tante og Onkel, tre par slike tror jeg
Gutt 5 år
Gutt 2 år
Jente 6 år

En del gaver ble bestilt på BR i går, men det er enda usikkert om det er disse vi ender opp med pga noe rot, så jeg setter ikke opp noe her enda.
Hva slags rot?
 
Hva slags rot?
Det sto i eposten jeg fikk at tilbudet var tom 4.10, søndag kun i nettbutikken. Jeg handlet søndag kveld på tilsvarende i fjor, så derfor ganske overrasket over at jeg ikke fikk 25% på noe. På nettsiden sto det 1-3.10

Mannen sendte utklipp av mailen som sier søndag i nettbutikk sammen med ordrebekreftelse til kundeservice og spurte hva som skjer, jeg ville egentlig bare droppe bestillingen, han sier at vi benytter oss av angrerett og leverer det tilbake om det ikke blir rett. For mye der hadde jeg ikke kjøpt derfra om jeg ikke fikk 25%
Da går jeg heller på kundekvelden på amfi i november (stakkars bekkenet mitt) da får jeg stå i kø, men får handle til 25 prosent det også. Jeg handlet for over 2000 kroner, de 500 i rabatt vil jeg ha.
 
Det sto i eposten jeg fikk at tilbudet var tom 4.10, søndag kun i nettbutikken. Jeg handlet søndag kveld på tilsvarende i fjor, så derfor ganske overrasket over at jeg ikke fikk 25% på noe. På nettsiden sto det 1-3.10

Mannen sendte utklipp av mailen som sier søndag i nettbutikk sammen med ordrebekreftelse til kundeservice og spurte hva som skjer, jeg ville egentlig bare droppe bestillingen, han sier at vi benytter oss av angrerett og leverer det tilbake om det ikke blir rett. For mye der hadde jeg ikke kjøpt derfra om jeg ikke fikk 25%
Da går jeg heller på kundekvelden på amfi i november (stakkars bekkenet mitt) da får jeg stå i kø, men får handle til 25 prosent det også. Jeg handlet for over 2000 kroner, de 500 i rabatt vil jeg ha.
Så rart,dere var logget inn som brkunde?
Om dere var det ordner det seg nok:)
 
Så rart,dere var logget inn som brkunde?
Om dere var det ordner det seg nok:)
Jepp, innlogget var jeg, og 88 sparemerker skal jeg angivelig få i pakken som er på vei...

Vi får se hva som skjer.
 
Har vel ikke noe annet valg nei
Nei, men juleforberedelsene går nå sin gang i hodet likevel.

Jeg er milevis bak deg, og har utført lite, men planlagt en del
 
Det har blitt november, og for lite er utført.

Fikk i går vite at svigermor gjerne feirer med oss, må få avklart når hun kommer. Gjesterommet skal uansett rydde, forventet at hun kom like etter jul uansett, siden jeg får en baby da. Vi pleier ha alle gavene på gjesterommet, så enten må vi rydde enda mer av det, så det er plass til begge deler, eller finne på noe annet lurt.

Det gjør at jeg vil være "ferdig" til jul litt tidligere enn jeg ellers ville vært, men trolig står vel svigermor og stryker duker og vasker stuegulvet lille julaften, tenker jeg...
 
Min termin er i starten av januar, men jeg skal være tidligere ute likevel. Men jeg begynner nok ikke egentlig før september da
September er over.
Oktober også.
Litt planlagt, minimalt gjennomført.

Så, november.

Tømme siste rest av barnerommet.
Pusse opp barnerommet.
Meget mulig male eller tapetsere det andre barnerommet også. Om vi rekker det. Tviler.
Skaffe 45 kalendergaver, pakke 48
Og skaffe resten av julegavene.

Avklare når svigermor kommer.
Et eller to julebord, avhengig av barnevakt til det andre.

Rydde og vaske gjesterommet.
Det inkluderer fire-fem kasser med ytterklær som må gjennomgås og se hva som er passe.
Og mange, mange poser med Babytøy og barnetøy å sortere og vaske etterhvert.
Noe av det baby/barnetøyet er også på vårt rom, så å få det ut herfra så tenker jeg vi får vasket ned, mest med tanke på babyen så det må sånnsett ikke gjøres helt enda.

Mye mer egentlig. Men dette er innledningen i alle fall
 
Årets julebesøk er i alle fall bekreftet 23-27.12 er svigermor her.

Jeg legger en plan om å være ferdig til da, men tviler.

Men jeg er god på å lage planer da...
 
På tide å gjøre noe mer aktivt her. Neste uke har jeg planer om at vi skal komme mer igang. Reelt sett skjer nemlig lite, jeg funker ikke og mannen har nok med å holde oss flytende.
Han har bare to uker igjen på jobb da, så etter det satser jeg på at han får gjort mye.
 
Takk for det.

Det blir nok jul i år også, det er egentlig mest alt det ANDRE vi skal gjøre før jul (med tanke på termin like over nyttår, og en storebror som er lovet eget rom) som velter lasset...
 
Innledende "alt jeg kommer på vi må huske å gjøre" til jul-liste laget

Legger den her, så får vi se
Lage/pynte pepperkakehus
Stryke duken til bordet
Vaske gulvene
Tørke støv
Kjøpe inn mat til jul
Bake kaker
Lage konfekt
Rydd og vask kjøkkenet grundig - vedlikehold
Pynte huset
Pynte treet
Pakke leveringsgaver
Rydd og vask badet - vedlikehold
Gavebyttedag 20.12
Rydd og vask og klargjør gjesterom, ferdig 22.12 (svigernor kommer)
Kjøpe inn røde lys og servietter
Rydde hele stua så vi har rene flater til å pynte
Bake julebrød og rundstykker (?)
Lage syltaflesk
Lage kalender * 3
Ta julekortbilder
Lage julekortene
Kjøpe alle julegaver
Pakke sendegaver
Sende gaver 12-13 des
Lage tennbriketter og evt andre gaver
Finne frem krybbene
Adventskalenderene
Pynte til advent
Lys ute
stjerne og staker
Lilla lys og servietter
Løper
Gardiner
Kjøpe inn lilla lys (?) og servietter, evt adventslys?
Kjøpe kalendergaver
Ebayshoppe
 
Vel, så mye har ikke skjedd, men advent har det da blitt. Bittelitt kortere liste

Lage/pynte pepperkakehus
Stryke duken til bordet
Vaske gulvene
Tørke støv
Kjøpe inn mat til jul
Bake kaker
Lage konfekt
Rydd og vask kjøkkenet grundig - vedlikehold
Pynte huset
Pynte treet
Pakke leveringsgaver
Rydd og vask badet - vedlikehold
Gavebyttedag 20.12
Rydd og vask og klargjør gjesterom, ferdig 22.12 (svigernor kommer)
Kjøpe inn røde lys og servietter
Rydde hele stua så vi har rene flater til å pynte
Bake julebrød og rundstykker (?)
Lage syltaflesk
Lage kalender * 3
Ta julekortbilder
Lage julekortene
Kjøpe alle julegaver
Pakke sendegaver
Sende gaver 12-13 des
Lage tennbriketter og evt andre gaver
Bytte gardiner
Ebayshoppe (??)
 
Oppdatert liste kan jeg legge inn fra pc i kveld, det er der jeg har originalen.

Men gaver som skal sendes er sendt, det gjenstår ikke så mange å kjøpe av de andre heller. Tre kakesorter er i boks, julemenn bakte vi med ungene sist uke, krumkaker lagde jeg og mamma i dag, og smultringer har jeg fått av mamma. Et par sorter til skal det bli, minst en til dersom guttungen får lov å spise "spor av nøtter" etter timen hos barnelegen.

Det drar seg mot jul :)
 
Da er pepperkakene bakt, og delene til huset. Det må selvsagt monteres og pyntes også da.

Satser på at julekortbildet muligens befinner seg i de mannen tok under den baksten... Vi må lage dem i dag.
 
Back
Topp