Sara sine juleforberedelser

Etter at vi fikk gjort mer enn ventet i dag etter julefest på skolen, fikk vi tatt igjen mye av de vi var på etterskudd, og er nå bare en dag på etterskudd egentlig mot to når vi begynte.

Og mannen har så smått begynt på det jeg har på planen på fredag. Så det går da rett vei.
 
Ja, jeg gjør nok det
 
De tre gavene jeg lurte på om kom, kom i dag. topp. Mine tanter får gave med mening fra plan.
 
En pose med gaver å levere til min bror. Treffer ham et par ganger før jul, så ikke noe stress det.

Juletreet er pyntet og det nærmer seg jul.

Jeg gleder meg
 
Jeg har liste i dag også jeg.

Ettersom mannen har vært syk er vi litt på etterskudd, og dagens liste består av "må ", "vil", og "kan".

Vi får se hvor langt vi kommer før vi sovner
 
Ja, nå har julefreden senket seg. Vi har vært på formiddagsvisitt, og nå er vi hjemme, vi fire som bor her og hunden vår. Pinnekjøttet damper, jeg skal ordne poteter, svinemør, surkål og pølser etterhvert pølsene med tanke på lillesøster som ikke spiser pinnekjøtt enda.
 
Og tankene begynner å svirre igjen. Litt tidlig, jeg setter egentlig ikke jul på planen før 1.9

Men min første lapp skrevet om "jula 2015" ble til på jobb i går. Tidlige tanker og funderinger. Jeg gleder meg. Jeg planlegger.

Jeg er høygravid i jula. Dsgsventende. Det legger litt premissene.
 
Gleder meg til å planlegge også, men lite detaljer enda da
 
Denne tråden må jeg følge! Gleder meg sånn til jul. Elsker juleforberedelser, men i år har jeg termin tidlig i desember. Handler inn gaver tidlig, og holder resten av julestria på et minimum :p Bli spennende å følge dine forberedelser da ;)
 
Min termin er i starten av januar, men jeg skal være tidligere ute likevel. Men jeg begynner nok ikke egentlig før september da
 
Det er klart at min permisjon starter til jul. Siste arbeidsdag et fredag 18.12, som også er siste skoledag for guttungen. Mulig å melde ham på sfo jeg skal vurdere formen, men tror begge får fri. Mamma vil gjerne ha dem en dag rett før jul, og mannnen er muligens hjemme han også

Akkurat det kan absolutt prege juleforberedelsene våre i år. Min mann kommer til å bli oppsagt neste uke og har ikke jobb fra 1.12. Noe ferie og egentlig mye avspassering tilgode også, vi får se hva han får ta ut.
Avdelingen nedlegges. Så da blir de overtallige. Han søker ny jobb, men hvor lang tid det tar vet vi jo ikke. Muligens blir han hjemme en stund. Økonomisk er jo ikke det helt genialt, med ny baby og det hele, men det skal gå bra, vi klarer oss selv om dagpenger slett ikke er det han er vant til å tjene.

Men praktisk kan det jo bli en fordel å ha en hjemmeværende mann i desember, om bekkenet mitt streiker og energien ikke snart vender tilbake. (jeg har sluttet å sove en time eller to på dagtid, jeg er ikke trøtt, men jeg er jevnt over sliten og må ha pauser)

Nå er vi ferdig med årets bursdager, så da er neste fokus jul. (ja, egentlig lage rom til eldste og bygge opp skapet som vi fikk i hus i ørten deler i går da...)
 
Og vi er igang, lam til julemat er bestilt
 
Lammet kommer i morgen. Eller, et halvt lam da, ferdig partert.
 
Og der var et viktig skritt tatt

Lam er kjøpt, lår og ribbe er saltet på. Det skal bli mat til jul i år også.
Og eksakt et år senere, vi henter bestilt kjøtt i dag og salter på.
 
Vi har ikke FÅTT det serviset i posten enda, da... Det er visst sendt.

Kalendergreier fra ebay er kommet, og resten nå jeg kjøpe i morgen.

Snart er det desember!!!
Vi fikk aldri det serviset, og må nok atter en gang på jakt etter nytt. For vi har middagsservice til 8. Vi blir 5 i familien. Vi liker å invitere til middagsselskap en dag i jula. da inviterer vi min bror med unger, de er da fire, og mine foreldre, evt min oldemor om hun ikke skal til noen andre den dagen. Vi løser det mens ungene er små med å gi dem frokost/kaffi-tallerken, men det blir litt smått. Vi trenger til 12
 
Vi fikk aldri det serviset, og må nok atter en gang på jakt etter nytt. For vi har middagsservice til 8. Vi blir 5 i familien. Vi liker å invitere til middagsselskap en dag i jula. da inviterer vi min bror med unger, de er da fire, og mine foreldre, evt min oldemor om hun ikke skal til noen andre den dagen. Vi løser det mens ungene er små med å gi dem frokost/kaffi-tallerken, men det blir litt smått. Vi trenger til 12
Så kjedelig at dere ikke fikk det.
 
Back
Topp