samvær og avtaler

A

Alenemammaen

Guest
Hva gjør man når bf ikke er i stand til å passe på at ungen får dusjet/badet? Virker som han ikke gidder.

For et år siden spurte jeg på sms om det var greit at vi hadde en avtale på at ungen skulle dusje der minst en gang pr helgesamvær. Fikk ok til svar.

Etter sommerferien kommer ungen og forteller at hen ikke har dusjet hele ferien, kun en gang i badeland på over to uker.

Etter 6 dagers juleferie har hen heller ikke dusjet. "Det kom så mye i veien at hen slapp" er svaret fra bf. Joda, greit at hen ikke er så glad i å dusje at hen tar iniativ og ber om å få lov til det, men dusjingen trengs! og er ikke noe kamp å få det til heller, må bare si at nå er det dusjing og hjelpe til med å stille inn temperaturen så klarer hen det selv. Gav grei beskjed om at hen skal dusje! Er ikke alltid så lett å tørke seg helt ren etter dobesøk feks så kan ikke gå en uke uten dusj/bad

Sist samvær fikk hen beskjed om å si til bf at hen skulle dusje så da ble det dusj. Denne gangen glemte jeg å nevne det for bf men hadde nevnt det for hen at hen burde dusje hos bf men nei, ingen dusj. Og hen er jo lei seg og skylder på seg selv for å ha glemt det (jeg bare spurte om hen hadde dusjet).

Er ikke noen klutvask hos bf heller og det er ikke sånn at det er mangel på dusj verken hjemme eller i feriene. Hadde forstått om det var hytteferie uten innlagt vann, men det er det jo ikke.

Blææææ :yuck:
 
Kanskje det kunne vært lurt å bestille en samtale på familievernkontoret, hvor du, bf og en tredje part kan snakke om det? Mulig det vil hjelpe å få en tredje stemme inn.
 
Først FVK, også melding til barnevernet. Dette er forsømmelse, og det er ulovlig.
Da kan han ikke ha barnet hos seg.
 
Først FVK, også melding til barnevernet. Dette er forsømmelse, og det er ulovlig.
Da kan han ikke ha barnet hos seg.
Enig! Eksen min får en sjanse til å rette opp feil, skjer det ikke noe da, blir det ny samtale på FVK.
 
Back
Topp