Samstrikk av heldress

Ikke tenk på det- jeg har juksa litt- det blir mindre stramt om du gjør det senere;)

Ikke tenk på det- jeg har juksa litt- det blir mindre stramt om du gjør det senere;)
Da har jeg strikket en pinne rett og lagt opp 3 masker og snudd og strikket en pinne vrang der de 5 siste maskene ble strikket rett :)
Så nå håper jeg at jeg er på rett spor her :)
 
Da har jeg strikket en pinne rett og lagt opp 3 masker og snudd og strikket en pinne vrang der de 5 siste maskene ble strikket rett :)
Så nå håper jeg at jeg er på rett spor her :)

Høres ut for at du er på rett spor da ja :) Husk å lage knapphull ;)
 
Supert! Så flink du er Amahel- jeg sovna i går jeg.
 
Supert! Så flink du er Amahel- jeg sovna i går jeg.
Hihi, var veldig trøtt jeg også, men klarte ikke gi meg før jeg hadde fått det til ;)
Er rart det hvor vanskelig det er å legge seg med noe uppgjort :p
 
Hihi, var veldig trøtt jeg også, men klarte ikke gi meg før jeg hadde fått det til ;)
Er rart det hvor vanskelig det er å legge seg med noe uppgjort :p
Der er vi nok like! Liker å få til ting, og får ikke ro før jeg har forstått problemet.

Å strikke med 2,5 har vist seg å være et effektivt sovemiddel, så jeg slokna i går. Heldigvis er jeg kommet til bærestykket, så da mangler jeg bare det og to korte armer....
 
Der er vi nok like! Liker å få til ting, og får ikke ro før jeg har forstått problemet.

Å strikke med 2,5 har vist seg å være et effektivt sovemiddel, så jeg slokna i går. Heldigvis er jeg kommet til bærestykket, så da mangler jeg bare det og to korte armer....
Jeg har så lyst å strikke en lett sommerjakke også, og da er det vel ca pinne nr 2.5 som skal brukes tenker jeg.....
Men får se nå hva neste prosjekt blir her inne om det er noe jeg vil være med på :)
 
Hadde vært artig å få til en samstrikkes til etter dressen... Det er så gøy å se hvor forskjellig vi løser oppgavene! Farge valg o.l.

Denne har jeg lyst å lage etterpå...
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=10&lang=no

Eller denne jakken som er litt lettere og ikke så tett...
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=3&lang=no
Jeg er med på begge jeg :)
Blir sikkert fine sammen også de.
Kanskje det kan brukes til hentesett? :)
 
Jeg har strikket buksen tidligere og strikker den gjerne igjen :)

Kommet litt sent igang med heldressen, men startet i gårkveld, tror ikke det skal bli tvil i bhg om hvem den er sin iallefall, sånn går det når man har impulskjøpt garn i lengre tid.
 
Så bra å se at så mange har lyst å være med da!
 
Straks ferdig med første ben, 31 cm er langt hehe :p
Strikket 8 cm glattstrikk før jeg fant ut at jeg måtte justere pinnen ned en halv str så da ble det opprekk gitt.. Men, er igang igjen nå, og har planlagt heldress nr to litt etterhvert, men da en annen oppskrift og eskimo, for bruk i vogn og bilstol.
 
Så bra å se at så mange har lyst å være med da!
Nå fikk jeg i dag vite at jeg skal bli tante i november, så jeg må nok strikke dobbelt av alt jeg nå :p
Weeeee. Happy happy me :D
Så ja jeg blir nok med på å strikke det meste nå fremmover både til meg selv og min bror ;)
 
Nå fikk jeg i dag vite at jeg skal bli tante i november, så jeg må nok strikke dobbelt av alt jeg nå :p
Weeeee. Happy happy me :D
Så ja jeg blir nok med på å strikke det meste nå fremmover både til meg selv og min bror ;)

Gratulerer masse :)
 
Nå fikk jeg i dag vite at jeg skal bli tante i november, så jeg må nok strikke dobbelt av alt jeg nå :p
Weeeee. Happy happy me :D
Så ja jeg blir nok med på å strikke det meste nå fremmover både til meg selv og min bror ;)
Gratulerer! Så morro da!
 
Noen som syns overkroppen er veldig lang i forhold til beina?
 
Fikk ikke strikket ei maske igår, havnet på legevakten og observasjon med minstemann, og jeg var så urutinert at jeg ikke tok med meg strikketøy :(
 
Noen som syns overkroppen er veldig lang i forhold til beina?

Har ikke kommet så langt på overkroppen enda, men synes målene i str 2 år ser greie ut iallefall, 47 cm fra skritt til toppen av skuldre og 31 cm fra skritt og ned.
 
Hvordan går det jenter? Jeg gikk (igjen!) tom for garn i helgen og måtte holde en pause ARG! Men er til ake i drift nå!
 
Back
Topp