Samstrikk av heldress

Så fint det ble Amahel!
Tusen takk Gizom :)
Ja det så bedre og bedre ut etterhvert som jeg strikket.
Nå ser det jo ut som et ben, og jeg likte fargen også.
Satser på at alt blir seende bra ut når det er ferdig ;)
 
Har selv bruk det garnet i beige/ grå mye før. Det ser ikke skittent ut selv om ungene krabber rundt på gulvet.

ImageUploadedByBV Forum1365321285.862061.jpg
Sånn ser min ut nå...
 
Arg, var sikker p at jeg hadde er par brune nøster til liggende men nei- så nå blir set pause i kveld.

Har fått laget ferdig enden min da pga dette, men hva skal jeg finne på nå?
 
Arg, var sikker p at jeg hadde er par brune nøster til liggende men nei- så nå blir set pause i kveld.

Har fått laget ferdig enden min da pga dette, men hva skal jeg finne på nå?
Rask du er da :)
Du kunne jo funnet eksempler til neste prosjekt ;)
Dumt du er tom for nøster da.
 
Ja set er skikkelig irriterende! Det går så fort med 5 pinner!

Fant et prosjekt jeg hadde liggende pinne str 2,5 GJeSP! Ikke rart det er blitt liggende nei, det tar sånn tid og jeg er utålmodig!
 
Ja set er skikkelig irriterende! Det går så fort med 5 pinner!

Fant et prosjekt jeg hadde liggende pinne str 2,5 GJeSP! Ikke rart det er blitt liggende nei, det tar sånn tid og jeg er utålmodig!
Hihi.
Da har du nå hvertfall noe å gjøre på ;)
 
Nå har jeg satt begge bena på rundpinnen.
Men skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre videre nå??
 
Sett begge bena inn på samme rundp 5 med fellingene mot hverandre = 88-96-108 (116-128) m.
Velg en forside og en bakside, foran blir der hvor pinnene møtes. legg opp 3 nye masker på venstre pinne, og strikk rett strikk over disse.

strikk rett over alle m på p og legg opp 3 nye m på slutten av p = 94-102-114 (122-134) m.

Hjalp det?
 
Slik er det nå.
1365448828541.jpg
Jeg har her lagt opp 3 nye masker på venstre pinne.
Skak jeg nå da strikke rettstrikk videre over disse 3 nye maskene og fortsette helt rundt ig legge opp 3 nye masker etter en runde?
 
Sett begge bena inn på samme rundp 5 med fellingene mot hverandre = 88-96-108 (116-128) m.
Velg en forside og en bakside, foran blir der hvor pinnene møtes. legg opp 3 nye masker på venstre pinne, og strikk rett strikk over disse.

strikk rett over alle m på p og legg opp 3 nye m på slutten av p = 94-102-114 (122-134) m.

Hjalp det?
Jeg skjønner det ikke etter jeg har strikket rett over de 3 nye maskene, skal jeg da strikke rett rundt hele pinnen?
Når jeg har kommet et stykke så blir det for trangt til at dette kan gå bra?
Jeg strår fremdeles fast etter jeg har lagt opp de 3 første nye maskene :(
 
Det er litt stramt de første rundene, fordi du brått har seks maske flere og egentlig "ikke plass" til dem, men det blir lettere etter noen runder.

Når du har strikker over alle massene, legger du opp tre masker til, og strikker vrange tilbake.

De siste fem maskene skal strikker rett.

Og fra nå av skal de første fem og de siste fem hver gang strikker rett.(riller)
 
Det er litt stramt de første rundene, fordi du brått har seks maske flere og egentlig "ikke plass" til dem, men det blir lettere etter noen runder.

Når du har strikker over alle massene, legger du opp tre masker til, og strikker vrange tilbake.

De siste fem maskene skal strikker rett.

Og fra nå av skal de første fem og de siste fem hver gang strikker rett.(riller)
Men skal jeg ikke bare strikke rett nå da når jeg har det på rundpinne?
Hvordan klarer jeg å strikke vrangt?
Herre min hatt, jeg klarer ikke å skjønne dette jeg i dag :rolleyes:
Jeg skjønner jo hva du mener, men hodet mitt sier meg at noe er galt her :p
Kanskje jeg rett og slett skal vente til i morgen før jeg gjør noe mere.....
 
En ny dag- nye muligheter;)

Pgrunn av åpningen i front, blir resten av dressen strikker frem og tilbake på rundpinne. Rett den eneveien vrang den andre;)
 
ImageUploadedByBV Forum1365452021.961141.jpg
 
ImageUploadedByBV Forum1365452057.401045.jpg
Samlet stolpe- slik blir den senes ut når knappene er på plass....
 
En ny dag- nye muligheter;)

Pgrunn av åpningen i front, blir resten av dressen strikker frem og tilbake på rundpinne. Rett den eneveien vrang den andre;)
Aha, der kom det opp et lite lys hvertfall ;)
Selvfølgelig skal det jo være en åpning fremme :p

Ser ut som du har sydd sammen under mellom bena også? Der vi fellet av masker som står mot hverandre nå på pinnen?
 
Aha, der kom det opp et lite lys hvertfall ;)
Selvfølgelig skal det jo være en åpning fremme :p

Ser ut som du har sydd sammen under mellom bena også? Der vi fellet av masker som står mot hverandre nå på pinnen?
Ikke tenk på det- jeg har juksa litt- det blir mindre stramt om du gjør det senere;)
 
Back
Topp