Sørlandet sykehus, Kristiansand

En tråd i 'Fødesteder i Norge' startet av Babyverden, 23 Nov 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. MammaTilMark Bli kjent med forumet

Anbefaler deg å ta med skift til babyen. Er ikke mye de har av klær der, mye som er slitt eller som ikke passer.
    Trenger ikke så mye skift til babyen da de sover meste parten av tiden uansett mitt tips er å ta med pysj og body +strømper så kommer du lagt med de klærne :) og eventuelt tøfler til deg selv :)

2. Cashmere Bli kjent med forumet

Dessverre mange dårlige erfaringer her som førstegangsfødende i 2013. Noen av dem: En jordmor som ikke ga noe om helst trygghet under fødsel ved å ikke besvare spørsmål, en en ansatt på barsel som ble fornærma av kritikk etter en traumatisk fødsel. En lege som var uenig med en annen, og ga tydelig uttrykk for dette, i forhold til igangsettelse -etter at vannet var tatt! Masse knoting med å sette elektroder på hodet til baby samtidig som jeg hadde kraftige rier. En sykepleier som ga meg skyldfølelse, nærmest skjelte meg ut, fordi jeg ønska å slippe å sove på 4-mannsrom (pga en tungtveiende grunn jeg hadde oppgitt i brevet ..som de ikke hadde lest eller kjente til, enda jeg hadde vært der tidligere og snakka med dem). Det verste av alt var kanskje mangelen på faglig vurdering (dansk, vikarierende lege), da han hørte på en syk gravid som maste seg til å bli satt i gang ei uke FØR termin (!), når det jeg burde ha fått var noen å snakke med...
    Noen ansatte som oppførte seg uprofesjonelt og ødela mye under en utrolig sårbar situasjon, altså, men også flere (spesielt de unge!) vanvittig flinke og omsorgsfulle ansatte!! All ære til disse som redda hele oppholdet (jeg var der lenge pga komplikasjoner)!
    Er gravid igjen nå, og veldig usikker på om jeg skal velge et annet sykehus selvom det medfører mye lengre reisevei.

Last edited: 6 Okt 2017
  3. snippsnappsnuppa Gift med forumet Himmelbarn Mailykke 2018 *Aprilbaby 2018*

Oi, det var ikke god lesning. Vet at de har fått mye kritikk, men tror mye har bedret seg de siste årene. Håper du får en bedre opplevelse nå dersom du velger å føde her. Jeg orker ikke helt tanken på å kjøre helt til Arendal under fødsel kjenner jeg. Men godt det var mange som var flinke også da. Jeg har kun positive opplevelser herfra.

4. verpesyk Elsker forumet Sensommerbarna 2016

Uff, ikke greit å lese dette :( Jeg fødte selv på SSHF Flekkefjord i 2016, men litt skeptisk til å gjøre igjen da de ikke har nyfødtintensiv. Vakumfødsel pga dårlig hjertelyd etter planlagt igangsetting. Var til vurdering første døgn for videresending til Kristiansand, men vi fikk bli der. Har hørt mye «ikke pent» om Kristiansand, så det var derfor jeg valgte Flekkefjord for var omtrent det samme da vi bor midt mellom. Nå er jeg jammen meg virkelig usikker på hva jeg skal gjøre om jeg skal føde en gang i framtiden igjen! Synes det var fint i Flekkefjord at fødsel/barsel er samme sted, og at man treffe de samme menneskene, men selv i lille Flekkefjord var det hele 3 jordmødre og 1 jordmorstudent, samt lege, barnepleier og anestesilege under aktiv fødsel som varte 5 timer. Trodde nok det ville vært mer personlig.

5. Nusse81 Bli kjent med forumet

Noen som har hatt KS her og hvordan var det? Fikk du enerom etterpå?
    Født vanlig i 2014 og hadde en super opplevelse. Enerom og veldig flink personell.

• Liker Liker x 1
  6. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator Babyverden Stab VIP Sommerfuglene

Oppdatert informasjonslinkene :)

7. Cadillac Elsker forumet August 2018 Sommerfuglene

Født her to ganger. Positive opplevelser begge ganger. Kun første gangen jeg måtte ligge på barsel FØR fødsel pga mistanke om SF, og det var veldig lite kjekt å ligge der med stor mage blant alle som hadde født. Det har de heldigvis gått bort fra, vet jeg.

• Liker Liker x 1
  8. Solagreen Elsker forumet Marsboerne 20 18 Himmelbarn Julibarna2014

Født to ganger! Den første fødselen gikk greit, men fikk en jordmor som ikke hørte på meg slik at jeg fikk drypp med en epidural som ikke funket. Det ble en skrekkopplevelse pga smertene, men følte at babyen ble godt passet på med elektrode på hodet og leger som fulgte med. Barseloppholdet var veldig bra.

Jeg skrev fødebrev nå til gang nr.2 og jeg ble utrolig godt ivaretatt! Vi fikk en fantastisk jordmor som veiledet oss og var så trygg og god !
    Hun var også på barsel dagen etter og tok godt vare på oss der også. Kjempe fornøyd !

9. snippsnappsnuppa Gift med forumet Himmelbarn Mailykke 2018 *Aprilbaby 2018*

Så godt å høre. Skal føde her neste uke, og har til nå utelukkende god erfaring-syns de strekker seg langt for at jeg skal føle meg trygg og ivaretatt. Håper barsel blir likedan.

Del denne siden