Sørlandet sykehus, Kristiansand*

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 38 07 40 88 / 38 07 40 90
Nettside: https://sshf.no/avdelinger/somatikk...arsel#les-mer-om-føde-og-barsel,-kristiansand
Informasjonsfolder: http://online.flipbuilder.com/uhph/jaxm/mobile/index.html#p=1
Adresse: Egsveien 100, 4615 Kristiansand (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Kristiansand.jpg


Barseltilbud og visittider:
Hos oss er det fem fødestuer. På barsel har vi tilsammen 30 sengeplasser, 22 på barselavdelingen og 8 på barselhotellet.
Visittider: Far og søsken er velkomne fra 09.00 til 21.00 utenom hviletiden som er mellom kl 14.00 og 16.00. Besteforeldre er velkomne fra kl. 18.00 til 19.00

Gjennomsnittlig liggetid: 3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut personlig til mor etter fødsel.

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser.
Antall fødsler i året ca 2000.

Nyttige telefonnummer:
Barselavdelingen: 38 07 40 73
 
Last edited by a moderator:
fødte i vann her i august 12, og hadde en fantastisk opplevelse... hadde tidlig hjemreise, før 24 timer, og følte meg helt trygg da jeg dro. hadde litt problemer med amming, men ble tatt godt i mot på ammepoliklinikk etterpå :)
 
barselavd er ved føden, som regel flermannsstue. Hotellposten er delt i to. Barsel på den ene siden og andre pasienter på den andre siden.
 
Jeg har ikke personlig erfaring med føde/barsel der, men jeg har erfaring som pårørende. Når jeg blir gravid igjen, kommer jeg til å holde meg langt unna føden der. De har ikke tatt de jeg har fulgt seriøst, de har blitt sendt hjem tross smerter og klare tegn på SF. Så lenge babyen har det bra, så bryr de seg ikke om hvordan moren har det. Jeg har blitt rimelig oppgitt, men jo mer jeg sier ifra, jo mer setter de seg på bakbeina, for de vet best.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har hatt to fødsler her. Begge med fentanyl,veldig bra. Siste var i vann, fantastisk! Barselhotellet var veldig greit det også
 
Jeg har ikke personlig erfaring med føde/barsel der, men jeg har erfaring som pårørende. Når jeg blir gravid igjen, kommer jeg til å holde meg langt unna føden der. De har ikke tatt de jeg har fulgt seriøst, de har blitt sendt hjem tross smerter og klare tegn på SF. Så lenge babyen har det bra, så bryr de seg ikke om hvordan moren har det. Jeg har blitt rimelig oppgitt, men jo mer jeg sier ifra, jo mer setter de seg på bakbeina, for de vet best.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har samme erfaring -som fødende. Skulle jeg havne der igjen pga enda en prematur fødsel og de også da ikke gidder å lese papirene mine må de lenke meg fast i fødesenga så jeg ikke stikker av :p

Når det er sagt; nyfødtintensiven, som ligger i mellom føde og barsel, er helt fantastisk! Utrolig flinke og koselige leger og sykepleiere, 2 egne kontaktsykepleiere til barnet, 4 foreldrerom med mulighet til å ha barnet på rommet (5 med isolatet) og super oppfølging etter utskrivelse :D
 
Telefon: 38 07 40 88 / 38 07 40 90
Nettside: www.sshf.no/omoss/avdelinger/kvinneklinikken-kristiansand/Sider/fodeavdeling-med-tilhorende-poliklinikk.aspx
Adresse: Egsveien 100, 4615 Kristiansand (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Kristiansand.jpg


Barseltilbud og visittider:
Hos oss er det fem fødestuer. På barsel har vi tilsammen 30 sengeplasser, 22 på barselavdelingen og 8 på barselhotellet.
Visittider: Far og søsken er velkomne fra 09.00 til 21.00 utenom hviletiden som er mellom kl 14.00 og 16.00. Besteforeldre er velkomne fra kl. 18.00 til 19.00

Gjennomsnittlig liggetid: 3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut personlig til mor etter fødsel.

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser.
Antall fødsler i året ca 2000.

Nyttige telefonnummer:
Barselavdelingen: 38 07 40 73

Barsehotellet ble lagt ned i august.
 
Mye surt personale både på føde og barsel. Takket være vaktbytte fikk jeg til slutt ei fantastisk jordmor under fødselen.
Ble anbefalt epidural, men etter 2 forsøk på å justere denne ble jeg liggende med virkning i bare venstresiden.
Pluss for fentanyl og lystgass
 
Hadde en fantastisk opplevelse, med en super jordmor som het eliasabeth fikk akupunktur, badekar og fentanyl var kjempe flinke og hyggelig personal og følte oss så ivaretatt!
 
Må man skrive seg inn, og hvem kontakter man da i så fall? Skal flytte til Kristiansand i juli, 1 mnd før termin.
 
Det sier du bare ifra om til legen på kontroll, det er legen som sender søknad til fødestedet. (Jeg skal også flytte før babyen kommer, så jeg nevnte det for legen på 1.kontroll, det var ikke noe problem) :)
 
Det sier du bare ifra om til legen på kontroll, det er legen som sender søknad til fødestedet. (Jeg skal også flytte før babyen kommer, så jeg nevnte det for legen på 1.kontroll, det var ikke noe problem) :)
Takk for tips, da skal jeg høre med legen :)
 
Noen som har født nylig som vet hvordan klær det er til babyen på sykehuset? Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha med mer enn hentesett, men jordmor anbefalte å ha med klær, da det ofte er veldig utplukket.. Men jeg skal være en god uke på barsel (pga risikosvangerskap), så frister lite å måtte ha med babyklær for en hel uke.. Tenker uansett å ha med et helseteppe, et ullteppe og noen luer.. Men ikke klær :/

Er det så ille som jordmor sier, eller er det alltids bodyer/strømper å låne?
 
Noen som har født nylig som vet hvordan klær det er til babyen på sykehuset? Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha med mer enn hentesett, men jordmor anbefalte å ha med klær, da det ofte er veldig utplukket.. Men jeg skal være en god uke på barsel (pga risikosvangerskap), så frister lite å måtte ha med babyklær for en hel uke.. Tenker uansett å ha med et helseteppe, et ullteppe og noen luer.. Men ikke klær :/

Er det så ille som jordmor sier, eller er det alltids bodyer/strømper å låne?
Jeg fødte i april, og hadde trudd der skulle være klær på sykehuset, så hadde bare med meg 2 bodyer og hentesett. Det eneste jeg fikk på sykehuset var lån av helsetepper og så fikk vi en body som var ny der det stod "denne side opp" på. Den var ikke vasket og det var aldri snakk om at det var mulig å få låne noe klær. Ville tatt med mye mer hvis jeg hadde vista det. Får jo ikke vasket noe der heller.
 
Jeg fødte i april, og hadde trudd der skulle være klær på sykehuset, så hadde bare med meg 2 bodyer og hentesett. Det eneste jeg fikk på sykehuset var lån av helsetepper og så fikk vi en body som var ny der det stod "denne side opp" på. Den var ikke vasket og det var aldri snakk om at det var mulig å få låne noe klær. Ville tatt med mye mer hvis jeg hadde vista det. Får jo ikke vasket noe der heller.

Hmm.. Kjedelig :/ Hadde vært så greit å slippe å tenke på det, når vi skal være såpass lenge.. Det første man gjør når man kommer hjem blir å vaske klær da :(
 
Back
Topp