Rydding i partnerens klær

Til dere som er gift eller samboer. Hvem rydder opp i skapene, kaster gamle klær og lignende, og hvor går grensen?
jeg bretter og legger på plass klærne hans. blir klær ødelagte eller for små så kaster jeg de eller donerer de. er det lite klær i skapet kjøper jeg nytt. er det klær han er glad i som han har vokst ut av pakker jeg de bort.
 
Eg rydder i begge & det er han berre glad for. Kaster kun med tillatelse. Det som eg syns me kan lagre, dvs klær han berre ikkje bruker eller passer men er fint og han kanskje kjem tilbake til eindag, så legger eg det på lagring her i huset uten å spørre, men han vet om det.
 
Er jeg som har med alt av klær å gjøre (vaske, rydde osv). Han har utrolig mye klær, mye mere enn meg, men er verken glad i å kaste eller kjøpe nytt.

Han har flere gensere, t skjorter og boksere som han hatt hatt fra han var 14 år (tuller ikke!). Noen av dem har hull, er for små osv, men han vil absolutt ikke kaste det haha. Så når det ikke er plass i skapet hans lengre legger jeg alt utover sengen til han og ber han kaste/gi bort en del av det. Og det gjør han :)
Men jeg tror ikke han hadde merket om jeg kastet noe altså...
Men sånn generelt så kaster jeg ingenting som er hans bortsett fra sokker med hull i.
 
Jeg rører ikke mannens skap og skuffer.

Jeg vasker klærne hans ofte, men da får ham dem tilbake i en haug på hans side av senga, som han får rydde selv.

Hvis noe er skikkelig stygt, så sier jeg ifra - så får han ta avgjørelsen (og jobben) med å bli kvitt plaggene selv.
 
Blæææh... evig diskusjon det der. Han er veldig god på å vaske, og henge det opp og så bare blir det med det.. opprydning i selve skapet om noe skal kastes eller gis bort gjør også som regel jeg siden han vil ta vare på alt [emoji85]
 
Han rydder og kaster sitt og jeg mitt. Jeg vil ikke sette en presedens på at det er ok å kaste andre folk sine klær, for det er ikke ok at andre rører mine.
 
Holder orden på mine egne klær, han får styre med sitt eget klesskap :)

Sånn har vi det også. Kunne ikke falle meg inn å rydde i skapet hans, langt mindre kaste noe derfra. Jeg tenker det er hans problem om han vil gå i hullete klær ;)
 
Jeg vasker klær, bretter å legger i skap. Tar meg den friheten til å kaste det som er på tide å kastes. [emoji28] har ikke fått noe klager enda
 
Jeg rydder og sorterer begges skap. Min samboer har sinnsykt samlemani på gamle klær, men jeg bruker å snike vekk hullete og flekkete t-skjorter som ser helt for ille ut.
 
Jeg får ikke «tvunget» på mannen alt jeg ønsker, men han får heller ikke gå i noe jeg hater. Heldigvis er smaken vår lik og han er glad for å gi meg ansvaret for kjøp og kast :)
 
Jeg rydder og kaster fra begge våre skap [emoji1] Litt her og litt der..
Men ikke i smug altså!

Han kunne fint finne på å gå med en fæl og utvasket genser (på grensen til å falle fra hverandre), fordi den hadde vært god og godt likt i maaange år [emoji28]
Min mann er altså ikke så glad i forandring, men nye klær vokser på ham hvis han får tid til å omstille seg [emoji177] Og han foretrekker stadig nyere klær, så lenge de får ligge i skapet lenge nok til å bli "gamle" [emoji6]
Haha, måtte le litt, min mann er også sånn, liker ikke nye klær, men etter enstund nye favoritter, bare de er lenge nok i skapet :p
 
Mannen er ryddig. Vi kaster ikke hverandres ting, men jeg kan kaste sokker som har ligget rundt en stund etter samtlige advarsler [emoji23] Mannens rotegreie er å ta av sokkene i gangen [emoji15][emoji31] Vanligvis sier jeg i fra om at nå skal jeg rydde i skapene/bodene og spør om han kan sortere tingene han trenger og ikke trenger. Vi blir enige om en frist slik at han har nok tid også tar jeg resten.
 
Holder orden på mine egne klær, han får styre med sitt eget klesskap :)
Signerer!

Men må innrømme at jeg for noen år siden kasta en jumper jeg synes var for J*%#% stygg. Han presterte, og velge den til en bursdag. Den fikk han aldri brukt igjen...
 
Back
Topp