Rydding i partnerens klær

AG

Betatt av forumet
Til dere som er gift eller samboer. Hvem rydder opp i skapene, kaster gamle klær og lignende, og hvor går grensen?
 
Vi rydder begge to.
Hva mener du med "grensen?" Som i at man kaster uten at den andre vet det osv.?
Sånt gjør vi ikke. Vi bestemmer selv hva vi beholder, men kan fint rydde i hverandres skap.
 
Du forsto meg rett.. Om jeg kaster en veldig utslitt genser, men det hadde vel ikke faldt meg inn. Under tøy og sokker spør jeg ikke om lov da.
 
Hvis klærne hans er hullete og tynnslitt, og jeg vet det ikke er sånn typ "fått av min avdøde tippoldemor"-affeksjonsverdi så hiver jeg. Han trenger overhode ikke gå i ødelagte klær, sender han heller i butikken og kjøper seg nytt :p
 
Jeg rydder alltid :D Og noen ganger har jeg faktisk kastet han sine t-shorter som er for små eller så mange hull i ( typisk jobb tøy) og det har vært greit for han .Han har så MYE tøy at han vet ikke hva han eier , og han får aldri kastet noe selv om han sier at han skal det :rolleyes:
 
Her har jeg ansvaret for mine klær og han ansvar for sine klær, heldigvis! Vi vasker også våre egne klær. Ser ikke helt for meg at jeg skulle blanda meg inn i hans garderobe :p
 
Vi har ansvar for våre klær. Vi kan godt kjøpe plagg til hverandre, men ikke sortere eller kaste i den andres skap. Det synes jeg er helt greit, for jeg tror vi begge liker å beholde kontrollen på det med klær selv:)
 
Her er hver ansvarlig for sitt eget. Det ville ikke falt meg inn å rydde i samboerens klær. Han bestemmer da helt selv hva han vil kaste ut eller beholde.
 
Sokker og undertøy, samt arbeidstøy, t-skjorter ol, kaster jeg når jeg vasket/bretter klær, om det er hull eller veldig slitt.
Alt annet spørr jeg om, han vil også ofte ha hjelp av meg til å gå igjennom klærne.
 
Jeg sorterer i skapene, det gjelder hans klær også. Jeg kaster eller gir bort plagg jeg vet han ikke har brukt på flere år, som regel aner han ikke at de ikke er i skapet lenger - det er for meg god nok pekepinn på at det var greit. Han sier aldri noe på det heller, han vet at jeg rydder ut altså. Han har null interesse for å rydde i skapene[emoji85]
Kaster ikke plagg bare fordi jeg ikke liker de så lenge han bruker de.
 
Jeg rydder mitt (og sikkert organiserer/rydder lilles når den tid kommer), han ordner sitt. Har hver vår del av skyvegarderoben. Kommer til å ha separate klesskap og kommoder når vi flytter.

Men ber han med jevne mellomrom rydde litt ;)
 
Jeg rydder alltid :D Og noen ganger har jeg faktisk kastet han sine t-shorter som er for små eller så mange hull i ( typisk jobb tøy) og det har vært greit for han .Han har så MYE tøy at han vet ikke hva han eier , og han får aldri kastet noe selv om han sier at han skal det :rolleyes:
Han her er også litt sånn... Kjøpet seg sjeldent nye klær siden han har fra før, men det flyter over av gamle klær i skapet hans. Og han kommer ikke til å ta stilling til de. Gamle t-skjorte bruker han til å polere motorsykkelen så de kaster jeg ikke før neste bruk.
 
Jeg som rydder i klesskapene :) Kaster aldri noe, det gjør han selv når han mener de ikke kan brukes lenger. Jeg hadde ikke blitt glad om han hadde kastet noe av mine klær uten å spurt meg først.
 
Det er jeg som rydder i skapene, men kaster ikke ting som er hans. Sier i fra hvis jeg mener noe bør kastes, så får han avgjøre selv. Han går forøvrig aldri i hullete og utvaskede klær.
 
Jeg rydder mitt, han rydder sitt under tvang [emoji14] Tror kanskje det er det kjedeligste han vet om [emoji14]
 
Jeg rydder og kaster fra begge våre skap [emoji1] Litt her og litt der..
Men ikke i smug altså!

Han kunne fint finne på å gå med en fæl og utvasket genser (på grensen til å falle fra hverandre), fordi den hadde vært god og godt likt i maaange år [emoji28]
Min mann er altså ikke så glad i forandring, men nye klær vokser på ham hvis han får tid til å omstille seg [emoji177] Og han foretrekker stadig nyere klær, så lenge de får ligge i skapet lenge nok til å bli "gamle" [emoji6]
 
Jeg rydde også i begges (og ungens) skap. Hiver hvis det er veldig slitt/hullete, men vet hvilke plagg han har ruga på i ti år pluss, så dem lar jeg være.
 
Holder orden på mine egne klær, han får styre med sitt eget klesskap :)
 
Jeg har en veldig ryddig, ordentlig og ansvarsfull mann. Han er den mest ryddige av oss, og flink til husarbeid. Da vi ble sammen hadde han det strøkent, alt var ryddig og rent, alle klær pent brettet. Det er jeg som har dratt ned standarden :p

Så om han har noe som blir slitt/går hull på så kaster han det. Noe han ikke bruker så gir han bort til Fretex. Jeg bruker litt lenger tid før jeg kvitter meg med mine ting :)
 
Back
Topp