Rot i klær osv i bhg

Jeg skjønner at datteren min kan ha lagt de på merkeligste steder i bhg. Den er ikke så stor og de burde ha funni dem i går. Hele bhg med 4 avdeling innholder vel under 100 barn. De lekte ute I går. Men syntes svaret til hu som jobber der var så frekt. Der går vel ann å si at de er borte eller prøve å se etter dem, men fikk jo bare til svar at de aldri hadde sett min datter med solbriller.
 
Jg måtte foresten kjøpe nye i går. Min svigermor gjorde akkurat det samme, så ett par ligger igjen I deres campingvogn og det tredje paret ble nok glemt på en kafé på søndag. Ble så mye tull med barn som ikke ville være med osv eller så ligger den i bilen min. Jeg skjønner at sånne ting kan bli borte men skikkelig slitsomt. Dette har foregått siden vi begynte der. Fikk til å med ikke lapp eller mail ang 17 mai. Fikk da også ett surt svar
 
Jeg merker alt, utenom sokker :p Tror ikke vi har mistet noe særlig, men vi har fått en del arveklær og de merker jeg nok ikke alltid at blir borte.

Men må si at det er en ting at ting forsvinner og blir borte i bhg, det kan være mange grunner til det uten at det nødvendigvis er noen som tar det med vilje, men ganske ubehagelig/dumt av personalet å skylde på at barnet ikke hadde de med til bhg i utgangspunktet...
 
Datteren min fant dem nå. Så sa ifra til ped leder om både hvor de lå og beskjeden jeg fikk når jeg sa at de var borte, hu skulle ta det opp siden det blir ganske ubehagelig for foreldrene. Det verste var at de lå under benkene i gangen hvor de har inneklærne sine, der står det ikke sko så hadde jo bare vært for dem å bøye seg ned. Jeg gikk ikke lengre inn enn til ytteklærne i går siden barna skulle være ute. Har vært så fint vær i det siste at jeg ikke har gått lengre inn i bhg. Men barna leker der rett før de går ut ettwe lunsj og de kler på seg der siden yttergangen blir for liten for 25 barn. Så ett skikkelig " godt" gjemmested rett foran ansiktene dems. Trudde de hadde sett der så jeg gjorde det ikke, heldigvis for ikke logisk tenkende snart 4 åringer.
 
Men er spent på hva det neste er. Har som sagt kun gått i bhg siden 1 mars og har vel blitt rotet bort det meste hittil. Det verste var vinterdresser. Der var der ingen som fulgte med og noen tok den med seg hjem, fikk den igjen noen dager senere da. Samme med sherox. Men mangler fortsatt ei truse som ble borte dag nr 7 i bhg. Parkdressen har vært borte ved flere anledninger også. Skjønner at der blir litt styr når de kommer inn. Men det verste er at beskyldningene mot meg. Men skal nok få tatt å pratet med styrer en dag. Synes der begynner å bli litt vel mye på så kort tid.
 
Kan ikke si det ofte nok.. MERKING AV KLÆR!!
Jobber i bhg og når du har 18 barn på avd. Og klær og utstyr ikke er merket har vi ikke sjans til å bruke mye tid på å finne ut hvem som tilhører hva. Alt som ikke er merket går rett i felleskorga, så får foreldrene lete der om de savner noe.
 
Jeg skjønner at datteren min kan ha lagt de på merkeligste steder i bhg. Den er ikke så stor og de burde ha funni dem i går. Hele bhg med 4 avdeling innholder vel under 100 barn. De lekte ute I går. Men syntes svaret til hu som jobber der var så frekt. Der går vel ann å si at de er borte eller prøve å se etter dem, men fikk jo bare til svar at de aldri hadde sett min datter med solbriller.
Ja de skal jo så klart svare på en bra måte, det er det ingen tvil om.

I bhg min er det ikke 30 barn en gang, men ting forsvinner der også, på mystisk vis. Og jeg tror ikke alltid at det er fordi de ansatte ikke har kontroll. Jeg mistenker også at enkelte foreldre tar med litt ekstra hjem som de ikke merker.. For det meste dukker jo opp igjen etter noen dager.
 
Jeg skjønner at datteren min kan ha lagt de på merkeligste steder i bhg. Den er ikke så stor og de burde ha funni dem i går. Hele bhg med 4 avdeling innholder vel under 100 barn. De lekte ute I går. Men syntes svaret til hu som jobber der var så frekt. Der går vel ann å si at de er borte eller prøve å se etter dem, men fikk jo bare til svar at de aldri hadde sett min datter med solbriller.
100 barn er ganske mye det altså..
Svaret skulle selvsagt vært bedre , men at ting forsvinner skjer.
Min gikk i bhg med under 40 barn , vi mistet ting likevel
 
Hvordan merker du tøyet/tingene? Ha fler enn én merkelapp. Skriv med tusj på rare steder. Merk "overalt".
 
Det er kun 25 barn på avdelingen hvor det aldri er alle barna med 5 ansatte til en hver tid. Men å se under krakken i syder for å glefse kunne hu ha gjort. Alle andre som jobber der tar faktisk å leter etter ting man spør om. Har fått skryt av ped leder siden vi er noen av de få foreldrene som merker alt og passer på at barnet har alt det trenger i bhg. Er en del barn der som kun får med joggesko og jakke en dag det sprut regner osv. De har reserve klær I bhg men er begrenset hvor mye de har av hver ting. Mange barn hat selvfølgelig like klær og da er det utrolig viktig at alt er merket ordentlig. Jeg vil ikke miste noe så absolutt alt er merket godt ( som ped leder sa). Alt som forsvinner i den bhg av ute klær er som regel på plass men godt gjemt. Er noe stress i levering og henting og da blir ting dyttet ned eller rivd med. Ene dressen til min datter var borte en morra kg da hadde den blitt med inni en annen dress til ett annet barn på morran før jeg leverte. Men det jeg ikke likte var å bli beskyldt for noe jg ikke har gjort. Den mest nøye på merke på å merke og ha alt på stell blir beskyldt for å ikke hatt med den tingen og hvertfall ikke merket det.
 
Det er kun 25 barn på avdelingen hvor det aldri er alle barna med 5 ansatte til en hver tid. Men å se under krakken i syder for å glefse kunne hu ha gjort. Alle andre som jobber der tar faktisk å leter etter ting man spør om. Har fått skryt av ped leder siden vi er noen av de få foreldrene som merker alt og passer på at barnet har alt det trenger i bhg. Er en del barn der som kun får med joggesko og jakke en dag det sprut regner osv. De har reserve klær I bhg men er begrenset hvor mye de har av hver ting. Mange barn hat selvfølgelig like klær og da er det utrolig viktig at alt er merket ordentlig. Jeg vil ikke miste noe så absolutt alt er merket godt ( som ped leder sa). Alt som forsvinner i den bhg av ute klær er som regel på plass men godt gjemt. Er noe stress i levering og henting og da blir ting dyttet ned eller rivd med. Ene dressen til min datter var borte en morra kg da hadde den blitt med inni en annen dress til ett annet barn på morran før jeg leverte. Men det jeg ikke likte var å bli beskyldt for noe jg ikke har gjort. Den mest nøye på merke på å merke og ha alt på stell blir beskyldt for å ikke hatt med den tingen og hvertfall ikke merket det.
Hvis du mangler noe som du har merket med navn, gi beskjed til avd. De kan henge opp lapp el skrive på tavla og etterlyse ting du savner, som regel duker det opp igjen, noen har fått Med seg feil hjem o.l et annet tips er å rydde jevnlig i korgen, slik at det ikke flir overfylt med klær.. da er det lett at ting faller over i naboens kurv.
 
Her har alt kommet til rette med unntak av en hettegenser . Synd i grunn for den var veldig kul og hørte til en joggebukse . Ellers har de kontroll for det meste
 
I de barnehagene jeg har jobbet i er det foreldrene som har ansvar for å holde orden i garderoben. Rydde ting på plass, gå igjennom alt og holde orden. Kanskje det kan være et tips til barnehagen. Ting som er i bhg finnes som regel igjen, så problemet er når det forsvinner på andre barns plasser. Det er mye lettere å inne igjen ting hvis man leter etter det samme dag det har blitt borte. Dvs at det beste er å kikke igjennom og ha oversikt over hva som er i bhg hver dag. Feks hårspenner kan lett bli borte her. Spør jeg samme dag, så finner de den på en hylle el. Er det flere dager siden er det verre. Men kommer til rette etterhvert da de er merket. Hvis ingen har stjålet det.

Det er et stort problem at barn slenger fra seg ting overalt. Ta opp med bhg hvilke rutiner de har for å lære bare å legge ting på plass og ta vare på tingene sine. Og at de kanskje kan ha rutine på at de følger opp ar barna rydder når de skifter i garderoben.
 
Det er ditt ansvar som forelder å lete, og jeg kan strengt tatt skjønne det sure svaret etter å høre hvor mye du må ha klaget på på den korte tiden du har hatt barnet i bhg. Har selv opplevd flere foreldre som har snakket og klaget på den måten som du gjør her, og man blir ærlig talt litt lei slik smålig gnåling. Det slo faktisk ikke feil at de foreldrene som ryddet minst, klaget mest og "mistet" mest. Så mitt standardsvar når noen spurte etter en vott eller en hårklipe, eller en genser, var "har du lett i kurven?", etterfulgt av om de har lett i glemmekassen, sett på gulvet, eller sett i kurven til barnet som har naboplass i garderoben. Det er jo fort gjort at barnet går å legger noe på plass og det ender i feil kurv, men det er jo ikke noe å lage styr for. Rydd i tingene hver morgen og/eller ettermiddag i tillegg til å merke alt, så sørger du for å miste minimalt! Hvis det ikke dukker opp etter en god leterunde så kan man spørre personalet om de kan kikke etter det, skriv gjerne en lapp slik at de slipper å bruke tid på det i den sårbare hentetiden. De har faktisk langt viktigere ting å bruke tiden på enn å lete etter solbriller, spesielt da.

Etter å ha hatt barnet mitt i bhg fire år så har vi aldri opplevd å miste noe, men det har jo ofte ligget på feil plass da. Så da må man være litt selvhjulpen og holde orden, og når brillene lå under benken så skulle du virkelig funnet dem! Hvis du ikke gidder å gå inn å lete selv før du maser på personalet så kan du bare ha det så godt mener jeg. Creds til personal som prioriterer tid med barna fremfor rydding av klær og ting i garderoben! Det skulle bare mangle at du selv må rydde daglig i ditt barn sine klær, for hvis personalet skal rydde og holde god orden til alle 25 barna, så forsvinner mye av tiden som kan gå til viktigere ting. Tenk heller på alt det positive de gjør iløpet av dagen for at barnet ditt skal ha det bra :)
 
Syns det var et dårlig svar du har fått av barnehagen! Vi har mistet myyye i barnehagen, alt er merket men ting forsvinner.. totalt på 2 barn så er det vel 5-6 flasker, 1 par støvler, 1 par joggesko, 1 tursekk, diverse klær.. ja, jeg har vært frustrert å snakket med de ansatte. De tok det til seg at de nok har vært sløve på tur, dvs der jeg misstenker at sekk og flasker har forsvunnet.
Mens de igjen har innrømmet at de sliter med å ha kontroll over garderoben. Det er en stor garderobe med 80-90 barn. Det er ikke bra, men jeg har forståelse for at ting blir borte, sendt hjem med andres barn osv..
For å vike fra tema så er jeg mer frustrert etter å ha fått skolebarn. Har gjentatte ganger måttet rapportere at ting er blitt stjålet. Heldigvis enda ingen dyre ting, er faktisk mest småting som henger på sekken osv. Men er desto tristere for et barn å miste..
Er viktig å merke alt, men tenker også at man må ha noe forståelse for at de ansatte i en barnehage dessverre ikke har kapasitet til å ha stålkontroll over alle tingene til barna..
 
Her forsvinner ting hele tiden. Men som regel dukker det opp på en plass for gjenglemte klær. Har mistet en vinter hals lue som var veldig fin. Noen kan ha forvekslet den og tatt den hjem i vår. Viktig å merke klær men merkene faller også av..
 
Det er ditt ansvar som forelder å lete, og jeg kan strengt tatt skjønne det sure svaret etter å høre hvor mye du må ha klaget på på den korte tiden du har hatt barnet i bhg. Har selv opplevd flere foreldre som har snakket og klaget på den måten som du gjør her, og man blir ærlig talt litt lei slik smålig gnåling. Det slo faktisk ikke feil at de foreldrene som ryddet minst, klaget mest og "mistet" mest. Så mitt standardsvar når noen spurte etter en vott eller en hårklipe, eller en genser, var "har du lett i kurven?", etterfulgt av om de har lett i glemmekassen, sett på gulvet, eller sett i kurven til barnet som har naboplass i garderoben. Det er jo fort gjort at barnet går å legger noe på plass og det ender i feil kurv, men det er jo ikke noe å lage styr for. Rydd i tingene hver morgen og/eller ettermiddag i tillegg til å merke alt, så sørger du for å miste minimalt! Hvis det ikke dukker opp etter en god leterunde så kan man spørre personalet om de kan kikke etter det, skriv gjerne en lapp slik at de slipper å bruke tid på det i den sårbare hentetiden. De har faktisk langt viktigere ting å bruke tiden på enn å lete etter solbriller, spesielt da.

Etter å ha hatt barnet mitt i bhg fire år så har vi aldri opplevd å miste noe, men det har jo ofte ligget på feil plass da. Så da må man være litt selvhjulpen og holde orden, og når brillene lå under benken så skulle du virkelig funnet dem! Hvis du ikke gidder å gå inn å lete selv før du maser på personalet så kan du bare ha det så godt mener jeg. Creds til personal som prioriterer tid med barna fremfor rydding av klær og ting i garderoben! Det skulle bare mangle at du selv må rydde daglig i ditt barn sine klær, for hvis personalet skal rydde og holde god orden til alle 25 barna, så forsvinner mye av tiden som kan gå til viktigere ting. Tenk heller på alt det positive de gjør iløpet av dagen for at barnet ditt skal ha det bra :)
Jeg rydder i tingene både ved levering og henting, så å sette meg i den båsen ble dårlig gjort. Jeg hat god tid til begge deler og sjekker over alt hver enste dag. Jeg er hjemmeværende så jeg leverer og henter ikke når "alle" de andre blir levert og hentet så er lite stress når jeg kommer. Svaret irriterte meg fordi jeg hadde da brukt ganske lang tid på å lete selv i bhg. Jeg hadde spurt min datter og lett med hu lenge før jeg sa ifra ( som jeg altid gjør hvis noe er borte). Jeg sa ifra som en info om at noe er borte og da ble hu sur. Men ped lederen sa noe helt annet dagen etter og skulle ta det opp. De rydder og ser over bhg hver morgen så var bare info så de visste det når de skulle rydde. Men vi fant dem selv ett sted de skulle ha ryddet på morran og dette reagerte ped lederen på. Er begrenset hvor mye jeg liker å rote i andre sine ting i bhg også så hvis jeg ikke finner noe etter en halv time leting så sier jeg ifra at det er borte I tilfelle de veit hvor det er og/ eller kan se etter det senere. Jeg forventer ikke at de skal slippe alt og lete sammen med meg. Men den frekke kommentaren kom dra ei som sto inne å skravlet med en annen ansatt mens barna var ute med noen andre, hu hadde hvertfall tid til å være hyggelig. Men ifølge min svigermor( bor på ett utrolig lite sted) så er denne ansatte litt sånn og hele familien hennes også. De kan fort bli litt glefsette og brå, men greit å få en liten info så man slutter med det siden det er ganske kjedelig for foreldre å møte sånne kommentarer. Ja jeg er litt irritert på bhg I forhold til hvor kort tid hu har gått der, men vi blir også utestengt fra alt med fau å gjøre også så er ikke altid lett for oss. Ikke fikk jeg hjelpe til på dugnad( de faktisk snudde ryggen til meg og gikk ), ikke fikk vi info om 17 mai og ikke har vi fått info om sommerfesten som skal være på tirsdag. Så ja jeg er både sur og lei meg. Grunnen mye tull så er det ikke en fast styrer i bhg så har helle ringen jeg kan prate med.
 
Jeg jobber selv i barnehage, og når jeg fikk min sønn ble alle klær og ting merket veldig godt! Vet selv hvor irriterende det er å skal finne klærne til lille Johan eller Trine! Personalet bruker alt for mye tid til å lete etter klær, sko og andre ting som barnet har med seg... Noen er veldig flinke å merke, men det gjelder dessverre ikke alle foreldre!
Har selv ikke erfart å miste noe i barnehagen til min sønn, kanskje en lue(usikker på den)... Men har som en regel at er det noen klær, sko eller ting som jeg absolutt ikke vil miste, så tas det heller ikke med i barnehagen...
Men det må sies; dette varierer også veldig fra barnehage til barnehage, og ikke minst i forhold til hvor mange av barna som ikke har merkede klær...
 
Har aldri sendt med ting som solbriller i BHG. Har jobbet i BHG, og som regel har man ikke tid til å sette på alle barna solbriller og passe på så små ting i løpet av dagen. Personlig syntes jeg sånne ting er unødvendig i en BHG. Vanlige briller stiller seg selvfølgelig annerledes :)
 
Back
Topp