Rot i klær osv i bhg

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Hvor ofte er der normalt at ting forsvinner? Siden jenta mi begynte 1 mars så har jeg vel spurt etter noe minst to ganger i uka. Merker til å med at ansatte begynner å bli irritert på meg. Men jeg kan da ikke noe for det. Nå er solbrillene hennes helt borte. De svarer da at hu ikke hadde dem på seg når hu kom. Men jeg satt merke på dem på morran og det er ikke bare bare så det husker jeg veldig godt. Synes det er rart at ring sjal bli borte hele tiden og begynner å bli redd for å sende med noe som helst.
 
Akkurat solbriller synes jeg kommer og går, ungene selv tar dem jo av seg ute etc. Henger alltid noen på "hvem eier dette" plassen hos oss.

Regnbuksa var dønn borte en fredag. Men dukket opp igjen mandag.

Vi har igrunnen ikke mistet noe i bhg. Så lenge det er merket kommer det tilbake. Det sjal dog være sagt at jeg et lett rotete selv og har ikke stålkontroll på hva hun har hatt med så en pg annen vott kan ha blitt borte. Vi har mange enslige men de kan like gjerne være hjemme...

Skole derimot. Der mistenker jeg dog at det er stjålet for guttungen la det i sekken sin også var det der ikke senere på dagen.
 
Solbriller forsvinner fort for barna tar de av og på hele tiden

Vi mistet en del, ofte handler det om foreldre som får med feil klær hjem men ikke merker det
 
Har ikke mistet noe. Alt merkes skikkelig, og det er en liten bhg :)
 
Er sånn i bhg til gutten min også. Klær blir borte og det eneste svaret jeg får er at de så det for ikke så lenge siden, men ikke vet hvor det har blitt av. Det dukker stort sett opp igjen da. Alt er merket, så det står ikke på det.
 
Vi har aldri mistet noe, men ting kan være borte ved henting og så komme til rette igjen en eller to dager senere.
 
Det merkelige er at jeg merker absolutt alt. De var ikke utenfor bhg den dagen de brillene ble borte. De sa faktisk at de hadde sett over hele området også og ikke funni noe. Men synes det er ganske frekt at hver gang noe er borte så får vi til svar at hu ikke har hatt det i bhg den dagen i det hele tatt. De hat steder de tar vare på ring men vi får aldri se der. De solbrillen var både med en stor rosa lapp med navnet hennes på, så de kan ikke ha forvekslet den med noen andre sine heller.
 
Det merkelige er at jeg merker absolutt alt. De var ikke utenfor bhg den dagen de brillene ble borte. De sa faktisk at de hadde sett over hele området også og ikke funni noe. Men synes det er ganske frekt at hver gang noe er borte så får vi til svar at hu ikke har hatt det i bhg den dagen i det hele tatt. De hat steder de tar vare på ring men vi får aldri se der. De solbrillen var både med en stor rosa lapp med navnet hennes på, så de kan ikke ha forvekslet den med noen andre sine heller.
Vi merket også alt
Solbrillene kan ha blitt gravd ned i sanden, mistet ute osv
 
Vi merket også alt
Solbrillene kan ha blitt gravd ned i sanden, mistet ute osv
Ja skjønner det. Men svaret til hu som jobbet der sa noe annet. De sa at min datter ikke hadde dem på og at de hadde ryddet ute så ikke noe lå igjen der heller. Jeg får altid beskjed om at mitt barn ikke har hatt med de tingene som blir borte i bhg. Er jeg som både leverer og henter hver dag. Jeg prøver å prate med kusinen til mannen som jobber der men ikke altid hu er på jobb.
 
Har heldigvis ikke det problemet. Lillemor bruker briller, så hun kan ikke bare få seg nye solbriller om hun mister dem heller. Hun er veldig flink til å passe på brillene sine, men det blir vel sånn når hun uansett bruker briller og blir opplært til å ta godt vare på dem. Men klær er vi, også heldige med, selv, om vi ikke er de flinkeste til å merke dem. Men da vet vi at det er vår feil om ting blir borte. Men barnehagen har en plass de legger ting som ikke har navn, så vi kan lett lete der.

Virker som barnehagen din er vel slapp altså! Og skylder på deg.
 
Her har de aldri mistet noe av vårt (hittil i hvert fall), men jeg merker ALT, ALT, ALT! ☺️ Har også en liste på tlf med hver eneste lille ting han har i bhg, til enhver tid. De vet ekstrem jeg er, så kanskje de passer ekstra godt på. :D
 
Her har de aldri mistet noe av vårt (hittil i hvert fall), men jeg merker ALT, ALT, ALT! ☺️ Har også en liste på tlf med hver eneste lille ting han har i bhg, til enhver tid. De vet ekstrem jeg er, så kanskje de passer ekstra godt på. :D
Jeg er sånn jeg også. Bare uten liste. Hehe. Har faste klær som er merket og ligger i bhg så husker hva som er der til hver tid.
 
Har hendt at ting forsvinner, det meste heldigvis bare midlertidig, til tross for at alt merkes og det er en bhg med under 10 barn.
 
Min sønn gikk i 5 år i en av byens største bhg med over 100 barn fordelt på flere avdelinger.
Klær og ting kunne være borte ene dagen, men lå alltid i hyllen hans dagen etter. Og vi fikk skryt av at vi var flinke til å merke alt. Tilogmed sokkene.
Nå går han på byens største skole med 70 elever bare i 1.trinn. Tilsammen ca 800 elever på hele skolen.
På 1 år har ingenting forsvunnet, men har titt og ofte funnet hans (godt merkede) klær i gjenglemt kurven :p Da har jeg tøyset litt med de ansatte på sfo om de ikke så navnelappen i genseren (godt synlig i nakken).
Så jeg synes det høres rart ut at datteren din har mistet solbrillene og dere blir beskyldt for å ikke hatt de med.
Sløve bhg-ansatte med andre ord. Og hvorfor får ikke du se i gjenglemtkurven/der de oppbevarer ting og tang?
I vår bhg fikk vi se igjennom alt av skuffer, skap og kurver. Ingenting var hemmelig, forutenom papirer som ble oppbevart hos styreleder.
Tror nok du må snakke med styreren og forklare situasjonen.
 
Gjenglemt som en ikke får se i er jo helt bortkastet.

Her hender det et par ganger i året at ped leder legger det utover hele garderoben så vi må tråkke over. Fordi vi SKAL se. For det er lett at man ikke leter i den boksen
Det er ca 42 barn på hennes avdeling. (de er aldri samlet altså, de 29 førskolebarn er for seg og de på kullet under for seg i løpet av dagen) så at det blir et og hitt borte i garderoben forstår jeg.
 
Storesøster går i en svær barnehage med drøyt 150 barn, så det hender at ting blir borte i en dag eller to, men så lenge vi har merket alt med navn dukker alltid tingene opp igjen etter et par dager. Det at ting blir borte en liten stund kan skyldes alt fra at de ligger i et tørkeskap eller soveboksen til at ungene selv har rotet dem bort eller at noen andre har tatt med seg feil ting hjem av ren vanvare, så jeg stresser ikke med det da tingene alltid pleier å komme til rette igjen :)
 
Her er det 50 barn på to avdelinger gre og 27 av dem er førskolebarn. Så skjønner ikke hvordan de kan rote så fælt sånn sett. Virker som om dere med barn på større bhg har mer struktur i bhg enn her. Min datter er snart 4 år så bare store barn.
 
På alle de årene mine har fått i bhg og på skolen så har vi ikke mistet noe annet enn en genser. Til gjengjeld en veldig dyr genser...
Alt har blitt merket, og jeg merker fortsatt alt unntatt vanlig klær.
 
Solbriller har lett for å forsvinne da barn plutselig tar dem av seg og bare legger det igjen et sted. Her merkes ALT av klær og aldri opplevd at noe har blitt borte utenom ei vårjakke, men den dukket opp igjen når det var månedtlig garderobevask :)
 
Vi har hatt barn i bhg i snart 7 år, og har vel bare mistet ei lue på den tiden. Det skjedde i vinter.
Søkk borte etter vinterferien. Det er lett hjemme, i bhg, og jeg har spurt foreldre. Neida, borte vekk.

Jeg mistenker at noen har tatt den uten å være helt ærlige på det...

Der jeg jobber har det også blitt borte litt i det siste, og det er innmari mystisk. Ingen av oss skjønner hvor det er blitt av.

Men litt av problemet er at flere av barna har samme type klær, og hvis det da ikke er merket så.....

Vanligvis dukker det opp igjen fordi noen har fått med feil eller det har ligget inni noe osv.

Solbriller kan kanskje fort ha havnet i lekeskuret?
Hos oss kunne de fort ha tatt av solbrillene inne i lekeskuret når de fant seg leker, og så glemt de der inne.
 
Back
Topp