Ris

Smak og behag det da.

Noen liker jasminris best, andre villris/naturris, noen "vanlig langkornet" og noen liker best hurtigris faktisk, mens andre liker best sånn helt andre ting som beskrevet her

Jeg hadde muligens gått for en stor pose "vanlig middagsris" som ikke har noen utpreget spesiell smak til en dåp. Grunnet ofte en del eldre og en del barn og da gå for en "enkel greie som alle liker" men jasmin funker også til det. Jeg hadde dog neppe gått for kreative blandinger som sikkert er godt men kanskje halve selskapet er kritisk til.
 
Kommer helt an på hva risen skal være til.

Bare se på pakken/posen hva som regnes som en posjon.
 
Regner med det er en slags tilstelning, siden det skal serveres for 35 pers? Da hadde jeg kanskje gått for brun/villris. :) IKKE bruk Uncle Bens og hvert fall ikke hurtigris. Det ødelegger måltidet, og hjortegryte er jo litt fin mat. Evt. hvis dere har muligheten, kan dere avtale med en kinesisk restaurant på forhånd og kjøpe ferdig kokt jasminris hos dem?
Nei det ødlegger ikke måltidet ;(

Maner forskjellig å liker forskjellig, så mulig dwt ødlegger for din del da
 
Smak og behag det da.

Noen liker jasminris best, andre villris/naturris, noen "vanlig langkornet" og noen liker best hurtigris faktisk, mens andre liker best sånn helt andre ting som beskrevet her

Jeg hadde muligens gått for en stor pose "vanlig middagsris" som ikke har noen utpreget spesiell smak til en dåp. Grunnet ofte en del eldre og en del barn og da gå for en "enkel greie som alle liker" men jasmin funker også til det. Jeg hadde dog neppe gått for kreative blandinger som sikkert er godt men kanskje halve selskapet er kritisk til.
Veldig enig med deg
 
Smak og behag det da.

Noen liker jasminris best, andre villris/naturris, noen "vanlig langkornet" og noen liker best hurtigris faktisk, mens andre liker best sånn helt andre ting som beskrevet her

Jeg hadde muligens gått for en stor pose "vanlig middagsris" som ikke har noen utpreget spesiell smak til en dåp. Grunnet ofte en del eldre og en del barn og da gå for en "enkel greie som alle liker" men jasmin funker også til det. Jeg hadde dog neppe gått for kreative blandinger som sikkert er godt men kanskje halve selskapet er kritisk til.

Hva er så "vanlig middagsris" egentlig? Jasminris er forøvrig det som er mest brukt i Asia, så i største delen av verdensdelen som er kjent som risspisere, så er jasminris helt vanlig og spises av folk fra dem inntar fast føde til de dør.

Selv tipset jeg forøvrig ikke trådstarter om at hun skulle gå for en "kreativ" blanding som du kaller det, til hennes selskap. :)
 
Nei det ødlegger ikke måltidet ;(

Maner forskjellig å liker forskjellig, så mulig dwt ødlegger for din del da

Som du sier, man er forskjellig og liker forskjellig, og som "risspiseren" jeg er, så ødelegger det for min del, når jeg får servert Uncle Bens og hurtigris. ;)
 
Hva er så "vanlig middagsris" egentlig? Jasminris er forøvrig det som er mest brukt i Asia, så i største delen av verdensdelen som er kjent som risspisere, så er jasminris helt vanlig og spises av folk fra dem inntar fast føde til de dør.

Selv tipset jeg forøvrig ikke trådstarter om at hun skulle gå for en "kreativ" blanding som du kaller det, til hennes selskap. :)
"vanlig middagsris" her i landet er den som ikke er så klebrig som jasminris og selges fra ulike produsenter som "middagsris" ;-)

Sånn siden vi ikke bor i Asia

Jeg mente ikke du hadde anbefalt "kreative løsninger" eller noe som helst kritisk mot deg (slik jeg nå føler du har tolket det i måten du svarer) men bare rett og slett at min anbefaling ville være "ganske plain" i en sånn setting.
 
Takk [emoji846] Men er jasminris best å kjøpe da? [emoji4]

Ei indisk dame i nabolaget holdt matkurs for en stund siden, og brukte denne risen. Ble veldig godt mottatt av både små og store, smakte godt og var mild og fin i smaken. Enkel å tilberede også. :) Denne finnes som regel i de fleste utenlandske matvarebutikker, og det står forklart på baksiden av pakken hvordan risen skal tilbredes.

Alt er bare forslag fra meg, både type ris og mengde. Du bestemmer så klart selv hva du vil velge og finner ut av dette selv. ;) Lykke til igjen med dåpen, håper dere får en fin dag! :)
 

Vedlegg

  • thumb_IMG_3079_1024.jpg
    thumb_IMG_3079_1024.jpg
    251,2 KB · Visninger: 17
  • thumb_IMG_3080_1024.jpg
    thumb_IMG_3080_1024.jpg
    278,8 KB · Visninger: 15
"vanlig middagsris" her i landet er den som ikke er så klebrig som jasminris og selges fra ulike produsenter som "middagsris" ;-)

Sånn siden vi ikke bor i Asia

Jeg mente ikke du hadde anbefalt "kreative løsninger" eller noe som helst kritisk mot deg (slik jeg nå føler du har tolket det i måten du svarer) men bare rett og slett at min anbefaling ville være "ganske plain" i en sånn setting.

Nei nei, tok det ikke kritisk, tenkte bare du mente meg siden det var jeg som nevnte jeg spiste en eventyrblanding. :p

Ps! Svarte deg nå på skravletråden ang. hagemøbler. ;)
 
Takk for hjelp :) Tar en tur på den lokale butikken med utenlandsk utvalg, men ser og på det som selges på meny, så får eg se hva det blir til :) Er ikke eg selv som skal stå på kjøkkenet så kan ikke kjøpe en ris som må renses først, må gjøre det enkelt, men samtidig godt [emoji2]
 
Back
Topp