Ris

Gutt2015Jente2016Lille2019

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Desemberskatter 2016
Januar 2017
It's gonna be May 2019
Junibarna 2019
Noen som vet hvor mye ris en trenger til 35stk? Hvilken ris anbefaler dere? :)
 
Poser, du mener boil in bag da?

For vanligvis er det jo i det jeg anser som en "pose" altså laaaaaaaaaaangt mer.

Jeg hadde kommet til å lese på pakken. En stor pose er sikkert nok :)
 
Vi spiser en utenlandsk sort her i huset, blanding av upolert ris (villrisaktig), bønner ++, som blir spesialimportert. Dette går til alt, men ellers kommer det helt av på hva dere skal servere til risen. Er ikke all ris som passer til alt. Vår ris er så mettende, at for to personer så er det nok med 1,5 dl ris. Anbefaler å stikke innom en utenlandsk matvarebutikk dersom dere har mulighet, og sjekke sortimentet der. :)
 
Vi spiser en utenlandsk sort her i huset, blanding av upolert ris (villrisaktig), bønner ++, som blir spesialimportert. Dette går til alt, men ellers kommer det helt av på hva dere skal servere til risen. Er ikke all ris som passer til alt. Vår ris er så mettende, at for to personer så er det nok med 1,5 dl ris. Anbefaler å stikke innom en utenlandsk matvarebutikk dersom dere har mulighet, og sjekke sortimentet der. :)
Hva heter denne risen? Hørtes ut som noe jeg vil prøve ut
 
Last edited:
Åå, er det noe du selv har importert? Ikke vanlig å få tak i i f.eks "innvandrerbutikker"?

Ja, det er egenimport. :) Kan sjekke ut hva som egentlig er oppi, må oversette alle ingrediensene først, med mindre du er flink til å lese f.eks. kinesisk selv? :D For da kan jeg bare ta bilde, også får du lese selv. ;)
 
Ja, det er egenimport. :) Kan sjekke ut hva som egentlig er oppi, må oversette alle ingrediensene først, med mindre du er flink til å lese f.eks. kinesisk selv? :D For da kan jeg bare ta bilde, også får du lese selv. ;)
Er litt svak i kinesisk altså [emoji14]
 
Vi spiser en utenlandsk sort her i huset, blanding av upolert ris (villrisaktig), bønner ++, som blir spesialimportert. Dette går til alt, men ellers kommer det helt av på hva dere skal servere til risen. Er ikke all ris som passer til alt. Vår ris er så mettende, at for to personer så er det nok med 1,5 dl ris. Anbefaler å stikke innom en utenlandsk matvarebutikk dersom dere har mulighet, og sjekke sortimentet der. :)
Skal ha risen til hjortegryte :)
 
Poser, du mener boil in bag da?

For vanligvis er det jo i det jeg anser som en "pose" altså laaaaaaaaaaangt mer.

Jeg hadde kommet til å lese på pakken. En stor pose er sikkert nok :)
Boil in bag vil eg ikke bruke, synes de er så vonde å åpne når de er så varme :) Tenkte å kjøpe en pose med en eller annen ris. Men på for eks uncle bens sin hurtigris står det ikke hvor mange porsjoner en pakke er til [emoji848] Pleier det å stå på de store posene hvor mange det holder til? [emoji846]
 
Ca 1-1,5 dl ris pr person. Blir en svær gryte på dere altså [emoji87] bruker jasminris selv, synes det er best
 
Står ikke på pakken hvor mange den er til. Men hvor mye til hver person i alle fall.
 
Skal ha risen til hjortegryte :)

Regner med det er en slags tilstelning, siden det skal serveres for 35 pers? Da hadde jeg kanskje gått for brun/villris. :) IKKE bruk Uncle Bens og hvert fall ikke hurtigris. Det ødelegger måltidet, og hjortegryte er jo litt fin mat. Evt. hvis dere har muligheten, kan dere avtale med en kinesisk restaurant på forhånd og kjøpe ferdig kokt jasminris hos dem?
 
Regner med det er en slags tilstelning, siden det skal serveres for 35 pers? Da hadde jeg kanskje gått for brun/villris. :) IKKE bruk Uncle Bens og hvert fall ikke hurtigris. Det ødelegger måltidet, og hjortegryte er jo litt fin mat. Evt. hvis dere har muligheten, kan dere avtale med en kinesisk restaurant på forhånd og kjøpe ferdig kokt jasminris hos dem?
Tenkte å kjøpe noe ris på en utenlandsk butikk kanskje :) Er ingen kinesiske restauranter i nærheten av det vi skal ha selskap og er dåp så er søndag i 13 tiden :) Skal ha ei på kjøkkenet til å varme opp gryta, koke ris og annet som må gjøres :)
 
Tenkte å kjøpe noe ris på en utenlandsk butikk kanskje :) Er ingen kinesiske restauranter i nærheten av det vi skal ha selskap og er dåp så er søndag i 13 tiden :) Skal ha ei på kjøkkenet til å varme opp gryta, koke ris og annet som må gjøres :)

Ja, har dere en utenlandsk butikk i nærheten, så hadde jeg ville ha kjøpt der! Lykke til og kos dere med dåpen. :)
 
Back
Topp