Reisen fra jente til mor. <3

Takk [emoji7][emoji173]️
Ja jeg er veldig glad! Gikk liiitt fort på slutten. Sånn ca i i 2 tiden hadde jeg 5 cm også plutselig hadde jeg 7 cm også meldte trykketrangen seg også kl 4.27 var hun ute [emoji23] så skjedde omtrent like raskt som deg da? Ca 2,5 time fra 5 cm var hun ute [emoji322]
Hun var veldig aktiv med høy puls gjennom fødselen så hun måtte overvåkes. Det var litt stressende for jeg tenkte at det var noe galt også ville de ikke si det til meg. Men hun var bare ekstremt sprek. Når hun føk ut så sa de ooooii hun her var sprek! [emoji23] vi gir ti på ti av topp score! Hehe...
oooog det som er så fantastisk i ettertid er at stingene svir ikke! (Ennå, bank i bordet![emoji1317]) så jeg tisser så ofte jeg orker for å unngå de værste etterriene. Og i går kveld etter vi kom hjem fra sykehuset så klarte jeg å gå nr 2, uten noooe problem [emoji28][emoji1319][emoji93][emoji324] da var jeg lettet!
Så det eneste jeg kan «klage» litt på denne gangen er de helsikkes etterriene som jeg må puste meg gjennom hvis inne jeg har smertestillende. Men det gir seg forhåpentligvis snart [emoji1317]

Etter rier er noe herk[emoji53] kjente noen i går og faktisk. 4 dager etter fødsel. Unødvendig med slike vondter etter fødsel er ferdig[emoji23]

Hvordan går det med deg og jenta da? Tar hun livet utenfor magehulen bra?:)

Gikk raskt hos deg også da. Selvfølgelig deilig når det er fort over, men jeg kunne glatt tatt 1 time til ned rier bare for å beholde kontrollen litt mer[emoji6]
 
Etter rier er noe herk[emoji53] kjente noen i går og faktisk. 4 dager etter fødsel. Unødvendig med slike vondter etter fødsel er ferdig[emoji23]

Hvordan går det med deg og jenta da? Tar hun livet utenfor magehulen bra?:)

Gikk raskt hos deg også da. Selvfølgelig deilig når det er fort over, men jeg kunne glatt tatt 1 time til ned rier bare for å beholde kontrollen litt mer[emoji6]

Huff ja. Nå har jeg faktisk ikke tatt smertestillende siden i dag tidlig så kanskje de har roet seg allerede? [emoji28]
Ja hun er så utrolig flink! Mye lettere å rape og prompe enn storebror. Det er nok fordelen med å ha blitt født litt på overtid regner jeg med. Hun tar brystet veldig lett og nå i sted begynte melken å lekke [emoji28] så det virker nok som en stor fordel å ha ammet storebror såpass lenge. Han har lært seg at venstre puppen er hans og ylva sin er høyre, bare at hun får av begge når han ikke er her :p
Der da?
Ja helt enig med deg der. Å miste så kontroll på slutten der var ikke noe gøy. Men heldigvis gikk alt sammen bra [emoji1317][emoji173]️
 
I dag er lille Ylva Oline 5 dager gammel [emoji173]️
Syns dagene suser av gårde [emoji28]
Alt går egentlig veldig bra. Hun sover godt. Mellom 2-3 timer om gangen og hun spiser godt. Jordmor veide henne i går første gangen etter fødselen og hun manglet 15 gram så hadde hun allerede tatt igjen fødselsvekten sin [emoji7][emoji1319]
Hun griner nesten ikke og har godt med tisse og bæsjebleier.
Det er egentlig mer arbeid med toåringen enn med nyfødt sånn som det er nå [emoji23]
Storebror er veldig stolt og syns lillesøster er utrolig søt, men han blir litt grinete hvis lillesøster ligger mye på brystet til mamma. [emoji173]️ så jeg har allerede ammet begge samtidig noen ganger nå og det går også veldig fint[emoji7]
Etterriene har heldigvis gitt seg og det svir femdeles ikke når jeg tisser [emoji1316] jeg føler meg så utrolig heldig denne gangen, alt jeg har sluppet unna med foreløpig. Blødningen trappet litt opp i går og er egentlig masse blodslim. Men det er vel normalt nå.
 
I dag er lille Ylva Oline 5 dager gammel [emoji173]️
Syns dagene suser av gårde [emoji28]
Alt går egentlig veldig bra. Hun sover godt. Mellom 2-3 timer om gangen og hun spiser godt. Jordmor veide henne i går første gangen etter fødselen og hun manglet 15 gram så hadde hun allerede tatt igjen fødselsvekten sin [emoji7][emoji1319]
Hun griner nesten ikke og har godt med tisse og bæsjebleier.
Det er egentlig mer arbeid med toåringen enn med nyfødt sånn som det er nå [emoji23]
Storebror er veldig stolt og syns lillesøster er utrolig søt, men han blir litt grinete hvis lillesøster ligger mye på brystet til mamma. [emoji173]️ så jeg har allerede ammet begge samtidig noen ganger nå og det går også veldig fint[emoji7]
Etterriene har heldigvis gitt seg og det svir femdeles ikke når jeg tisser [emoji1316] jeg føler meg så utrolig heldig denne gangen, alt jeg har sluppet unna med foreløpig. Blødningen trappet litt opp i går og er egentlig masse blodslim. Men det er vel normalt nå.
Så godt å høre at det går bra med dere og at lille Ylva Oline koser seg og har det bra :love017 tenk at hun er fem dager allerede!:)
 
I går ble jeg 28 år gammel! Tenk at jeg har fått to nydelige små innen mine 28 år [emoji177] jeg føler meg så ufattelig heldig!
Nå de to siste nettene så har det gått kjempe fint. Vi ligger alle fire og sover sammen på samme rom. Noah sover mellom meg og pappa og Ylva ligger i vuggen ved siden av meg. Hvis Noah våkner av at jeg bytter bleie på baby eller ammer så vil han være med og bysse og kose på lillesøster. Merker det blir mindre og mindre «sjalusi» når jeg holder på henne og han blir mer og mer deltagende i hennes behov. Og det er bare 11 dager siden fødselen. Dette har gått mye lettere enn jeg hadde sett for meg! Det eneste jeg savner er litt mer deltagelse av pappaen. Han vil nesten bare sove. Eller så tenker han på oppussing av kjøkkenet som vi har snakket mye om, men vi har hverken råd eller tid til det nå, så det provoserer meg en del [emoji23] og at han vil sove når han får sove igjennom hele natten, mens jeg må opp og amme/ bytte bleie hver 1,5-2 time om natten er også litt provoserende. Men er han trøtt så er han trøtt. Han tar mer ansvar for behovene til Noah foreløpig da, men likevel. Det er som regel jeg som legger han og det nyter jeg å gjøre. Den kosen er så mye verdt. Jeg blir litt lei meg når jeg koser meg så mye med begge barna mine, mens han syns mest at det bare er arbeid virker det som. Så jeg begynner å bli litt kvass mot han.
Men det er jo en omstilling for han også og tar nok litt lengre tid for han å få den kontakten med henne som jeg har. [emoji173]️
 
Gratulerer med dagen i går!!
Herregud, eg har vert vekke fra forum lenge. Men at eg hadde vert vekke så lenge at du har fått to nydelige små siden den gang e jo både fantastisk og mykje lengre sia enn eg trudde!
Hurra hurra for deg!!!! ❤️

Det Va så kjekt å lese! Måtte søke deg opp når eg rotet meg inn igjen hit
 
Gratulerer med dagen i går!!
Herregud, eg har vert vekke fra forum lenge. Men at eg hadde vert vekke så lenge at du har fått to nydelige små siden den gang e jo både fantastisk og mykje lengre sia enn eg trudde!
Hurra hurra for deg!!!! [emoji173]️

Det Va så kjekt å lese! Måtte søke deg opp når eg rotet meg inn igjen hit

Oi! Herregud så morsomt!! Har leitet etter deg, men hvis du har vært borte så er det ikke rart jeg ikke har funnet deg :p
Hvordan går det? Hva har skjedd hos deg siden sist? Er du prøver igjen siden du er inne her igjen?
Tusen takk [emoji7][emoji173]️
 
Oi! Herregud så morsomt!! Har leitet etter deg, men hvis du har vært borte så er det ikke rart jeg ikke har funnet deg :p
Hvordan går det? Hva har skjedd hos deg siden sist? Er du prøver igjen siden du er inne her igjen?
Tusen takk [emoji7][emoji173]️


Her har det ikkje skjedd så masse som hos deg!
Kort fortalt :schocked028
Vi søkte hjelp seint på høsten 2015,
Eg fekk påvist svak grad av Pcos, men ingen cyster... Var så sikker på at det var hos meg feilen var...
Men de fant ingen levende celler i prøven til mannen:( etter flere prøver som viste det samme blei vi henvist til Haukeland der de prøvde TESA men de fant ingentig då heller.. han har høg fsh verdi, og ingen forklaring på det.
No har vi blitt henvist til Ullevål, har fått time i februar! Då måtte eg inn her å snoke litt igjen...
veldig spent og nervøs på ka som venter oss!
For vår del er vell donor det einaste alternativet.
For ein prosess og ett svar å få, har gått mange timer rundt i hodet mitt.
Men dette e den eine måten, og då e det den måten det blir! For her skal det tasse små føtter :D
Ja, også gifta vi oss i høst!! Fantastisk kjekt! Og veldig godt å fokusere på nåke Anna!
Og eg syns det som var verdt det mest, var at eg sa ja til mannen, uansett pokker ka biologien seie :D

Off langt innlegg gitt!!!
 
Her har det ikkje skjedd så masse som hos deg!
Kort fortalt :schocked028
Vi søkte hjelp seint på høsten 2015,
Eg fekk påvist svak grad av Pcos, men ingen cyster... Var så sikker på at det var hos meg feilen var...
Men de fant ingen levende celler i prøven til mannen:( etter flere prøver som viste det samme blei vi henvist til Haukeland der de prøvde TESA men de fant ingentig då heller.. han har høg fsh verdi, og ingen forklaring på det.
No har vi blitt henvist til Ullevål, har fått time i februar! Då måtte eg inn her å snoke litt igjen...
veldig spent og nervøs på ka som venter oss!
For vår del er vell donor det einaste alternativet.
For ein prosess og ett svar å få, har gått mange timer rundt i hodet mitt.
Men dette e den eine måten, og då e det den måten det blir! For her skal det tasse små føtter :D
Ja, også gifta vi oss i høst!! Fantastisk kjekt! Og veldig godt å fokusere på nåke Anna!
Og eg syns det som var verdt det mest, var at eg sa ja til mannen, uansett pokker ka biologien seie :D

Off langt innlegg gitt!!!

Ååååå nå ble jeg helt rørt! Gratulerer så mye som gift! [emoji7][emoji173]️ såklart dere skal få små føtter som tasser!
Det må ha vært utrolig tøft å få en sånn beskjed. På en eller annen måte så blir dere nok foreldre [emoji173]️ heier masse på dere! Håper det skjer fort, så dere slipper å vente så veldig mye lengre [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Gratulerer med dagen som var :D
Tar vel lengre tid for far i enkelte sammenhenger ja, men er lov å minne han på at dere tross alt er to oppi dette :)
 
Ååååå nå ble jeg helt rørt! Gratulerer så mye som gift! [emoji7][emoji173]️ såklart dere skal få små føtter som tasser!
Det må ha vært utrolig tøft å få en sånn beskjed. På en eller annen måte så blir dere nok foreldre [emoji173]️ heier masse på dere! Håper det skjer fort, så dere slipper å vente så veldig mye lengre [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Tusen takk :Heartbigred:Heartred

Forumet e så greit å ha når man trenger råd eller å snakke om ting! Man vil jo gjerne ikkje at det e nåke alle skal vite.
Tøft ja- men man får vell ikkje meir enn man kan takle.
En pappa er en pappa, ikkje DNA :hug003
Har heldigvis ein super bonuspappa som beviser det.
E såklart alltid ein liten tanke som bekymrer meg om korleis mannen reagerer på alt når det blir ett faktum....
men vi skal takle det :)

Korleis føles det å være tobarnsmamma? :Heartred
 
Gratulerer med dagen som var :D
Tar vel lengre tid for far i enkelte sammenhenger ja, men er lov å minne han på at dere tross alt er to oppi dette :)

Takk [emoji8][emoji173]️
Ja, snakket med han om det i sted og hver gang jeg minner han på det så blir han plutselig så veldig «på» at jeg nesten blir irritert fordi han gjør det bare når jeg kommenterer det. Men jeg ser at han er sliten, så jeg får vel bare gi han litt tid :)
 
Tusen takk :Heartbigred:Heartred

Forumet e så greit å ha når man trenger råd eller å snakke om ting! Man vil jo gjerne ikkje at det e nåke alle skal vite.
Tøft ja- men man får vell ikkje meir enn man kan takle.
En pappa er en pappa, ikkje DNA :hug003
Har heldigvis ein super bonuspappa som beviser det.
E såklart alltid ein liten tanke som bekymrer meg om korleis mannen reagerer på alt når det blir ett faktum....
men vi skal takle det :)

Korleis føles det å være tobarnsmamma? :Heartred

Ja, forumet er supert å få luftet ting som er litt vanskelig å snakke om [emoji173]️
Og det er helt riktig [emoji173]️ dere høres veldig sterke ut sammen, så jeg tror dere klarer det!
Det føles overveldende, men ikke så slitsomt som jeg hadde sett for meg. Den største utfordringen er å få eldste til å føle seg inkludert og at han ikke har mistet noe [emoji173]️ men syns det blir lettere å sjongelere for hver dag [emoji28]
 
Ja, forumet er supert å få luftet ting som er litt vanskelig å snakke om [emoji173]️
Og det er helt riktig [emoji173]️ dere høres veldig sterke ut sammen, så jeg tror dere klarer det!
Det føles overveldende, men ikke så slitsomt som jeg hadde sett for meg. Den største utfordringen er å få eldste til å føle seg inkludert og at han ikke har mistet noe [emoji173]️ men syns det blir lettere å sjongelere for hver dag [emoji28]

Takk, håper vi er det!❤️
Kan forestille meg at det føles litt overveldende, man må jo lære seg å leve hverdagen på nytt! Bare med dobbelt så masse kjærlighet :hug003
Disse som plutselig blir størst må jo og finne sin plass :)
 
Takk, håper vi er det![emoji173]️
Kan forestille meg at det føles litt overveldende, man må jo lære seg å leve hverdagen på nytt! Bare med dobbelt så masse kjærlighet :hug003
Disse som plutselig blir størst må jo og finne sin plass :)

Ja, det er akkurat sånn[emoji28] masse lykke til ihvertfall!
Gi beskjed hvis du oppretter en dagbok som jeg kan følge med på! [emoji173]️
 
Så rart. Min mann reagerte helt likt. Jeg var så irritert da i starten. Han bare sov og sov[emoji21] det gikk seg heldigvis til. Og nå er det bedre.

Gratulerer så mye med overstått dag til deg også[emoji173]️
 
Back
Topp