Rødt hissig utslett på hele kroppen! Hjelp?

birting_to små gutte

Andre møte med forumet
Ja, minstemann har fått et stygt utslett (syntes jeg). Jeg vet ikke helt hva det kan være. Det er ikke amme/hormon/melke- utslett, det har han fra før, og det ser ikke slik ut. Ikke kan det være varme utslett heller. Han er bare i bleien, og det er ikke spesielt varmt idag. (Altså, det er ikke 29- 30 grader, men det er over 20)
Han er 3 uker og 5 dager, om det har noe å si...

Her er bilder av han, noen som kanskje vet hva det er?


 
Har du spist noe spesielt da?Synes det ser litt ut som rev jeg(altså hormonutslett)som han har reagert kraftig på.Har de slikt utslett fra før så kan det plutselig blusse kraftig opp helt uten videre også.Ta å se an formen hans utover dagen og får han feber i tillegg ville jeg nok tatt en tur på legevakta.
 
jeg vet hva det er - varmeutslett!

gutten min fikk det i usa, det går bort(?) i løpet av 3 dager. det er ikke noe du kan gjøre med det når det først har kommet. men de er ikke plaget av det (ihvertfall ikke gutten min).
 han ser heeelt lik ut!!

bare pass på å la han få bade litt i denne varmen, og gå litt naken, og ikke for mye klær! bare pass på å bruke høy faktor når han er i sola.

jeg friket helt ut da gutten min fikk det første ganga...trodde han hadde arvet mitt hissige eksem - plutselig over hele seg - HELDIGVIS er det ikke det, for DET er plagsomt det....

kos dere i sommervarmen!! klem
 
[:)]pjokken her og har sånn utslett,det kom med varmen og det virker ikke som han er plaget av det.Han har blitt veldig tørr i huden så jeg har smurt han med litt sinksalve,hjalp mot tørrheten men ikke utslettet.....
 
min sønn fikk også tilsvarende utslett på overkroppen, armer og litt i ansiktet (på kinnene og bak ørene). jeg tenkte til og begynne med at det ville gå over av seg selv, at det var varmeutslett e.l., men etter to ukers tid ga jeg opp den teorien. da hadde jeg kjøpte inn div barnekremer på apoteket osv som ikke hadde hatt noen effekt - noen av kremene ble han faktisk verre av. han ble også verre etter bading. oppsøkte legen som satte diagnosen ATOPISK EKSEM. dette er en type utslett som klør voldsomt, og som ofte blir verre ved varme, kulde ved bruk av ull m.m. utslettet skyldes at huden mangler ett ekstra fettlag. det er derfor viktig å smøre barnet inn hver dag, morgen og kveld etter de har blitt vasket - ikke badet - i vann med olje i. kremen jeg ble anbefalt heter MINIDERM og fåes reseptfritt. den skal smøres på hele kroppen etter vask/bading. i og med at din sønn er såpass hardt rammet må du også bruke noe som heter hydrokortison, det fåes på resept. da blir rekkefølgen: 1) vask barnet med oljevann, 2) påfør hydrokortison, og 3) påfør miniderm. dette hadde god effekt på min sønn som nå kun blir smurt en gang daglig med miniderm etter morgenvasken. de frarådes å bade barn med atopisk eksem mer enn to ganger i uken.
 
håper dette kan hjelpe deg og den stakkars, lille gutten din[:)]
 
  
 
NEI NEI NEI!!!  IKKE smør på noe kortison på dette utslettet!
så lenge ikke det plager babyen bør du IKKE begynne med det!!!

Hydrokortison på slike store hudpartier er ikke å anbefale, spesielt ikke på små, heller ei voksne ; jeg har vært gjennom det selv!

Hydrokortison tar knekken på utslettet umiddelbart, men MIDLERTIDIG! Hydrokortison er absolutt ingen kur!!! Det er SISTE utvei mot plagende eksem.

jeg bruker kun hydrokortison hvis utslett PLAGER meg!  jeg vil IKKE smøre gutten min med det, selv om han har av og på utslett likt det gutten din har ; Og spesielt med det er at det kommer når han har svettet mye/gnisser hud mot klær osv!

og Hønsemor; jeg VET at hydrokortison hjelper, MEN det er kun der og da.....hvis man ikke plages av utslettet, så smør heller med olje og lign.!
 
ja, en ting til; hudleger..alle leger; dersom de ikke vet hva utslettet kommer av, ja, da er det Atopisk eksem!

enkelt og greit!
 
Tusen takk for mange, om enn litt forskjellige svar!

Jeg må si jeg tror ikke jeg har blitt noe klokere.

Ja - det kan være varmeutslett. Vi håper det. Men, det skurrer litt... for det virker som om dette plager han. Han er veldig urolig, og gråter mye mer enn han har gjort før. Har også vanskelig for å finne søvnen. Men, det kan jo også skje med disse små... Det kan jo være luft i magen, mage knip osv.

Ja - det kan være atopisk eksem. Det plager han jo tydeligvis. Storebroren fikk atopsik eksem når det var så eksremt mye pollen. Så jeg har faktisk kortison salve, men jeg brukte den aldri på han. Eksemen forsvant like fort som pollen var borte.... Jeg kommer heller ikke til å bruke kremen på minstemann, iallefall ikke før legekonsultasjon. Men det er en tanke... Kanskje det er eksem, og jeg må nok bestille legetime om han ikke har roet som om et par dager.

Jaja... Tusen takk for hjelp !
 
Det ser ut som atopisk eksem i mine øya. Gutten min har det og over heile kroppen. A-creme gjør underverker! Og bad han førr all del ikkje ofte! Vann tørke ut huden. Vi bade ca hver 4. dag, og med soya eller olivenolje i vannet.
 
Æsj... var ikke akkurat det jeg ville høre da....[;)]

Men innser jo at det er en ganske stor mulighet. Hvor gammel var din når han fikk det? hvordan oppførte han seg?

Om det har noe å si så har avføringen forandret seg samtidig. Fra å være gul, kornete spedbarns-ammebæsj, til å bli mørkere, brunaktig suppe... [:'(]
 
ORIGINAL: birting_to små gutte

Æsj... var ikke akkurat det jeg ville høre da....[;)]

Men innser jo at det er en ganske stor mulighet. Hvor gammel var din når han fikk det? hvordan oppførte han seg?

Om det har noe å si så har avføringen forandret seg samtidig. Fra å være gul, kornete spedbarns-ammebæsj, til å bli mørkere, brunaktig suppe... [:'(]

hm... Gutten min va vel rundt litt over en mnd da utslettet begynte... Han klør i søvne, så han får sokka på hendern om natta, ellers klore han sæ til blods. I ei uke har bæsjen vært litt mer flytende, men æ hadde ikkje tenkt på at det kunne ha noe med utslettet å gjøre...
 
hadde han feber før utslett? jenta vår hadde tre dager m feber og fikk nøyaktig samme utslett. Fjerde barnesykdom! utsletta gikk bort etter tre-fire dager, helt ufarlig. men da må det altså være feber først...
 
Hmm... nei. Jeg har ikke målt tempen på han. Jeg tror ikke han hadde feber, men det er jo vanskelig å si når det er så varmt ute... Og jeg ikke har målt
 
hei, min Emma hadde også slikt utslett på hele kroppen når hu var på den alderen. Jeg fikk beskjed om at det var hormonutslett. Det vil gå over av seg selv, men det tok tid med Emma. Og hu hadde masse... særlig i ansiktet og ryggen[:)].
 
malin har hatt det samme.er varmeutslett
 
ORIGINAL: plotten

hadde han feber før utslett? jenta vår hadde tre dager m feber og fikk nøyaktig samme utslett. Fjerde barnesykdom! utsletta gikk bort etter tre-fire dager, helt ufarlig. men da må det altså være feber først...


gutten min fikk utslettet før feberen kom...! men så likedan ut - utslettet er HELT borte. (men han var ikke plaget av det da...)
 
jeg tror forresten ikke du skal ta sorgene på forskudd og tro at det er atopisk eksem, Når det er sååå mange andre mulige årsaker! (jeg tror det går vekk av seg selv...jeg håper det - for deres skyld!) KLEM [:)]
 
Back
Topp