Rødt hissig utslett på hele kroppen! Hjelp?

RENROS (og dere andre[:)]): jeg er ikke en ekspert på eksem, mine råd ble gitt ut i fra hva 3 leger fortalte meg; fastlegen, legen på barneklinikken samt barnelegen på helsestasjonen. MEN jeg vet også at det er mange leger som ikke vet hva de snakker om! alle de tre legene oppfordret meg til å bruke kortison på utslettet mens det så hissig ut, noe jeg da valgte å høre på. om min sønn klødde eller ikke er jeg usikker på, men han var urolig noe jeg tenker kan skyldes at han klødde. det er imidlertid vanskelig å være sikker på om dette er riktig, det kan jo også ha vært forbigående mageproblemer e.l?! som jeg også skrev i forrige innlegg bruker jeg nå (som utslettet IKKE er hissig - BARE hudkremen miniderm etter en vask (IKKE BAD) med oljevann). MEN dette var ment som et velmenende råd med bakgrunn i mine erfaringer med dette, som forøvrig er gode erfaringer[:)] jeg er verken lege eller hudlege og det antar jeg at de som leser dette vet også. alt hva en leser av tips og gode råd må en jo vurdere ifht hva en selv vet eller tenker om det det er snakk om, som i dette tilfeller var eksemet.
 
 
det var mange gode råd å få her ser jeg, så birting må jo bare vudere hva hun føler er riktig for hennes barn. håper uansett det order seg!
 
 
 
 
det så ut som amme /varme utslett... jenta mi hadde og helsesøster sa at det var helt normalt... va ingenting å beskymre seg over... men vis du er beskymret hadde jeg gått til lege med det!
 
jeg vil gjerne legge til en ting til, ettersom det er så mye snakk om eksem her ;

prøv å gi probiotika til de små; dette for å styrke immunforsvaret med de rikige bakteriene i magen. Eksem og psoriasis ol. kommer av et "hyperaktivt" immunforsvar.
dersom immunforsvaret er i balanse, så bør ikke eksem oppstå.

gutten min har nydelig hud ( bortsett fra den uka med varmeutslett(?)!)

du får probiotika beregnet på smårollinger opp mot ett år i helsekost, for de over ett år, kan du jo gi yoghurt;biola kanskje, personlig tror jeg jeg fortsetter med vitabiosa el. for å få litt større doser.

jeg TROR virkelig på dette. Jeg er kvitt eksemet mitt - og alle sier det er utrolig![:D]

en annen ting er tanken om at eksem skyldes candida. jeg har lagt inn et annet innlegg på det her på babyverden.no
det var etter jeg tok denne kuren (mot candida) , samt tilfører probiotika at jeg er blitt helt fin igjen.

og det samme gjelder min bror!

lykke til! det finnes en kur mot eksem - en må bare aldri gi opp!!!

og hønemor; jeg er helt på din side! det er legene jeg kjemper mot i denne saken, fordi  jeg har vært borti så mange uvitende, men likevel påståelige av dem....
 
Back
Topp