Rødt hår

Har barn med rødskjær og en mann med rødt hår.
Har fått høre her inne fra ei på termingruppa at ungene mine er stygge.
Herregud.. sier jo mye om de tenker jeg.. hvordan hadde de tatt det om du sa at barna deres var stygge?
Total mangel på normal folkeskikk..
 
Syns ikke noe til eller fra om det. Er ikke hårfargen som bestemmer om noen er pene eller ikke. Og selvtillit har mye å si på hvordan andre seg deg.

Jeg slang meg på med resten av klassen når jeg var liten. At folk med rødt hår var stygge. Ikke noe jeg er stolt av, men blir gjerne sånn om man blir mobbet selv så sier og gjør man det andre liker å høre
 
Jeg har rødt hår og har aldri blitt mobbet for det eller fått høre at det ikke er fint [emoji5] likevell valgte jeg å farge håret på slutten av ungdomsskolen, men det var mest fordi jeg ikke likte fargen selv. Nå har jeg hatt min naturlige røde hårfarge de siste 9 årene og elsker fargen min[emoji5] får alltid høre fra frisører, bekjente og fremmende at jeg har så fin hårfarge [emoji39]
Men jeg tror nok at mange så/ser ned på folk med rødt hår fordi det et så sjeldent. De siste årene har det dog blitt veldig «inn» med rødt hår og flere kjendiser og modeller farger håret rødt [emoji4]
 
Jeg reflekterer igrunnen ikke så veldig over hårfargen på folk, for det er ikke den som definerer hvem man er. Men, nå har jeg selv blitt mamma til ei lita snelle med jordbærblondt hår, og gud hjelpes så mange som skal kommentere fargen! Jeg tror oppriktig ikke folk hadde kommetert at "åååå, har hun BLONDT hår?" om det var tilfelle, men at det er rødskjær må liksom nevnes.
 
Vi får masse kommentarer på hårfargen til vesla vår. Hun er bare nydelig synes jeg da. Hun har nydelige blå øyne i tillegg. [emoji7]

9a373bf0bb72f2a1d7c5d2b086845d68.jpg
 
Back
Topp