Prøving og alkohol

ungoghåpefull

Flørter med forumet
Hei dere!
Hvordan forholder dere dere til alkohol under prøvingen?

Jeg prøver å forholde meg så «vanlig» som mulig til det. Jeg drikker vanligvis ikke mye, maksimalt 1 gang i måneden og maks 2-4 enheter hele kvelden. Det er også bare i sosiale lag så det varierer jo selvfølgelig når i syklusen det blir. Jeg merker jeg får dårlig samvittighet og er redd det er min feil hvis jeg ikke blir gravid hvis jeg drikker etter eggløsning, samtidig som jeg føler det ville vært unaturlig og stressende å skulle leve som om jeg var gravid i to uker frem til mensen kommer. Da tror jeg at jeg hadde blitt ekstra skuffet ved mens/negativ test.

Unngår dere alkohol etter el, eller drikker dere slik dere pleide før (frem til en eventuell positiv test selvfølgelig)?
 
Jeg drikker omtrent slik jeg pleier helt til jeg står med positiv test. Jeg kan ikke endre livet mitt totalt når jeg ikke vet hvor lang tid denne prøvingen vil ta. Men jeg drikker sjeldent og iallfall ikke mye. Tar meg et glass eller tre i sosiale lag. Men slik livet mitt er nå så blir det maks en gang i måneden og sjeldnere. Jeg tenker at man må leve samtidig som man tar små hensyn. Å

Eldste min ble unnfanget på en 14 dagers fyllatur til syden :bag: testet positivt den dagen vi kom hjem. Slet lenge med dårlig samvittighet, men hun er en frisk ung dame i dag. Som hater alkohol vel og merke:smiley-ashamed004
 
Jeg levde helt vanlig frem til positiv test! Hadde gått på veggen om jeg skulle levd som gravid igjennom hele den lange tiden det tok å faktisk bli gravid :smiley-ashamed004 opp til hver enkelt, men for meg fungerte det aller best at livet var mest mulig som vanlig gjennom prøvetiden.
 
Holdt på med ivf for å få mini og nå, jeg drar ikke på fyllekule, men jeg drikker frem til positiv test. Glass vin på kvelden, noen øl og drinker ute med jobben min eller jobben til mannen osv.
Med innsettet før mini var jeg streng at det var på grensa til det latterlige ift mat, kjemikalier osv også. Men da jeg begynte å blø som f med henne og trodde jeg mistet igjen så gav jeg opp galskapen og gikk tilbake til normalen. :whacky011
 
Er det lov å skyte inn hva folk gjør med tanke på koffein frem til positiv test og? I og med at det er knyttet til spontanabort. Jeg er redd for å få i meg for mye i perioden mellom EL og IKM, men så er jeg jo veldig enig i det som skrives over her om at man ikke kan slutte å leve.
 
Er det lov å skyte inn hva folk gjør med tanke på koffein frem til positiv test og? I og med at det er knyttet til spontanabort. Jeg er redd for å få i meg for mye i perioden mellom EL og IKM, men så er jeg jo veldig enig i det som skrives over her om at man ikke kan slutte å leve.
Tenker at det er noe med mengden som konsumeres også, jeg da.. Drikker du to svære redbull hver dag f.eks ville jeg kanskje kutta ned, mens to-tre kaffekopper gjennom dagen (jeg selv drakk/drikker 1-2 kopper dagen, kroppen min takler ikke mer enn det uansett, eventuelt bare en energidrikk) så går det vel bra. Kan jo eventuelt kutte ned mer når man har fått positiv test :happy:
 
Jeg er sikkert litt rar, men jeg har slutta med kaffi og holder meg unna alkohol :) det er ikke fordi jeg er livredd og fanatisk på det, men etter å ha prøvd noen måneder uten hell bestemte jeg meg for å leve litt som gravid under prøvingen. Det er det jeg føler for, men tenker at du må gjøre det som føles bra for deg! Jeg las noe om lakris og slutta med det i et par dager før jeg begynte på igjen:happy093 - det var tydeligvis mest ifht prematur fødsel:)
 
Lev som vanlig med måte . Vi har de som har prøvd i fem år her inne og skulle de levd i nazi regime hadde man ikke blitt menneske etterpå . Jeg er jo mer forsiktig i prøveperioden , men tar meg fint en øl eller to . Tenker at de fleste oppegående er fornuftige mennesker .
 
Nå drikker jeg ikke alkohol lengre (jeg synes det smaker drit :hilarious: ), og ikke prøver vi særlig akkurat nå. MEN under prøving tidligere, så har jeg levd normalt til positiv test (for min del gjelder jo det heller koffein og biff, da).
Men.. Jeg tenker jo at man trenger jo ikke legge fyllekula til 11 dpo og samtidig "skal ikke teste før ikm!", men om det skjer, så er det uansett "all or nothing" med fosteret. Enten mister man der og da, eller så går det bra. Og det er da assosiert med *fyllekuler*..

Plutselig må man prøve i flere år, og om man da skal sette livet på pause FØR man er gravid, så blir det veldig langdrygent, gitt...
 
Jeg levde som normalt både mtp alkohol og koffein, alt med måtehold :)
 
Jeg har vært prøver siden sommeren 2019 (!), med unntak av et vellykket svangerskap og barseltid og tiden det tok å få mensen tilbake. Jeg har på denne tida vært gravid 7 ganger. I begynnelsen som fersk prøver gjorde jeg alt "etter boka". Det skulle ikke stå på min livsstil for å si det sånn. Så hele 4 måneder kutta jeg kaffe og alkohol, tok vitaminer og folat og trente, men ble ikke gravid. I femte pp løsna jeg litt på det, for da var det jul. Men jeg testa underveis og testa negativt. Men så opplevde jeg skikkelige kramper i magen og trodde mensen var på vei. Men siden det var julaften ville jeg for sikkerhets skyld ta en test for å utelukke noe siden jeg ville ta en øl til middagen. Da lyste det gravid på displayet! Mista babyen i MA i uke 12, men det vet jeg jo ikke var min skyld. I dag har jeg et normalt/avslappet forhold til prøvingen. I dpo-land lever jeg som før, koser meg med et glass vin på kvelden om jeg vil det, drikker 1-2 kopper kaffe ila. dagen. Alt handler jo om måtehold. Jeg må ha kaffe for å våkne siden jeg har et barn som er en skikkelig morgenfugl. Men da jeg gikk gravid med vesla vår, kutta jeg kaffe fra positiv test til ganske langt ut i svangerskapet. Jeg har mista mange (6), men jeg er 41 år, så grunnen ligger ikke i det jeg gjør i dpo-land når embryo uansett ikke deler noe med mor. Gynekologen min anbefalte meg forresten også å leve tilnærmet normalt, og ikke være så opphengt i sånn og slik, det stresser oss mindre.
 
Hei dere!
Hvordan forholder dere dere til alkohol under prøvingen?

Jeg prøver å forholde meg så «vanlig» som mulig til det. Jeg drikker vanligvis ikke mye, maksimalt 1 gang i måneden og maks 2-4 enheter hele kvelden. Det er også bare i sosiale lag så det varierer jo selvfølgelig når i syklusen det blir. Jeg merker jeg får dårlig samvittighet og er redd det er min feil hvis jeg ikke blir gravid hvis jeg drikker etter eggløsning, samtidig som jeg føler det ville vært unaturlig og stressende å skulle leve som om jeg var gravid i to uker frem til mensen kommer. Da tror jeg at jeg hadde blitt ekstra skuffet ved mens/negativ test.

Unngår dere alkohol etter el, eller drikker dere slik dere pleide før (frem til en eventuell positiv test selvfølgelig)?
Når vi prøvde å bli gravid ble vi gravid på 3 forsøk, da var vi på utenlandstur å drakk deilig øl i 5 dager :p haha. Ølhunder på tur. Ikke lenge etter var jeg gravid. For meg var det best å bare forholde seg som vanlig til det. :)
 
Det tar litt tid før blodomløpene kobles sammen, så ingen fare med litt alkohol frem til positiv test. Om man ender opp med mange prøverunder så er det fint å prøve og leve som normalt :Heartred Men du gjør det du er komfortabel med!
 
Back
Topp