Prøver på LykkeSpire1

LykkeSpire1

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Har bestemt meg for å starte en dagbok, tenker det blir godt å lufte tanker, håp og frustrasjon her.

Jeg er 27 år gammel og min kjære er 34, vi bestemte oss for å prøve forsiktig etter sommeren i fjor og har ca 6 aktive prøveperioder bak oss nå. Før dette brukte jeg ikke prevensjon, men vi gjorde det vi kunne for å unngå «uhellet» som heller aldri skjedde.

Jeg har to frivillige aborter bak meg for ca 10 år siden og jeg har aldri blitt gravid siden. Har også vært prøver med tidligere partner for ca 5 år siden da startet vi utredning, men fant ingenting på meg - han hadde noe redusert mobilitet.

Begynte å spotte i dag og vi er i gang med PP7. Nå er jeg utålmodig og lei, veldig nervøs for at dette skal ta lang tid eller at det skal være noe galt med meg slik at vi ikke får det til.

Har bestilt time hos Gyn i mai grunnet smerter og mistanke om cyster jeg hadde i vinter. Håper kanskje gyn kan ta en grundigere titt om alt er som det skal.

Kjenner jeg trenger et sted å blåse ut litt frustrasjon nå, satser på at jeg får tilbake håpet når det nærmer seg EL.
 
Nå er TR i gang for fullt og den værste skuffelsen har begynt å legge seg. Nå er det bare deilig å slippe pms trykket. Gleder meg til å starte ny frisk PP og håper på en maispire[emoji271]
 
Må lette litt på hjertet etter en tung og tankefull kveld. Må innrømme at jeg sliter litt med troen på at jeg noen gang skal bli gravid.. ser for meg de værste scenarioer der selv ikke prøverør og ivf vil hjelpe.. Vet ikke hva som skjer med tankesettet mitt i dag? Noen dager lurer jeg på om jeg tvinger frem håp for å skjule frykten, men magefølelsen klarer jeg ikke å riste av meg. Blir skremt av tanken og får lyst til å gi opp, føler bare at jeg får bekreftet frykten hver måned det ikke skjer noe. Merker at skuffelsen begynner å ta tak i min kjære også, han var så sikker på at dette skulle gå, men er redd han også har begynt å tvile.. [emoji21]
 
Last edited:
Da er jeg ferdig med TR og venter på EL over helgen. Litt usikker på om jeg skal fortsette å teste denne PP, har blanda følelser i forhold til det. Har 4 EL tester liggende og kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg vel til å bruke de opp. (Forhåpentligvis trenger jeg kanskje ikke å teste etter EL etter denne PP.)

Image1525814358.637860.jpg
 
Kjenner at jeg er litt sliten av å prøve, det tar så mye fokus og er veldig kjedelig når det ikke går. Føler jeg må begynne å fokusere på andre ting og gi litt slipp, må innrømme at ønske om å bli gravid har tatt litt overhånd i hverdagen min. Vil så gjerne at det skal klaffe nååå, eller helst i går. Hehe.

Og, jo - Jeg bestilte også Babyklister fra Danmark for en ukes tid siden, hadde helt glemt det men den kom med posten i dag. Jeg kommer til å prøve dette sammen med progesteronkrem denne måneden.
 
Må lette litt på hjertet etter en tung og tankefull kveld. Må innrømme at jeg sliter litt med troen på at jeg noen gang skal bli gravid.. ser for meg de værste scenarioer der selv ikke prøverør og ivf vil hjelpe.. Vet ikke hva som skjer med tankesettet mitt i dag? Noen dager lurer jeg på om jeg tvinger frem håp for å skjule frykten, men magefølelsen klarer jeg ikke å riste av meg. Blir skremt av tanken og får lyst til å gi opp, føler bare at jeg får bekreftet frykten hver måned det ikke skjer noe. Merker at skuffelsen begynner å ta tak i min kjære også, han var så sikker på at dette skulle gå, men er redd han også har begynt å tvile.. [emoji21]

Hei!

Du er absolutt ikke alene om å ha sånne dager [emoji173]️[emoji257] Har sånne titt og ofte selv! Håper det klaffer for oss alle sammen veldig snart [emoji173]️
 
Hei!

Du er absolutt ikke alene om å ha sånne dager [emoji173]️[emoji257] Har sånne titt og ofte selv! Håper det klaffer for oss alle sammen veldig snart [emoji173]️

Tusen takk for hilsen, godt å føle støtte fra andre likesinnede. Jeg har hatt noen dager hvor jeg har koblet av og det var virkelig godt. Tror vi alle føler litt ekstra på frykten når det ikke skjer som forventet, føler også at det er mer bevissthet rundt ufrivillig barnløshet nå om dagen og jeg kjenner flere som frykter dette uten at de har startet prøvingen..
Vi må ikke glemme at det tar som regel litt tid men til slutt klaffer det for de aller fleste. Satser på at det er våres tur snart nå. Hadde vært veldig gøy om PP7 ble klaff nå[emoji3]
 
CD 11
Veldig godt å koble av de siste dagene. jeg har tenkt så lite på prøvingen at jeg til og med glemte å teste etter EL i helgen, men hadde bare to tester liggende så det var kanskje like greit.

Har funnet ut at jeg ikke skal bestille mer tester hvis det ikke klaffer denne PP, da tror jeg at jeg bare skal ta det som det kommer over sommeren. Deilig å tenke på noe annet.

I dag kjente jeg EL murringer og tok en test i kveld, fikk da like sterk strek som kontrollstreken så antar at EL er i morgen eller tirsdag. Får se om testen i morgen kveld blir negativ. Vi la inn aksjer i går/natt men fikk ikke lagt inn i dag så satser på å legge inn aksjer i igjen i morgen og at det skal gå bra.
 
CD 11
Veldig godt å koble av de siste dagene. jeg har tenkt så lite på prøvingen at jeg til og med glemte å teste etter EL i helgen, men hadde bare to tester liggende så det var kanskje like greit.

Har funnet ut at jeg ikke skal bestille mer tester hvis det ikke klaffer denne PP, da tror jeg at jeg bare skal ta det som det kommer over sommeren. Deilig å tenke på noe annet.

I dag kjente jeg EL murringer og tok en test i kveld, fikk da like sterk strek som kontrollstreken så antar at EL er i morgen eller tirsdag. Får se om testen i morgen kveld blir negativ. Vi la inn aksjer i går/natt men fikk ikke lagt inn i dag så satser på å legge inn aksjer i igjen i morgen og at det skal gå bra.

Så herlig å koble ut da [emoji5][emoji1303] Masse lykke til med el, og happy humping [emoji38][emoji12]
 
CD 12
Negativ EL test i dag og masse EL smerter. Da inntrer jeg DPO land i morgen... Litt usikker på om jeg skal begynne med babyklister i morgen eller onsdag..
 
CD 14
Regner 1 dpo i dag for å være på den sikre siden. Startet opp med 10 dråper fructus femina i litt vann til frokost, skal fortsette 3 x daglig.
Venter med progesteronkrem til i morgen.
 
CD 17 / 4 DPO

Her skjer det lite eller ingenting, men har begynt å få litt ømme brystvorter. Pleier vanligvis ikke kjenne dette før nærmere IKM. Er litt over middels spent på om babyklisteret har noe for seg. Deilig med noen fridager og fint vær for da går dagene fortere.
 
CD 18 - 5 DPO

I dag har jeg kjent litt mens-lignende murring helt nederst i magen. Varer ikke så lenge av gangen men føles som om jeg skal få TR. Syntes det var litt vel tidlig, IKM er ikke før om 1 uke i dag. Ellers har jeg fremdeles ømme brystvorter. Vet ikke om jeg føler eller forventer så mye denne PP, er liksom så innstilt på at det ikke går så lett men håper fremdeles.
 
CD 18 - 5 DPO

I dag har jeg kjent litt mens-lignende murring helt nederst i magen. Varer ikke så lenge av gangen men føles som om jeg skal få TR. Syntes det var litt vel tidlig, IKM er ikke før om 1 uke i dag. Ellers har jeg fremdeles ømme brystvorter. Vet ikke om jeg føler eller forventer så mye denne PP, er liksom så innstilt på at det ikke går så lett men håper fremdeles.

Spennende! [emoji5] Når begynner du å teste?
Er fremdeles masse håp for deg [emoji173]️ Krysser det som kan krysses [emoji8]
 
CD 18 - 5 DPO

I dag har jeg kjent litt mens-lignende murring helt nederst i magen. Varer ikke så lenge av gangen men føles som om jeg skal få TR. Syntes det var litt vel tidlig, IKM er ikke før om 1 uke i dag. Ellers har jeg fremdeles ømme brystvorter. Vet ikke om jeg føler eller forventer så mye denne PP, er liksom så innstilt på at det ikke går så lett men håper fremdeles.


5dpo er enda såå tidlig, om du er befruktet så har vel egget såvidt fått festet seg:D er så spennende! krysser fingrene mine for deg<3
 
Spennende! [emoji5] Når begynner du å teste?
Er fremdeles masse håp for deg [emoji173]️ Krysser det som kan krysses [emoji8]

Ja disse dagene er spennende[emoji3] har en del tester liggende, men venter med å teste mot slutten av uka så sant jeg ikke får masse symptomer å ikke klarer å vente[emoji85] Har ikke lyst til å ta så mange blenda tester, det ødelegger håpet så tidlig..
 
5dpo er enda såå tidlig, om du er befruktet så har vel egget såvidt fått festet seg:D er så spennende! krysser fingrene mine for deg<3

Ja, det er jo altfor tidlig til å kjenne noe som helst[emoji85] Vi har i hvertfall lagt inn godt med aksjer både før og etter EL denne gangen så vi får se hva som skjer i dagene som kommer..

Tenker også at det kan jo være babyklisteret som har gitt meg litt murringer denne PP.
 
Back
Topp