Plikter, barn

Hva brukes pengene på?

Jeg har en som snart er 10 og han har jo ingen utgifter. Han får lørdagsgodt, han får klær og mat og husly av oss.
De har absolutt ikke behov for ukelønnen, og jeg synes heller ikke det et nødvendig å betale dem for å hjelpe litt til.
Men nå betaler 11 åringen selv hvis han skal i svømmehallen, og hvis han vil reparere sin knuste mobil-skjerm må han spare. Så med mobilen er det feks bra han lærer seg at det faktisk koster noe å ikke ta vare på tingene sine [emoji4]
 
De har absolutt ikke behov for ukelønnen, og jeg synes heller ikke det et nødvendig å betale dem for å hjelpe litt til.
Men nå betaler 10 åringen selv hvis han skal i svømmehallen, og hvis han vil reparere sin knuste mobil-skjerm må han spare. Så med mobilen er det feks bra han lærer seg at det faktisk koster noe å ikke ta vare på tingene sine [emoji4]

Ja da skjønner jeg.

Her betaler vi svømmehall, kino ol. For da styrer vi hva som er nødvendig/unødvendig eller riktig prioritering/ballanse mellom hva han bruker penger på.

Men han får feriepenger og må da vurdere hvor mye han skal bruke på hva. Den utvides nok til fritidsaktiviteter etterhvert. Men foreløpig hadde nok ikke det fungert at han kunne ha valgt hva pengene skulle brukes til selv.
 
Hva brukes pengene på?

Jeg har en som snart er 10 og han har jo ingen utgifter. Han får lørdagsgodt, han får klær og mat og husly av oss.
ukelønnen min får går til ting han har lyst på som han ikke får av oss
 
  • Liker
Reactions: B
Men hvis det er noe billig som ikke behøver å spares til så får han i prinsippet alt han vil...?
hæ?

om ham jobber for ukepenger så brur ikke jeg meg om hva han bruker det på, Får jo ikke det han vil da for han må jo tjene pengene for å få kjøpt det selv
 
hæ?

om ham jobber for ukepenger så brur ikke jeg meg om hva han bruker det på, Får jo ikke det han vil da for han må jo tjene pengene for å få kjøpt det selv

Ok tenkte på fast ukelønn
 
8 åringen: tømme oppvaskmaskin, gå ut med søppel og ryddet rommet. Kan være dager hun ikke gjør noe, og dager hun gjør alt. Får ikke ukelønn.
 
Back
Topp