Permisjons-søknad

Fortsatt ikke fått svar, søkte 4/5 september... Men er 12 ukers behandlingstid og de jobber visst med saken (Nav har ventet på siste opplysninger for å kunne regne ut foreldrepenger)
Så venter i spenning..
 
Fortsatt ikke fått svar og jentene ble født for 2,5 uker siden... [emoji849]
(Har ikke fått svar på svangerskapspenger jeg sendte i august/september heller...)
 
Min søknad er fortsatt til behandling, jeg ringte for å sjekke status og da sa de at siden jeg har vært (og er) 20 % sykmeldt frem til permisjon 28. november, må arbeidsgiver sende inn et nytt inntektsskjema (!) og søknaden blir ikke ferdigbehandlet før jeg begynner i perm. Her betaler arbeidsgiver lønn og får ettersendt støtte fra NAV.
 
Arbeidsgiver her betaler ikke lønn, så jeg håper foreldrepengesøknaden blir ferdigbehandlet så raskt som mulig nå. Men de har frist på seg til 4/12 (termindato...)
Hadde vært greit å slippe å utsette regninger, selv om det bare blir for noen dager. Bufferen gikk nettopp med til å reparere bilen så den må bygges opp igjen.
 
Fortsatt ikke fått svar og jentene ble født for 2,5 uker siden... [emoji849]
(Har ikke fått svar på svangerskapspenger jeg sendte i august/september heller...)

Hvordan går det med dere :) kommet hjem? Har dere søkt om barnetrygd til de søte små? Eller kanskje det går automatikk i det når man har født? Må sjekke med Nav..
Skulle tro de kunne prioritere søknadene deres når babyene ble født før termin, men fungerer kanskje ikke slik..
 
Hvordan går det med dere :) kommet hjem? Har dere søkt om barnetrygd til de søte små? Eller kanskje det går automatikk i det når man har født? Må sjekke med Nav..
Skulle tro de kunne prioritere søknadene deres når babyene ble født før termin, men fungerer kanskje ikke slik..

Kom hjem for en uke siden og alt står bra til[emoji5]
Barnetrygd fikk vi brev om fra nav automatisk trengte ikke gjøre noe. Får trygden fra 1. desember mener jeg å huske
 
:anyone

Hvordan er dette når en har vert sykemeldt. Er så mye styr med denne søknaden må jeg sende inn papirer fra nav som viser sykepenger i tillegg til lønnsslipp fra arbeidsgiver? har fått beskjed om at inntektsopplysninger fra arbeidsgiver ikke står i samsvar med inntektsopplysninger i registeret :dead:
 
:anyone

Hvordan er dette når en har vert sykemeldt. Er så mye styr med denne søknaden må jeg sende inn papirer fra nav som viser sykepenger i tillegg til lønnsslipp fra arbeidsgiver? har fått beskjed om at inntektsopplysninger fra arbeidsgiver ikke står i samsvar med inntektsopplysninger i registeret :dead:

Jeg har vært sykmeldt siden uke 23 men har kun sendt inn søknaden + terminbekreftelse. Arbeidsgiver har sendt inn inntektsopplysningsskjema + det som trengs ifb sykmelding. Jeg har fått betalt fra arbeidsgiver mens jeg har vært sykmeldt, da, vet ikke om det har noen betydning.
 
Jeg har vært sykmeldt siden uke 23 men har kun sendt inn søknaden + terminbekreftelse. Arbeidsgiver har sendt inn inntektsopplysningsskjema + det som trengs ifb sykmelding. Jeg har fått betalt fra arbeidsgiver mens jeg har vært sykmeldt, da, vet ikke om det har noen betydning.

Ja, da har du bare en inntektskilde. Mens eg har tydeligvis to. :bored: Men tenkte at nav hadde oversikt på sykemelding selv, sia det er nav som gir permisjonspenger... men tydeligvis ikke :wacky:
 
Ja, da har du bare en inntektskilde. Mens eg har tydeligvis to. :bored: Men tenkte at nav hadde oversikt på sykemelding selv, sia det er nav som gir permisjonspenger... men tydeligvis ikke :wacky:

Aha, okei. Det er kanskje annerledes da. Nei, det samsvarer visst ikke, selv om det virker mest naturlig :rolleyes:
 
:anyone

Hvordan er dette når en har vert sykemeldt. Er så mye styr med denne søknaden må jeg sende inn papirer fra nav som viser sykepenger i tillegg til lønnsslipp fra arbeidsgiver? har fått beskjed om at inntektsopplysninger fra arbeidsgiver ikke står i samsvar med inntektsopplysninger i registeret :dead:

Du skal normalt sett bare sende inn søknad, inntektsskjema og terminbekreftelse, også om du har vært sykemeldt. NAV har oversikt over sykepengene dine, så det behøver du ikke sende inn. At det ikke samsvarer med registeret, kan handle om at jobben har innmeldt en annen inntekt til skatteetaten enn den de opplyser NAV om?

Alle arbeidsplasser sender inn a-melding til skatteetaten hver måned med oversikt over utbetalt lønn, og NAV sjekker opplyst inntekt opp mot denne a-meldingen.
 
Jeg søkte 4/5 September og er 12 ukers behandlingstid. Trodde jeg var ute i god tid.. Arbeidsgiver og jeg har sendt inn alt, har hatt 20% AAP og de fikk siste meldekort for nesten 2 uker siden.
Blir det fødsel i morgen så hadde det vært fint om søknaden ble ferdig behandlet da jeg ellers kanskje ikke får foreldrepenger før i desember?
Kjedelig med regninger som jo forfaller og komme hjem med nyklekket baby å måtte stresse med NAV i tillegg til høyt blodtrykk..
De er raske på å purre på meg om jeg ikke sender inn papirer i tide! Vet de har frist til 4/5 desember men hallo... de har hatt alt de trenger for å behande saken ferdig i snart 2 uker...Det har de bekreftet forrige uke og i dag. Hurra..
 
:anyone

Hvordan er dette når en har vert sykemeldt. Er så mye styr med denne søknaden må jeg sende inn papirer fra nav som viser sykepenger i tillegg til lønnsslipp fra arbeidsgiver? har fått beskjed om at inntektsopplysninger fra arbeidsgiver ikke står i samsvar med inntektsopplysninger i registeret :dead:

Jeg har vært sykemeldt siden mai og har ikke hatt noe problemer med nav. Har 75% fast stilling som jeg får lønn som vanlig fra, men nav har betalt «ekstravakter» siden jeg periodevis jobber endel ekstra. Har flere bi-arbeidsgivere men det har ikke vært noe problem ( ikke opparbeidet rett til permisjon fra bi arbeidsgivere). Hovedarbeidsgiver har sendt inn inntektsopplysninger til nav når de har fått beskjed om permisjonen min. Gikk 4 uker fra jeg søkte til jeg fikk innvilget permisjon selv om jeg var sykemeldt :)
 
Arbeidsgiveren min skal sende inn nye inntekstopplysninger, siden jeg har økt litt i lønn. Så jeg får nok ikke svar på en stund. det er nesten 2 uker til jeg går ut i perm.. Så jeg regner med det ordner seg.
 
Jeg er stresset over å ha født før termin og foreldrepenger søknaden er fortsatt ikke ferdig behandlet. 12 ukers behandlingstid i vårt fylke så da skal den være behandlet innen 4/12. Men etter det tar det ytterligere tid før de begynner å utbetale. Da permisjon startet 13/11 og siste lønn fra arbeidsgiver var lav grunnet permisjonsstart og hadde noen feriedager så blir det lang tid mellom uten å få inn penger. Spesielt med 3 barn og aleneforsørger. Stress å komme hjem fra sykehuset etter fødsel og ikke vite når de begynner å utbetale. Hjelper ikke å ringe Nav heller for de kan ikke ta hensyn til at man føder før termin.
 
Her har lønningskontoret FORTSATT ikke sendt inn inntektsskjema, og jeg går ut i permisjon på mandag... Heldigvis så forskutterer arbeidsplassen inntil 3 mnd, men likevel! Skjønner ikke hvorfor det er noe å vente med!!!
 
Jeg er stresset over å ha født før termin og foreldrepenger søknaden er fortsatt ikke ferdig behandlet. 12 ukers behandlingstid i vårt fylke så da skal den være behandlet innen 4/12. Men etter det tar det ytterligere tid før de begynner å utbetale. Da permisjon startet 13/11 og siste lønn fra arbeidsgiver var lav grunnet permisjonsstart og hadde noen feriedager så blir det lang tid mellom uten å få inn penger. Spesielt med 3 barn og aleneforsørger. Stress å komme hjem fra sykehuset etter fødsel og ikke vite når de begynner å utbetale. Hjelper ikke å ringe Nav heller for de kan ikke ta hensyn til at man føder før termin.

Høres veldig stressende ut! Ring og mas mas mas!! Utrolig slitsomt å må tenke på det nå, forstår deg så godt. Håper de får fingern ut snarest!
 
Jeg er stresset over å ha født før termin og foreldrepenger søknaden er fortsatt ikke ferdig behandlet. 12 ukers behandlingstid i vårt fylke så da skal den være behandlet innen 4/12. Men etter det tar det ytterligere tid før de begynner å utbetale. Da permisjon startet 13/11 og siste lønn fra arbeidsgiver var lav grunnet permisjonsstart og hadde noen feriedager så blir det lang tid mellom uten å få inn penger. Spesielt med 3 barn og aleneforsørger. Stress å komme hjem fra sykehuset etter fødsel og ikke vite når de begynner å utbetale. Hjelper ikke å ringe Nav heller for de kan ikke ta hensyn til at man føder før termin.
Du kan søke om sosialhjelp mens du venter på penger. Forutsatt at du ikke har oppsparte midler du kan leve på, da.
 
Back
Topp