Permisjon

Spurv

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2018
Har det nye forslaget om 14 ukers fedrekvote blitt vedtatt? Noen som vet?
 
Det håper jeg fader ikke... fisj, da blir jeg sur...
 
Sniker

Skal behandles 6.juni.
Men det ligger an til at det blir vedtatt 15 uker fedrekvote og 15 (+3uker før termindato) mødrekvote og så 16/26 uker felleskvote (henholdsvis 100% og 80% lønn).
Totalen skal fremdeles være 49/59 uker
 
Sniker

Skal behandles 6.juni.
Men det ligger an til at det blir vedtatt 15 uker fedrekvote og 15 (+3uker før termindato) mødrekvote og så 16/26 uker felleskvote (henholdsvis 100% og 80% lønn).
Totalen skal fremdeles være 49/59 uker

Virkelig?? Uff :(
 
Sniker

Skal behandles 6.juni.
Men det ligger an til at det blir vedtatt 15 uker fedrekvote og 15 (+3uker før termindato) mødrekvote og så 16/26 uker felleskvote (henholdsvis 100% og 80% lønn).
Totalen skal fremdeles være 49/59 uker
Møkkafolk... noe skal di altså lage sur stemning av.... att ikke hver enkelt kan få ta sånne valg selv... uten bryderi fra øvre makter... Makan...
 
15 uker er enda verre.... :(
Ja jeg synes det er usmakelig! Tenk å blande seg opp i den vanlige mann i gata sitt privatliv.. jeg blir så sinna ! Her KAN ikke mannen ta pappaperm.. hva da?? Da mister vi 15 uker ???
 
Ja jeg synes det er usmakelig! Tenk å blande seg opp i den vanlige mann i gata sitt privatliv.. jeg blir så sinna ! Her KAN ikke mannen ta pappaperm.. hva da?? Da mister vi 15 uker ???

Ja.... Da mister dere 15 uker. Må evt ta permisjon uten lønn? Håpløst.
Vi kommer og til å slite hvis dette går igjennom. ( og det gjør det sikkert)
 
Ja.... Da mister dere 15 uker. Må evt ta permisjon uten lønn? Håpløst.
Vi kommer og til å slite hvis dette går igjennom. ( og det gjør det sikkert)
Faaader :arghh: vi har det på samme vise nå... jeg går hjemme i ferie.. men må ut i permisjon uten lønn fra midten av juni , om vi får beholde november spiren blir det nok sykemelding pga bekken og siden jeg ikke har krav på ny permisjonspenger om jeg går hjemme uten lønn. Barnefar jobber offshore å fikk fyken når olja var på det mest kritiske.. så nå får han bare vikarturer å må derfor velge bort pappaperm... fader nå ble jeg sur...
 
Faaader :arghh: vi har det på samme vise nå... jeg går hjemme i ferie.. men må ut i permisjon uten lønn fra midten av juni , om vi får beholde november spiren blir det nok sykemelding pga bekken og siden jeg ikke har krav på ny permisjonspenger om jeg går hjemme uten lønn. Barnefar jobber offshore å fikk fyken når olja var på det mest kritiske.. så nå får han bare vikarturer å må derfor velge bort pappaperm... fader nå ble jeg sur...

Uff.... Deres situasjon er hakket verre enn vår.
Vet det er en underskriftskampanje (eller flere) i forhold til dette her. Prøvde å Google, men fant den ikke igjen.
 
Er så dårlig gjort!! Vi ønsker å fordele selv, etter hva som passer oss og vår situasjon. Det som gjør meg sint er dette: "Erfaringsmessig tar ikke alle fedre ut hele eller deler av fedrekvoten. Dersom det ikke foreligger hjemmel til å overføre disse ukene til mor, vil foreldrene derfor miste disse ukene." (Hentet fra: https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-74-l-20172018/id2596487/sec1) Som i bunn og grunn betyr at dersom far kun tar ut 10 uker, mister man 5 uker..
 
Helt vanvittig hele greien. Fint å flott at de ønsker at menn som som har mulighet til å ta mer permisjon skal ta mer permisjon. Men for oss passer ikke det!! Og irriterer meg ihjel over at de skal bestemme hva som er best for folk

Og ikke nok med der. Jeg har lyst p amme så lenge som mulig. Og eneste jeg har hørt fra venninner er at de ikke klarer å opprettholde melken når de er tilbake i jobb.

Blir så sur!! Hadde aldri trodd dette skulle komme fra denne regjeringen!
 
Helt vanvittig hele greien. Fint å flott at de ønsker at menn som som har mulighet til å ta mer permisjon skal ta mer permisjon. Men for oss passer ikke det!! Og irriterer meg ihjel over at de skal bestemme hva som er best for folk

Og ikke nok med der. Jeg har lyst p amme så lenge som mulig. Og eneste jeg har hørt fra venninner er at de ikke klarer å opprettholde melken når de er tilbake i jobb.

Blir så sur!! Hadde aldri trodd dette skulle komme fra denne regjeringen!

Helt enig med deg! Syns det er trist hele greiene egentlig.
 
Uff.... Deres situasjon er hakket verre enn vår.
Vet det er en underskriftskampanje (eller flere) i forhold til dette her. Prøvde å Google, men fant den ikke igjen.
Hater denne situasjonen litt ja.. :/ finner du den så skriv meg gjerne på ,5 ganger !!!:laughing021
 
Back
Topp