Permisjon

Dette blir nok vedtatt ja.
 
Kjenner jeg blir så frustrert. At vi skal miste de 15!!!! Ukene hvis ikke sambo kan ta de. Har ikke sjans i havet å klare oss på bare en lønn heller. :arghh:
 
Kjenner jeg blir skikkelig sinna. Synes det er helt utrolig at de går i mot fagfolks anbefalinger. Håper ogsåode kartlegger hvor lenge mor tar ulønnet permisjon før og etter dette, ikke bare hva far gjør. Regner med det blir en stek økning, noen som gjør at flere kvinner opparbeider mindre pensjon, i mitt hode blir det motsatt av likestilling... Her begynner sparing til ulønnet permisjon nån.
 
Før jeg fikk barn ville jeg nok ha støttet dette, men vi fikk en sønn som spiste veldig dårlig og nesten kun ble ammet helt til det var tid for pappakvoten. Tok heller ikke flaske/kopp. Vi hadde da gjort alt vi kunne for at han skulle ta til seg næring på andre måter enn pupp, men fikk det ikke til før to dager før jeg skulle tilbake i jobb. Det var skummelt. Og nå må jeg jo enten ta ulønnet permisjon (hvordan kan man kalle det likestilling???) eller satse på at ting ordner seg tidligere denne gangen, for denne gangen kommer alt til å måtte skje fem uker tidligere. I tillegg var det rett før jeg møtte veggen selv: jeg ammet og bysset hele natta og jobbet full stilling på dagen, pumpet melk i lunsjen. Jeg ble nesten gal.
 
Jeg er prinsipielt for god fedrekvote, men hadde litt blandede erfaringer sist. Jeg måtte forlenge slik at jeg tok alt av fellesperioden (mannen skulle ha 20 uker, så da ble det 17 på han) fordi ungen bare ville ete pupp. Synes ikke det var så ok å komme hjem fra jobb til unge som skreik etter puppen. Han tok ikke flaske, og spiste lite vanlig mat før han ble over et år. I tillegg var jeg forferdelig sliten i denne perioden, nattamma mye blant annet. Og på jobb forventa jo alle at jeg skulle yte som normalt, selv om jeg hadde ammefri hadde jeg like mye å gjøre, bare på færre timer. Så vi må gå noen runder på hva vi gjør i neste runde, det kan godt hende det blir en del ulønna på meg - mye for mitt eget beste.
 
Back
Topp