Passer dere på at barna deres bruker hjelm?

Alltid hjelm på alle hjul. De har rampe i skolegården og får ikke bruke sparkesykkel der hvis ikke de har hjelm.
Og fallet er like hardt om de står i full fart ned en bakke på sykkel som på sparkesykkel. Farten er høyere men asfalten er like hard mot hodet.
 
Veldig nøye!
Så senest 2 barn på vei til barneskolen i dag uten hjelm... Var kanskje 10-11 år... Ikke bra
 
Her har de lært at har de ikke hjelm på får de ikke bruke sykkelen eller sparkesykkelen :) ingen diskusjonsmulighet på det området, jeg bruker også hjelm når jeg sykler for føler at jeg ikke kan være streng hvis jeg ikke følger regelen selv.
 
Ser det er mange her som sier de skal bruke hjelm og det er bra. Men hvor mange er nøye med at hjelmen faktisk sitter skikkelig på?
Fåtallet av de minste til6 års aldere jeg har sett bruker hjelmen rett. Foreldre setter hjelmen oppå luen på pynt. Pannen er helt blottet.. Hjelmen er løs.. Hva er da poenget.. Tryner ungen har den ingen effekt. Hjelmen skal ned i pannen og beskytte hode og tinningen og ved riktig bruk unngå stygge skader i fjeset. Virker som den bare skal på for syns skyld.. Får helt vondt når jeg ser det og foreldre som ikke kan bruke innstillingene på hjelmen riktig.
 
Ja, jeg passer på at barna bruker hjelm, både på sykkel og i sykkelvogn. Bruker også det selv.
 
Så absolutt! Her blir sykkeln satt i bua hvis jeg ser noen sykle uten hjelm, dette vet de så hjelmene er alltid på:)
 
Ser det er mange her som sier de skal bruke hjelm og det er bra. Men hvor mange er nøye med at hjelmen faktisk sitter skikkelig på?
Fåtallet av de minste til6 års aldere jeg har sett bruker hjelmen rett. Foreldre setter hjelmen oppå luen på pynt. Pannen er helt blottet.. Hjelmen er løs.. Hva er da poenget.. Tryner ungen har den ingen effekt. Hjelmen skal ned i pannen og beskytte hode og tinningen og ved riktig bruk unngå stygge skader i fjeset. Virker som den bare skal på for syns skyld.. Får helt vondt når jeg ser det og foreldre som ikke kan bruke innstillingene på hjelmen riktig.

Veldig bra at du tar det opp! Har reagert på det selv. Her skal hjelmen sitte på skikkelig :)
 
Ja det er vi.
 
Hjelm er påbudt. Eldste slo hull i hodet på sparkesykkel i bhg så hjemme brukes hjelm også til sparkesykkel.

Dummeste jeg har sett var en far og sønn der begge hadde hjelm, men faren hadde festet klipsen oppå hjelmen sin istede for under haken. Mer hjelp i en hatt enn den hjelmen....
 
Ja! Bruker de ikke hjelm setter jeg vekk sykler/sparkesykkel!
Her skal alle, inkludert de voksne ha hjelm på!

Mannen min brakk nakken i en sykkelulykke, hadde han ikke hatt hjelm ville han nok ikke overlevd eller vært seg selv.. Så det er vi nøye på.
Jeg sier fra til unger som sykler uten hjelm òg jeg, og evt foreldra dems.
 
Tja si det. Aldri sett behovet. Jobber på skole og der kommer alle uten hjelm om de sparker til skolen, samme med skolen til største her. Egentlig så har jeg til overs å se noen med hjelm på sparkesykkel[emoji85] tenker det er i akekategorien og går fint uten[emoji23]

Her må barna bruke hjelm både på sparkesykkel og hoverboard .. kan få ganske stor fart på sparkesykkelen.
Maser om hjelmbruk hele tiden. Men hender jo at størstemann sykler uten hjelm om han er hjemme alene før jeg kommer hjem fra jobb.
Ikke enkelt å være på hele tiden.
Men de vet reglene våre!
Minsten tryna stygt på sparkesykkel da han var 5 år uten hjelm.. endte på legevakta og måtte sy i hodet..
fort gjort
 
Hadde jeg hatt barn hadde de selvsagt måttet bruke hjelm! Bruker hjelm selv både når jeg står på ski, skøyter, sykler, osv. Billig forsikring :)
 
Ja! Både voksne og barn må ha hjelm her:)
 
På sykkel - ALLTID!

På sparkesykkel, ikke alltid. Det kommer helt an på sparkesykkelen og hvordan den brukes. Helt ærlig så slår de seg ikke nødvendigvis mer av den enn å snuble mens de løper. Men langs veien og på rampe skal den alltid brukes.
 
Back
Topp