Overnattet far på barsel etter fødselen?

Ja, han var med meg hele tiden. Noe annet ønsket han ikke heller. Men med keisersnitt, så var jeg helt ubrukelig, så jeg hadde stort behov for han. Han tok seg av babyen de første dagene :)
 
Vi fikk beskjed om at det var for fullt til at han kunne overnatte. Lillegutt ble født på morgenen, men vi hadde et tremannsrom alene til kl 3 på natta. Jeg hadde mye vondt og var lite mobil, så heldigvis sov lillegutt hele natta og frem til samboeren kom tilbake tidlig på morgenen. Heldigvis fikk vi alenerom fra natt nr 2, ellers vet jeg ikke hva jeg hadde gjort da jeg ikke var i stand til å ta vare på lillegutt alene.
 
9 av 10 netter var han der. :)
 
Pga min angst delte vi dobbelt rom 1 natt på barsel, før vi reiste hjem. merket ikke mye til angsten heldigvis men var så deilig være 2 om alt første døgnet, både for minnene men også avlaste og dele ansvaret :)
 
Med eldstejenta var jeg alene så det var ikke spørsmål engang :p med gutten fikk ikke far sove på barsel. Leide seg derfor rom på hotellet alene da jeg ikke fikk bli med på hotellet pga komplikasjoner ved fødsel. Med yngstejenta fødte jeg på ABC-klinikken, uten komplikasjoner eller medikamenter. Der fikk vi endelig familierom. Stor forskjell må jeg si! Med eldste jenta og gutten telte jeg ned timene til hjemreise mens med yngste jenta var det nesten motsatt :p
 
Pga min angst delte vi dobbelt rom 1 natt på barsel, før vi reiste hjem. merket ikke mye til angsten heldigvis men var så deilig være 2 om alt første døgnet, både for minnene men også avlaste og dele ansvaret :)
Åh så heldig! Jeg sleit også i fjor da jeg skulle ha gutten, pga traumatisk opplevelse med eldste jenta, visste ikke man kunne få til slikt, hvor fødte du? Jeg holdt jo tett om angsten og alt pga nettopp frykt for at det ble brukt imot meg (har nemlig skjedd tidligere).
 
Han var der første natta. Denne gangen drar han hjem til guttungen "så fort som mulig".
 
Åh så heldig! Jeg sleit også i fjor da jeg skulle ha gutten, pga traumatisk opplevelse med eldste jenta, visste ikke man kunne få til slikt, hvor fødte du? Jeg holdt jo tett om angsten og alt pga nettopp frykt for at det ble brukt imot meg (har nemlig skjedd tidligere).
Fødte på ullvål. Sleit også med å fortelle om den pga frykt de skulle ta henne. Å så vondt å lese, sånt skal jo ikke skje, snakk om missbruk av tilitt :/
Hadde møte med gaiajordmor som bestemte at vi ikke skulle på hotellet og skulle være sammen på barsel.
 
Ja.. betalte litt for det da mtp mat og sånnt. får vi bo på barselhotellet denne gangen også blir han og overnatte og mini er hos mormor :)
 
Han sammen oss alle nettene. Første natten var på føde natt til fredag 14ende da gutten vår ble født. Så var vi på barselhotellet til mandag ettermiddag før vi fikk dra hjem. Pappan var der nesten hele tiden. Han var hjemme et par små turer og ryddet og ordnet noen greier, siden gutten bestemte seg for å komme 17 dager før termin og vi ble tatt litt på sengen når vannet gikk etter middagshvilen min på torsdag. Hadde jo hørt at førstegangsfødende nesten alltid går over tiden. Men bortsett fra det, så var pappaen der og hjalp til hele tiden.
 
Han fikk rom med meg når jeg ble lagt inn dagen før fødselen, og var med meg på barsel til vi dro hjem 48 timer etter fødselen. Når vi kom hjem, fikk jeg HELLP, og ble lagt inn på nytt, først på medisinsk intensiv, så på barsel igjen siden lilegutt gikk så ned i vekt når jeg ble syk, og sambo fikk rom sammen med meg der en uke. Lå di siste 2 nettene alene på pasienthotellet før jeg ble friskmeldt og fikk dra hjem
 
St. Olavs har pasienthotell, faren overnattet.
 
Sist bodde vi på sykehuset i tre måneder. Denne gangen måtte han hjem til storesøster
 
Ja og det var en helt gull tid med familierom på sykehuset. Da var vi sammen om alt og lærte alt sammen :) Håper vi får til det samme igjen!
 
Han va med hele tiden med begge :) dro bare hjem for å dusje og kjørte på butikken ved siden av sykehuset noen ganger.
 
Han sov sammen med oss. Først en natt på barsel og så to netter på barselhotellet :)
 
Han overnattet alle 4 nettene❤ Fikk familierom pga akutt keisersnitt, og hadde aldri klart å ivareta babyen alene..
 
Back
Topp