Over 40 og gravid

Blir snart 41 og var gravid i vår/sommer, men det ble dessverre MA i uke 12, men vi håper å bli gravide snart igjen og skal fortsette prøving i høst og utover neste år, men håpet er at det skal sitte en spire før året er omme. Jeg blir forholdsvis lett gravid, det er en trøst i det minste. Har fra før en datter som vi fikk i fjor like før jeg fylte 40 :Heartred
 
Jeg fikk en nydelig datter en måned før min 44års dag. Ble gravid helt naturlig. Hun er nå 3mnd og vi kjesker på en til. Bruker ikke prevensjon. Vet jo at alderen ikke er med meg og det kanskje er rovdrift av kroppen. Men vi får se :) har ikke fått mensen etter fødsel og del ammer.
 
Så fint å lese at det er flere godt voksne kommende mammaer her inne! Selv er jeg 46 og venter nummer fire i november. Vi har tre gutter sammen fra før og først nå var mannen min klar for en til, noe jeg aldri hadde sett komme.. Er fryktelig trøtt, men ellers i bra form. Hva med dere? Anderledes nå enn i andre svangerskap? Friske og raske?
Ble du gravid naturlig? Jeg fikk ei jente måneden før min 44års dag. Vi har lyst på en til❤️
 
37 år her. Gravid med første barn, i uke 33. Tok litt tid å få livet på plass med studier, karriere, bolig etc. Og så viste det seg at vi trengte IVF, og det var lang ventetid. Klaffet på 3. forsøk. Venter en gutt i november. Bor utenfor Bergen.
 
Åååå, ble så glad for å finne denne tråden. At vi er flere over 40.
Jeg er 42 år og er i uke 35.
Føler at jeg er den eneste "gamle" som venter barn. Litt ensom sånn sett, men gleder meg veldig til mini kommer.
 
Hei Er 40 år og 7 uker på vei. Blir å være 41 ved termin Ble glad for å se denne tråden ❤️ Har en datter på 10 år fra før og har alltid ønsket meg en baby til, men har en kropp som ikke blir så lett gravid så tenkte at da skjer det vel ikke. Min kjære har ikke barn fra før og vi snakket om å prøve ivf. Følte meg plutselig så trøtt og uggen og tenkte at kan dt være? Nei, hallo, kan jo ikke dt Tok en test og jommen var jeg gravid I går var vi å sneik litt med ultralyd. Alt ser fint ut og hjerte slår ❤️ Leser så mye om komplikasjoner i svangerskap og ved fødsel etter fylte 40..blir skremt av alt jeg leser egentlig! Prøver å tenke at vi tar en dag av gangen og ser hva som skjer❤️
 
Hei Er 40 år og 7 uker på vei. Blir å være 41 ved termin Ble glad for å se denne tråden ❤️ Har en datter på 10 år fra før og har alltid ønsket meg en baby til, men har en kropp som ikke blir så lett gravid så tenkte at da skjer det vel ikke. Min kjære har ikke barn fra før og vi snakket om å prøve ivf. Følte meg plutselig så trøtt og uggen og tenkte at kan dt være? Nei, hallo, kan jo ikke dt Tok en test og jommen var jeg gravid I går var vi å sneik litt med ultralyd. Alt ser fint ut og hjerte slår ❤️ Leser så mye om komplikasjoner i svangerskap og ved fødsel etter fylte 40..blir skremt av alt jeg leser egentlig! Prøver å tenke at vi tar en dag av gangen og ser hva som skjer❤️
Gratulerer så mye! :Heartred Vil bare si at du ikke må tro på alt du leser! Jeg også fikk høre så utrolig mye dumt fordi jeg fikk første barn i fjor bare noen få måneder før jeg fylte 40. Var det ikke det ene, så var det det andre, skal spare deg for alt, men jeg hadde et helt friskt svangerskap. Det ble hastesnitt kun fordi hun satt i seteleie hele veien, og at jeg fikk korona slik at planlagt keisersnitt ble forskjøvet. Det resulterte i at jeg gikk i fødsel før den nye timen ... Hadde et helt ukomplisert hastesnitt, og en frisk og fin baby!
 
Hei Er 40 år og 7 uker på vei. Blir å være 41 ved termin Ble glad for å se denne tråden ❤️ Har en datter på 10 år fra før og har alltid ønsket meg en baby til, men har en kropp som ikke blir så lett gravid så tenkte at da skjer det vel ikke. Min kjære har ikke barn fra før og vi snakket om å prøve ivf. Følte meg plutselig så trøtt og uggen og tenkte at kan dt være? Nei, hallo, kan jo ikke dt Tok en test og jommen var jeg gravid I går var vi å sneik litt med ultralyd. Alt ser fint ut og hjerte slår ❤️ Leser så mye om komplikasjoner i svangerskap og ved fødsel etter fylte 40..blir skremt av alt jeg leser egentlig! Prøver å tenke at vi tar en dag av gangen og ser hva som skjer❤️
Vi har hatt IVF og hele pakka. Ble 37 i løpet av svangerskapet, og seriøst Ingen helsepersonell har nevnt alderen min som en utfordring. Når jeg har nevnt det selv så sier de at jeg ikke er Så gammel, at det skal gå helt fint med søskenforsøk om noen år etc. Dette er i Bergen, virker som de er vant med "eldre" mødre her. ❤️
 
Gratulerer så mye! :Heartred Vil bare si at du ikke må tro på alt du leser! Jeg også fikk høre så utrolig mye dumt fordi jeg fikk første barn i fjor bare noen få måneder før jeg fylte 40. Var det ikke det ene, så var det det andre, skal spare deg for alt, men jeg hadde et helt friskt svangerskap. Det ble hastesnitt kun fordi hun satt i seteleie hele veien, og at jeg fikk korona slik at planlagt keisersnitt ble forskjøvet. Det resulterte i at jeg gikk i fødsel før den nye timen ... Hadde et helt ukomplisert hastesnitt, og en frisk og fin baby!
Tusen takk ❤️ Å, så fint å høre :) Ja må vel bare la vær å lese så mye om dt så går dt vel bra.
 
Vi har hatt IVF og hele pakka. Ble 37 i løpet av svangerskapet, og seriøst Ingen helsepersonell har nevnt alderen min som en utfordring. Når jeg har nevnt det selv så sier de at jeg ikke er Så gammel, at det skal gå helt fint med søskenforsøk om noen år etc. Dette er i Bergen, virker som de er vant med "eldre" mødre her. ❤️
Ja, vet jo dt er mere "vanlig" i Oslo feks å få barn når man er i 40 årene. Men om man er så uheldig og googler dt så bli man jo rimelig skremt! Skal ikke gjøre dt mer! Gratulerer så mye med baby på vei til deg :Heartred
 
Ja, vet jo dt er mere "vanlig" i Oslo feks å få barn når man er i 40 årene. Men om man er så uheldig og googler dt så bli man jo rimelig skremt! Skal ikke gjøre dt mer! Gratulerer så mye med baby på vei til deg :Heartred
Tusen takk, og det samme til deg! :) ❤️
Ja, jeg har bevisst unngått å google akkurat dette! ;)
Jeg har i alle fall hatt et ukomplisert svangerskap fram til nå, 32+5. Vært dårlig en del da, men ikke mer enn "normalt." Baby har det etter alle mål finfint!

Tenker og at det kan være fordeler med å være eldre. Jeg generaliserer selvsagt mye nå, men vi tenker kanskje mer over valg vi tar både i svangerskapet og senere, har muligens bedre råd/mer på plass og større ro og tålmodighet. Tror nok vi skal klare å ta oss godt av baby i hvertfall! :)
 
Tusen takk, og det samme til deg! :) ❤️
Ja, jeg har bevisst unngått å google akkurat dette! ;)
Jeg har i alle fall hatt et ukomplisert svangerskap fram til nå, 32+5. Vært dårlig en del da, men ikke mer enn "normalt." Baby har det etter alle mål finfint!

Tenker og at det kan være fordeler med å være eldre. Jeg generaliserer selvsagt mye nå, men vi tenker kanskje mer over valg vi tar både i svangerskapet og senere, har muligens bedre råd/mer på plass og større ro og tålmodighet. Tror nok vi skal klare å ta oss godt av baby i hvertfall!
 
Tusen takk, og det samme til deg! :) ❤️
Ja, jeg har bevisst unngått å google akkurat dette! ;)
Jeg har i alle fall hatt et ukomplisert svangerskap fram til nå, 32+5. Vært dårlig en del da, men ikke mer enn "normalt." Baby har det etter alle mål finfint!

Tenker og at det kan være fordeler med å være eldre. Jeg generaliserer selvsagt mye nå, men vi tenker kanskje mer over valg vi tar både i svangerskapet og senere, har muligens bedre råd/mer på plass og større ro og tålmodighet. Tror nok vi skal klare å ta oss godt av baby i hvertfall! :)
Takk :Heartred Ja, dt har du nok rett i. Så lenge den lille har dt bra er alt bra :)
 
Hei
Ja, jeg er nå 39 uker på vei og fylte 40 i august.
Dette er nr 3 ( en skikkelig atpåklatt)
Først nå på slutten at det er tungt. Har hatt et helt normalt svangerskap. Egentlig ikke noen forskjell fra da jeg var i 20 årene. Og alle prøver og blodtrykk er perfekt. Så kan jo ikke klage!
Men veldig spent på hvordan fødsel og barseltid blir.
Veldig godt å se at det er ganske mange over 40!
Man føler seg jo gammel og har møtt meg selv skikkelig i døra, jeg fikk jo barn ung, fordi jeg absolutt ikke skulle være en gammel mor...
Men blir så glad hver gang folk spør om dette er min første, DET tar jeg som en stort komplement, da ser jeg iallefall ikke gammel ut tenker jeg da
 
Så fint å finne denne tråden❤️ Fikk mitt andre barn gjennom ivf som 40-åring etter en laaaang reise. Er 42 nå men klarer ikke å legge fra meg tanken på sistemann.. Må i såfall gjennom Ivf igjen og sjansene er små, men tror ikke jeg klarer å ikke prøve?! Så nydelig å lese om alle dere som har blitt gravide og som er så positive. Kjenner også på alle rundt meg er ferdig med småbarn, så man er allerede litt alene i det, men samtidig vil jeg så gjerne oppleve det igjen og at gutta mine skal få enda et søsken ❤️
 
Jeg satte inn et 5 dagers blasto på onsdag. Hvis egget fester seg vil jeg ha termin på
Min 42-årsdag. Men, jeg har en dårlig følelse og tror ikke det har gått. Lite symptomer i alle fall. Vegrer meg litt til å ta en test da jeg liksom ikke vil gi opp enda.

Jeg har 2 egg på frys, men jeg må innrømme at alderspanikken begynner å ta meg.. selv om jeg føler meg bra både fysisk og psykisk..
 
Back
Topp