Over 40 og gravid

Så fint å lese at det er flere godt voksne kommende mammaer her inne! Selv er jeg 46 og venter nummer fire i november. Vi har tre gutter sammen fra før og først nå var mannen min klar for en til, noe jeg aldri hadde sett komme.. Er fryktelig trøtt, men ellers i bra form. Hva med dere? Anderledes nå enn i andre svangerskap? Friske og raske?
 
Så fint å lese at det er flere godt voksne kommende mammaer her inne! Selv er jeg 46 og venter nummer fire i november. Vi har tre gutter sammen fra før og først nå var mannen min klar for en til, noe jeg aldri hadde sett komme.. Er fryktelig trøtt, men ellers i bra form. Hva med dere? Anderledes nå enn i andre svangerskap? Friske og raske?
Så stas å bli mamma som 46 åring. Jeg blir selv 44år mnd etter babyen er født. Venter i juni. Formen min er fin. Helt lik som når jeg gikk med jenta mi for 15 år siden. Bortsett fra at jeg også er veldig sliten denne gangen. Men forskjellen er at jeg jobber fult nå og ble sykemeld sist. Jeg kan ikke det nå for er i sykepleie praksis. Men alt går. Eller er halsbrann noe herk! Små ting i det store og det hele. Tenk så heldige å få lage et nytt liv. Jeg trodde aldri jeg skulle få oppleve dette igjen❤️
 
Vi er også helt utrolig glade for at vi er så heldige å bli gravide mot «alle odds». Formen er upåklagelig, har vært heldig med begge graviditeter heldigvis.. Men begynner nå å slite med halsbrann og forstoppelse, så det er noe herk :bored: Vært hos legen idag etter null resultat av lactulose, Microlax og diverse andre matråd.Kunne prøve Laxoberal dråper så da håper jeg d blir fart på systemet senere idag:happy:
 
Siden denne graviditeten kom som en overraskelse, så er jeg så redd for å miste.. har alltid ønsket å få ett søsken til datteren min, og nå tenker jeg at så heldig er jeg ikke, at jeg skal faktisk få oppleve å få det! Jeg er jo 40 og føler jeg leser "overalt" at da er det så mye større sjanse for at det ikke går bra, eller får syke barn osv.. er 9 uker idag, og største frykten er jo at det har sluttet å utvikle seg inni der:nailbiting: symptomer kommer og går litt men ømme pupper, tidvis kvalme og konstant sliten kjenner jeg på hver dag. Jordmor sa at jeg skulle stole på kroppen min, men så leser man om alle som opplever MA feks og da blir det vanskelig og hue tenker at det kan jo fort skje meg også.. huff, dagens lille utblåsning:facepalm: har ikke tidlig ul før 20 april, det blir lange uker å vente...
 
Jeg blir 41 i år og gravid for tredje gang i løpet av 9 mnd. Ble først uplanlagt gravid, nummer 2 var planlagt og skjedde ved første forsøk. Nå satt den på andre forsøk. Har gjort mye annerledes denne gangen for å øke sjansene for at det går bra, og har en god magefølelse. Det er fortsatt tidlig, men beta-hcg var veldig lovende, særlig i forhold til de gangene jeg mistet.

Veldig koselig å lese at det er flere som er så heldige som oppleve dette i voksen alder :Heartpink Jeg har ikke barn fra før og har alltid ønsket meg en stor familie. Var 39 da jeg traff samboeren min, så her har det gått fort i svingene ;)
 
Jeg ble uventet gravid med første da jeg var 40, og like uventet var nummer to da jeg var 45 (fylte 46 5 dager etter han ble født). Siste mirakelet fyller straks 4 måneder.

Stor koser meg i perm med et lite sjarmtroll og har ikke opplevd en eneste negativ kommentar på alder - heller tvert om.

Har aldri hatt barn som ung, men energinivået og formen er på topp :)
 
Siden denne graviditeten kom som en overraskelse, så er jeg så redd for å miste.. har alltid ønsket å få ett søsken til datteren min, og nå tenker jeg at så heldig er jeg ikke, at jeg skal faktisk få oppleve å få det! Jeg er jo 40 og føler jeg leser "overalt" at da er det så mye større sjanse for at det ikke går bra, eller får syke barn osv.. er 9 uker idag, og største frykten er jo at det har sluttet å utvikle seg inni der:nailbiting: symptomer kommer og går litt men ømme pupper, tidvis kvalme og konstant sliten kjenner jeg på hver dag. Jordmor sa at jeg skulle stole på kroppen min, men så leser man om alle som opplever MA feks og da blir det vanskelig og hue tenker at det kan jo fort skje meg også.. huff, dagens lille utblåsning:facepalm: har ikke tidlig ul før 20 april, det blir lange uker å vente...
Ønsker deg all verdens lykke til ❤️
 
Jeg blir 40 i sommer og er 13 uker på vei nå. Har fra før to barn på 17 og 18. Tankene surrer frem og tilbake på godt og vondt. Og jeg innser nå hvor deilig det var å være gravid tidlig i 20-åra hvor verden ikke var så opplyst og Google enda var et fremmedord. Jeg er trønder, men bor i Vestfold. Ta gjerne kontakt om du ønsker noen i samme situasjon å dele ting og tang med.

PS: Innboksen min er også åpen for andre som ønsker
 
Jeg blir 40 i sommer og er 13 uker på vei nå. Har fra før to barn på 17 og 18. Tankene surrer frem og tilbake på godt og vondt. Og jeg innser nå hvor deilig det var å være gravid tidlig i 20-åra hvor verden ikke var så opplyst og Google enda var et fremmedord. Jeg er trønder, men bor i Vestfold. Ta gjerne kontakt om du ønsker noen i samme situasjon å dele ting og tang med.

PS: Innboksen min er også åpen for andre som ønsker
Digger brukernavnet ditt :cool:
 
Jeg er i uke 22 nå, føles litt uvirkelig fremdeles :Heartred Formen er veldig fin, men var sykmeldt en periode i første trimester pga. 24/7 kvalme og mye oppkast. Har vært flink til å trene og får oppfølging av en fysioterapeut, så håper at formen er fin gjennom hele svangerskapet.
 
Nygravid og snart 43 her. Mye som kan gå galt enda, men er optimistisk til det motsatte er bevist.
Siste barnet er under året enda:wacky:
Gratulerer! ❤️

Jeg håper å rekke minst to barn, så kan ikke vente veldig lenge for å (prøve) å bli gravid igjen. Mistet to ganger før dette svangerskapet, så vet godt hvordan det er.

Holder fingrene krysset for deg, oppdater oss gjerne her om hvordan det går med deg.
 
Blir 41 om noen måneder. Gravid med tredjemann i uke 19. Dette svangerskapet er mye lettere enn de to første. Har knapt symptomer, ingen bekkensmerter, jobber 100%! Sprellende gutt på ultralyd, og magen vokser så foreløpig går det bra i alle fall :)
 
45 år her. Er bare 5+3 på vei her.
Ivf-barn. Har barn fra tidligere forhold, men samboer har ingen. Ett veldig ønsket barn :Heartred
Mistet i uke 12 for 2 år siden(egenprodusert) så er livredd for å miste.
Blir 46 før i år
 
Back
Topp