NYTT KAPITTEL

Jeg følger spent med og krysser fingrene for deg! Dette høres jo veldig bra ut. Når skal du teste? :)

Planen var torsdag, men jeg klarte ikke vente mer så jeg tok en test i dag morges :p
Det kom en ultrasvak strek, så svak at man må omtrent stirre på den med kun et øye åpent og i en spesiell vinkel ;P Men er bare 8 (kaanskje 9) dpo i dag. Øyet ser det øye vil se, så det blir spennende å ta tester i dagene fremover for å få bekreftet om det faktisk stemmer eller om jeg ønsker det så hardt at jeg ser syner :p
 
Planen var torsdag, men jeg klarte ikke vente mer så jeg tok en test i dag morges :p
Det kom en ultrasvak strek, så svak at man må omtrent stirre på den med kun et øye åpent og i en spesiell vinkel ;P Men er bare 8 (kaanskje 9) dpo i dag. Øyet ser det øye vil se, så det blir spennende å ta tester i dagene fremover for å få bekreftet om det faktisk stemmer eller om jeg ønsker det så hardt at jeg ser syner :p

Åh, så spennende!!! :D Nå må du helt klart oppdatere. Tror nesten jeg er mer spent enn deg nå :p Håper virkelig at den streken blir mer synlig :) Legge ut bilde etter hvert kanskje?
 
Åh, så spennende!!! :D Nå må du helt klart oppdatere. Tror nesten jeg er mer spent enn deg nå :p Håper virkelig at den streken blir mer synlig :) Legge ut bilde etter hvert kanskje?

Hihi :D
HVIS det blir positiv strek så kommer det garantert bilde! ;)
 
Kjenner at jeg er redd for at det ikke er noe annet enn skyggestrek. Den mååååå være positiv. Jeg trenger sårt en positiv test! Det spørs om jeg klarer å vente til torsdag/fredag med å teste. Jeg har jo en haug billigtester liggende så det gjør jo ikke noe om jeg svir av enda en i morgen. Dessuten er det gøy å tisse på pinne :p

Åhhh, la den testen være positiv! Kjenner jeg er nervøøøs!
 
Tok test i dag til morgen!!! Streken er sterkere i dag!!! Det er vel ikke bare jeg som ser den?! Å herregud. Nå kjenner jeg angsten om enda en SA eller at det skal være kjemisk kryper over meg. Kan det være? Er jeg virkelig gravid igjen?!?
 

Vedlegg

  • 90.jpg
    90.jpg
    844,9 KB · Visninger: 98
  • 900.jpg
    900.jpg
    551 KB · Visninger: 106
Ser streken ja. Gratulerer så mye. Håper det går bra denne gang:)
 
Åå, gratulerer så mye! Den er helt klart positiv ;) Nå er jeg så glad på dine vegne :D Håper denne lille spiren klamrer seg fast og at dere får en vidunderlig liten baby om 9 mnd <3
 
Ser streken ja. Gratulerer så mye. Håper det går bra denne gang:)
Takk , håper virkelig det!

Åå, gratulerer så mye! Den er helt klart positiv ;) Nå er jeg så glad på dine vegne :D Håper denne lille spiren klamrer seg fast og at dere får en vidunderlig liten baby om 9 mnd <3


Ihhhihi, takk ja håper den fortsetter å være positiv! :D Nå gjelder det bare å vente da.. Håper alt går som det skal!!
 
Du hadde jo en god følelse på denne pp. Denne gangen var det nok deres tur ;)
 
Tok ny test i dag. Streken er fremdeles svaaak, men nå kom den frem omtrent med en gang jeg puttet den i urinen. Håper streken blir sterkere dag for dag.Jeg håper det skal gå bra denne gangen her. Legetime 8 mars kl 11. Kommer ikke til å tru det før jeg har vært der. kjenner at frykten for at noe skal gå galt ligger litt baki meg, men jeg prøver å slappe av. Er så redd for at det samme skal skje igjen, men de sier jo at sjansen for at det skjer den andre gangen er mindre, så da velger jeg å fokusere på det.

Sola skinner, og det virker ut som at våren er på vei. I går var det årets første skikkelige solvær. Deilig.
 
8 mars er jo selve kvinnedagen! Velger å tro at det bringer deg litt lykke ;)
Krysser fingrene for deg :)
 
20130224_132532.jpg


Testene blir helt klart sterkere ja! Så nå er det virkelig. Jeg er gravid! Den jeg tok i dag (er ikke med på bildet) var like sterk som kontroll-streken. Nydelig syn!

Stusser litt over dette med når man får positivt. For jeg fikk den aller første streken så tidlig som 8 dpo.. det er ganske tidlig tror jeg. Forrige gang fikk jeg ikke strek før ca 13 dpo. Lurer på hva det er som gjør at man kan teste tidligere, eller seinere.. Vel, gravid er jeg nå ihvertfall så dette føles bra ut. Jeg håper at alt skal gå bra nå. Jeg har på følelsen at dette var min tid, og at alt skal gå fint.
 
Jeg er tilbake :( Det er kjempe vondt..

Jeg var 8+2 i dag, men begynte å blø ista, så jeg fikk komme på ultralyd med engang. Hun tok innvendig UL, og der fant hun kun en tom fostersekk..

Det er helt utrolig. Nå er det andre gangen noe skjer. Jeg trodde virkelig at denne gangen skulle alt gå fint. Det var kun 4 % sannsynlighet for at noe skulle gå til helvete, men det gjorde det.. Jeg begynner å lure på om det er noe som er galt med meg :(

Skal tilbake i neste uke for en ny ultralyd (tror jeg?) for å sjekke hvordan det ser ut. Hvis jeg ikke blir ut alt den uka her, så kanskje de må ta utskrapning?

Nå er jeg så vanvittig lei meg at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. kjenner at dette er veldig vondt og det tar hardt på..
 
Jeg klarer ikke beskrive hvordan jeg har det følelsesmessig nå.
Sykehuset ringte ang blodprøvene og hcg lå på 6012 som er alt for lavt i forhold til hvor mange uker jeg er.
Blødningene stoppa omtrent med en gang i går og gikk over til brun utflod med litt svarte klumper.
Min største frykt er å bli lagt i narkose for utskrapning. Jeg vil heller bare blø det ut og bli ferdig med det..
Jeg er ganske kvalm i dag også.
 
Uffameien.. :( Jeg er så lei meg på dine vegne. Håper du får slippe utskrapning i det minste og at du får oppfølgingen og støtten du føler du trenger <3
 
I dag var jeg på en ny UL. Det så ut som at fostersekken er i ferd med å krympe..
Jeg syns det er ekkelt med denne brune, flekkete og klumpete "utfloden"..

I går fant jeg ut av noe som muligens er ganske viktig. Jeg er rhesus negativ - sjelden blodtype og kun 15 % har den blodtypen. Det er derfor viktig at jeg blir fulgt opp i et svangerskap og får diverse sprøyter for å unngå å utvikle antistoffer.. Gjør man det kan mitt blod "ta livet av" fosteret, gjøre at det ikke utvikler seg slik det skal eller ende i dødfødsel.. Kanskje dette har en sammenheng med komplikasjonene kroppen min har for å holde på svangerskapet?

Legen gav meg ikke den sprøyta i dag, noe jeg syns er rart. For det står at man skal ha det. Hun mente av svangerskapet endte for et par uker siden så det var ikke nødvendig med denne sprøyten.. Jeg har to legetimer neste uke - en hos fastlege, og en for ny ultralyd for å se at alt er ute.

Jeg har vondt i puppene. og humøret - wow, tidenes berg og dalbane.
 
Jeg har så mange tanker. Skal vi prøve igjen ved første eggløsning? Burde vi vente en menstruasjon? Vil første eggløsningen øke risikoen for en ny SA? Har jeg hjerteformet livmor? Gjør det at jeg er rhesus negativ det vanskeligere å holde på svangerskapet? Kanskje jeg burde prøve blodfortynnende? Jeg tipper legen henviser meg til fertilitetsklinikken i neste uke - men det er sikkert lang ventetid.

Jeg har bestilt eggløsningstester. Og graviditetstester.
Men jeg vurderer veldig sterkt å legge vekk alt dette, alt av utstyr, tanker og analysering. Kanskje det er det beste for meg akkurat nå, men samtidig syns jeg det er vanskelig å legge det til side. Jeg får tenke litt på det.
 
Først vil jeg bare advare om at det kommer litt ekle detaljer nå, så for de som ikke syns dette er noe særlig så burde dere stoppe å lese nå.

I dag har jeg hatt en av de jævligste dagene på lenge. For å si det sånn, selve spontanaborten har ikke skjedd før i dag, det er jeg ganske sikker på. Jeg har bløtt brunt/mørkt og litt småklumper i 8 dager, men i dag var det som å skru på en kran. Jeg har hatt helt ville smerter i magen og korsryggen, og da jeg kjørte hjem fra jobb i sta var det som om noe var på vei ut, men det var for stort siden jeg hadde på meg truse og bukse, så det ble bare liggende på innsiden. Jeg løp inn på toalettet og synet som møtte meg er noe av det sykeste jeg har sett... Store (!!!) og mange klumper. I tillegg har det vært klumper som er lyse, gjennomsiktige fylt med væske og what not. Totalt satt jeg på do i nesten 3 timer for det bare fortsatte å komme og komme. Skulle ønske jeg slapp å se, føle og kjenne det. Kjenner jeg psykisk og fysisk utmattet i dag. Det verker inni meg.. Føler meg mørbanket.
 
Back
Topp