NYTT KAPITTEL

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
5.oktober 2017. Hei igjen. Nå starter jeg med del 2 i denne prøvedagboka. Mitt tidligere magenurk er nå 3,5 år og vi har nå valgt å prøve på et nytt svangerskap. Måtte det bli mye enklere og mindre smertefult den gangen her.. (det er lov å håpe). Del 2 fortsetter fra side 8.

---------

2013. Mine tanker gjennom alt dette. Det skulle ikke være så enkelt allikevel. Før vi ble prøvere, har jeg alltid hatt en følelse av at jeg har vanskelig for å bli gravid. Der tok jeg feil, jeg blir fort gravid. Men - kroppen min klarer tydeligvis ikke holde det slik.. så kanskje det var noe i det jeg først trodde.. Hatt 3 SA etter hverandre. 4 totalt. Holder på med utredning habituell aborter


-----------


2012.
Etter maaange år sammen (8 år) så føler vi oss endelig klare for å ta steget videre. Vi har ikke brukt prevensjon på 4 år ("hoppet av i svingen"), men det er først nå vi går inn for å prøve.

Dette er første prøveperiode.


Siste menstruasjon: 28 nov - 2 des
Syklusen min ligger på ca 28 dager, forholdsvis stabil syklus.

Det hadde vært fantastisk om det klaffet på første forsøk, så vi håper!!!
 
Last edited:
I går etter sex fikk jeg ekstremt vondt i magen og "underlivet"-området. Det føltes litt ut som kramper. og jeg har hatt vondt i dag også. EGGLØSNING!
 
I dag spottet jeg litt. Jeg går rundt og tenkt at det umulig kan skje på første forsøk.. Frk. Pessimistisk i dag. Jeg syns dagene går så seint.
 
Det er vel ca på dette punkte man får festeblødning er det ikke? Alt fra 7-14 dpo trur jeg:) håpe det er en liten spire som har festet seg:) følge med på tegnene framover å krysse fingrene :)
 
Jeg har bestilt 5 billigtester fra nettet nå. Ligger de i postkassa i morgen vet jeg ikke om jeg klarer å vente helt til fredag/lørdag med å teste meg.

Det hadde vært gøy å kunne kommet med en god nyhet til foreldrene våres på selveste julaften :)
 
Ja det var nettop det jeg å håpet på:) kjempe nyhet å kunne fortelle de nermeste på julaften :) du får oppdatere her inne om du blir noe klokere etter at testene kommer:)
 
I natt drømte jeg at jeg testet meg og at den slo ut positiv på sekundet. Vi ble kjempe glade, men viste ikke hvordan vi skulle reagere.

Jeg har vært veldig kvalm i dag, men det kan være av mange grunner
Håper jeg slipper unna morgenkvalme når jeg blir gravid. Worst thing ever!
 
Mensen :disgust
 
PP2

Eggløsning torsdag 10.jan i følge menstruasjonskalenderen. Skal prøve å kartlegge litt denne mnd og teste ut det med å blant annet ta temperaturen.
 
jeg tror eggløsninga startet i går. hatt menslignende smerter både i går og i dag. i tillegg har temperaturen gått opp nesten en hel grad dag.
 
Denne PP har jeg en annerledes følelse. Jeg har fått vanvittig ømme nipler noe jeg aldri har. jeg får vondt inni puppen når ikm er, men aldri såre nipler. De er supersåre nå og vært det i et par dager. vet noen sier det er for tidlig for symptomer, mens andre sier de fikk symptomer med en gang. i dag har det stukket/murret i magen. jeg har en veldig spesielle følelse denne mnd her, håper det klaffet!!! teste meg om ca 5 dager :)
 
Gahh.. soppinfeksjon. når jeg først får det er det på høygir også.
Dagene frem til testing går treigt. I det siste har vi fått mange spørsmål om graviditet. "Skal dere ikke ha baby snart?" "Er dere gravide eller?" "Er det ikke på tide med en liten en snart?"
De skulle bare vist ;)
 
Spennende... Håper dette var deres pp :)
 
Sovet kjempe dårlig 2 netter på rad, våkner flere ganger og vanskelig for å sove igjen.
De siste dagene har jeg hatt ekstremt mye stikkinger i magen. I morgen er jeg 10 dpo og vurderer å ta en test :)
 
ååååå, d blir spennende :) krysser fingrene for deg.
 
Takk for det :)

Tok en test i sta - blendahvit! Fremdeles 4-5 dager igjen til ikm, så det er håp. Syns dagene har gått så treigt i det siste, men nå har jeg noen fridager fra jobb så da fyker de vel avgårde ;)
 
12 dpo: fikk en svaaaak strekk noen få minutter etter tidsfristen som er ca 3 min. Det har aldri skjedd noen av testene jeg har tatt før. selv ikke en svak strek dagen derpå :p
can it be?? *håper*

Drømt at jeg har tatt graviditetstest to netter på rad nå, og hver eneste gang er de positiv.
 
Ååååhh høres spennende ut, sånn var første min:) tok en digital dagen etterpå å den viste gravid 1-2:) lykke til:) ta å svi testen i morgen tidlig du:)
 
IMG_20130123_120436.jpg


Vet ikke hva jeg skal tro jeg!! I går tok jeg en, da var den bittelitt svakere enn dette, og det kom et par minutter etter tidsfristen. I DAG kom streken før tidsfristen, og den er fremdeles svak.. IKM er i dag....

men dette er da vel en strek og ikke en skyggestrek??
 
Innom og leser :) VIl si Gratulerer du er GRAVID :D:D Koselig :)
 
Jeg er GRAVID! :D

Klarte ikke vente så jeg dro ned på apoteket nettopp og tok en clearblue digital, og den viste gravid :D
Ubeskrivelig følelse. Jeg sitter her med tårer i øynene og er kjempe glad. At vi klarte det på 2 pp er fantastisk, så nå håper jeg virkelig spiren klamrer seg fast :)
 
Back
Topp