Nyforelsket førstegangsprøver <3

Dagen vi testet positivt: 23 Mars 2015
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Dagen startet med at kjæresten dro på jobb super tidlig, og sto opp kl 5. Jeg sov til kl 8 også gjorde jeg litt husarbeid og dro på jobb.. Hele dagen hadde jeg en merkelig følelse i kroppen. Var så spent! Hadde sjekket posten, men testene var enda ikke kommet :( sendte melding til kjæresten om at jeg kom til å kjøpe en test så vi kunne teste med en gang han kom fra jobb. Så hentet jeg han i 3-4 tiden fra jobb, og i bilen begynte jeg og gråte.
Jeg forklarte at jeg hadde hatt en rar følelse hele dagen og at jeg var så utrolig spent! Kjæresten sa bare: nok diskusjon, nå går vi å kjøper en test! Hand i hand gikk vi inn på butikken å kjøpte g-test og sjokolade, haha!
Så kom vi hjem, kjæresten sjekka posten og der var også testene fra billigetester.no kommet!
Vi var så spente og jeg klarte så vidt å lese på pakken så kjæresten måtte lese høyt til meg. Mens jeg sto å kledde av meg buksa begynte han å si: du vet.. du må ikke få så høye forventninger nå.. Jeg sa bare jadajada og forventningene mine var fortsatt skyhøye :)

Så gikk jeg på badet.. Sprang fort ut derfra etter at testen var tatt og kjæresten måtte lese opp resultatet.
Han så på meg og smilte, så glad og stolt som jeg aldri har sett han før. Han sa der var to rosa streker og at testen var positiv. Så løftet han meg opp og sa at vi skulle bli foreldre <3 så ble det litt gråting, klemming, kyssing og latter.

Hele kvelden satt vi bare å snakket om alt vi ser for oss - hvordan det blir å være foreldre. Vi er enige om at vi må ta mange valg som er til barnets beste. Vi begynte til og med å snakke om navn :) vi har begge et favoritt navn på jente hver men guttenavn har vi ikke tenkt på enda.
Uansett hvem lille frø er, så håper vi bare den er frisk og koser seg der inne.<3 vi er veldig glade og ikke minst veldig veldig stolte :)
 
Goo for it.
Selv ble vi sammen mars 2014 og 10 mars 2015 har vi en datter på 2 mnd. Og ja ho var planlagt.
Vi begge har ønsket oss flere barn men min x var steril og Hannes kunne ikke få flere barn. Og med tanke på at man ikke blir yngere med årene fant vi ut at skulle vi ha måtte det skje fort. 2 mnd klaffet det.
Så nå Har vi hver vårt tvilling par og en nydelig datter i lag:)
 
Goo for it.
Selv ble vi sammen mars 2014 og 10 mars 2015 har vi en datter på 2 mnd. Og ja ho var planlagt.
Vi begge har ønsket oss flere barn men min x var steril og Hannes kunne ikke få flere barn. Og med tanke på at man ikke blir yngere med årene fant vi ut at skulle vi ha måtte det skje fort. 2 mnd klaffet det.
Så nå Har vi hver vårt tvilling par og en nydelig datter i lag:)

Så bra at det klaffet så fort for dere ❤️ og takk for oppmuntrende ord! ja vi følte ikke det var noe å vente med! "Passer" jo aldri å få barn. Man blir ikke yngre som du sir :) kjæresten er så glad nå for at han skal bli pappa før han fyller 30! :)
 
Gratulerer <3
Jeg ble gravid mens jeg og mannen holdt på, har nå vært sammen i snart 4 år og vi har to jenter sammen <3
 
Gratulerer <3
Jeg ble gravid mens jeg og mannen holdt på, har nå vært sammen i snart 4 år og vi har to jenter sammen <3

Tusen takk <3 herlig å høre at det kan gå så bra selv om det går fort, og at forholdet er sterkt enda :) vi ønsker også at forholdet skal ha en mening og bygge opp er liv sammen <3
 
I går hadde jeg virkelig humørsvigninger. Kranglet masse med mamma og når jeg kom hjem etterpå gråt jeg mye. Mamma vet ikke noe om at jeg er gravid men vi kranglet om småting som bare eskalerte. I tillegg slo hun meg (ikke noe hardt men nok til at jeg ble provosert). Synes hun behandler meg som en tenåring og skal bestemme over meg. I tillegg skal hun alltid kommer mellom meg og min søster som er min beste venn også.
Kjæresten sa bare at han gleder seg nå til vi blir en familie <3 da kan vi fokusere på det. Jeg er lei av min families drama. Nå vil jeg bare fokusere på min egen lille familie og holde meg unna foreldrene mine en stund. Livet er perfekt akkurat nå, og ingen skal få ødelegge min glede :) min søster og kjæresten hennes skal også flytte sammen nå og det blir bra <3 er så glad på henne og min sine vegne at vi har funnet så flotte menn å bli sammen med! Som virkelig tar vare på oss og bryr seg!
Og jeg vil virkelig at dette forholdet skal vare evig. Vi snakket om det i går jeg og kjæresten, og han sa at selv om vi ikke er gift (som vi skal Etterhvert) så har vi uansett en forpliktelse sammen. Vi vil være sammen for evig og være trofast mot hverandre fordi vi velger det, ikke fordi vi "må" men fordi vi elsker hverandre <3
Er så glad så glad :) svever på en rosa sky ^^ ❤️❤️❤️
 
Hva jeg gjorde som jeg følte selv hjalp meg å bli gravid :)
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Dette er helt mine egne erfaringer og jeg har troen på at det hjalp meg hvertfall <3

1. Jeg gikk på cerazette (minipille) som i følge legen skulle være lett å bli gravid på etter 1.mnd etter pilleslutt. Jeg ble ikke gravid 1pp men i 2.pp, så dette stemmer godt med hva legen sa. Har hørt at man må vente lenger med P-piller og sprøyte..

2. Jeg sluttet å snuse samtidig som jeg begynte å prøve. Det var litt vanskelig siden jeg begynte å røyke da jeg var ca 13 år og gikk over til snus da jeg var ca 16 år.. Så har vært avhengig av nikotin i ca 11 år, men slutta på dagen :) veldig glad for det <3 trur det hjalp meg å bli gravid og gir meg samtidig god samvittighet!

3. Jeg drakk ikke alkohol etter eggløsning. Kuttet også forbruket sterkt ned. Sist gang jeg drakk var 1 mnd siden da jeg hadde mensen etter pp1. Dette var også litt vanskelig siden jeg vanligvis festet hver helg før, sånn skikkelig fylla. Men er glad for at den tiden er over :) savner det ingenting, og som over gir det meg god samvittighet selv om det sikkert ikke hadde skadet forsteret. Men mentalt for meg "hjalp" det meg å bli gravid.

4. Vi hadde sex hver eneste dag siden cd4, dvs vi hadde sex fra de 2-3 siste dagene jeg hadde mensen. Vi hadde også sex flere ganger om dagen. Jeg følte dette hjalp meg, spesielt at vi begynte så tidlig da jeg følte at sæden kunne ligge å vente på egget før EL, da jeg ikke var 100% sikker på når EL var, siden jeg ikke tok EL test.

5. Jeg er ekstremt forelsket! Jeg tror det hjalp meg fordi jeg har lest at hvis man har hormoner oxitocin i blodet kan det være lettere å bli gravid. I tillegg til at jeg hadde orgasme minst 1/2 av gangene vi hadde sex, så jeg tror det kan hjelpe :) at vi er nyforelska trur jeg også hjalp å ha motet oppe å slappe av, slik at det var aldri noen stress om vi MÅ bli gravid siden vi har bare vært i lag i 2 mnd og vi er 4+2 uker på vei :)

Dette er som sagt bare mine erfaringer, og tanker jeg har gjort selv :D veldig veldig glad <3 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
 
Hva jeg gjorde som jeg følte selv hjalp meg å bli gravid :)
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Dette er helt mine egne erfaringer og jeg har troen på at det hjalp meg hvertfall <3

1. Jeg gikk på cerazette (minipille) som i følge legen skulle være lett å bli gravid på etter 1.mnd etter pilleslutt. Jeg ble ikke gravid 1pp men i 2.pp, så dette stemmer godt med hva legen sa. Har hørt at man må vente lenger med P-piller og sprøyte..

2. Jeg sluttet å snuse samtidig som jeg begynte å prøve. Det var litt vanskelig siden jeg begynte å røyke da jeg var ca 13 år og gikk over til snus da jeg var ca 16 år.. Så har vært avhengig av nikotin i ca 11 år, men slutta på dagen :) veldig glad for det <3 trur det hjalp meg å bli gravid og gir meg samtidig god samvittighet!

3. Jeg drakk ikke alkohol etter eggløsning. Kuttet også forbruket sterkt ned. Sist gang jeg drakk var 1 mnd siden da jeg hadde mensen etter pp1. Dette var også litt vanskelig siden jeg vanligvis festet hver helg før, sånn skikkelig fylla. Men er glad for at den tiden er over :) savner det ingenting, og som over gir det meg god samvittighet selv om det sikkert ikke hadde skadet forsteret. Men mentalt for meg "hjalp" det meg å bli gravid.

4. Vi hadde sex hver eneste dag siden cd4, dvs vi hadde sex fra de 2-3 siste dagene jeg hadde mensen. Vi hadde også sex flere ganger om dagen. Jeg følte dette hjalp meg, spesielt at vi begynte så tidlig da jeg følte at sæden kunne ligge å vente på egget før EL, da jeg ikke var 100% sikker på når EL var, siden jeg ikke tok EL test.

5. Jeg er ekstremt forelsket! Jeg tror det hjalp meg fordi jeg har lest at hvis man har hormoner oxitocin i blodet kan det være lettere å bli gravid. I tillegg til at jeg hadde orgasme minst 1/2 av gangene vi hadde sex, så jeg tror det kan hjelpe :) at vi er nyforelska trur jeg også hjalp å ha motet oppe å slappe av, slik at det var aldri noen stress om vi MÅ bli gravid siden vi har bare vært i lag i 2 mnd og vi er 4+2 uker på vei :)

Dette er som sagt bare mine erfaringer, og tanker jeg har gjort selv :D veldig veldig glad <3 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Jeg gikk på vanlig p piller og ble gravid i 2 pp, tror ikke det har så mye å si egentlig. Når kroppen er klar skjer det! :)
 
Jeg gikk på vanlig p piller og ble gravid i 2 pp, tror ikke det har så mye å si egentlig. Når kroppen er klar skjer det! :)

Så bra :) var egentlig helt tilfeldig at jeg gikk på cerazette, har gått på alt mulig rart :p spiral, P-stav, P-plaster,P-pille og minipille x) kan hende jeg hadde blitt like fort gravid uansett hvilken prevensjon jeg gikk på akkurat før :) men glad det ble som det ble hvertfall og at kroppen kvitta seg med hormonene fra pilla fort som bare det :)
 
Nå sitter jeg å drikker min aller første koffeinfrie kaffe... og spiser et eple.. Før ville jeg ha drukket kaffe og sikkert spist noe usunt når jeg kom hjem :p føler meg gravid når jeg må begrense litt på ulike ting.
Leste at man ikke skal drikke mer enn 1-2 kopper kaffe om dagen.. Før drakk jeg kanskje 3-4 kopper + cola i tillegg... Blir bare koffeinfri kaffe og te + litt brus i helgene fremover :) det blir så rart men blir sikkert vant til det etter hvert :)
 
4+3 i dag
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

I går snakket vi masse om hvordan livene til alle rundt oss også vil forandre seg. Våre foreldre blir besteforeldre for første gang! Hans besteforeldre blir oldeforeldre for første gang! Alle våre søsken blir tante og onkler for første gang! :)

Så morro ;) vi skal vente med å si det da, til vi er ca 12 uker og har vært på UL. Litt usikker på om jeg skal dra til lege eller jordmor først, men vil helst dra til jordmor med en gang hvis det går.
Vi skal til svigers 3 dager i påsken og aner ikke hva vi skal si :p vil ikke fortelle den enda ^^ kanskje man må si at man går på antibiotika? :p
 
4+5 i dag <3

Herlig med fri sammen med kjæresten :) kosa oss i går med biff og bernaise, well done for min del ;) må legge om kostholdet litt og kjøpte faktisk mye frukt og grønt :) spiste tomat på brødskiven i morges og har vært flink å få i meg hvertfall 1-2 frukt eller grønnsaker om dagen. Jeg spiser alt for lite av det! :p så skal jeg prøve å trene mer neste uke, for det ble ingen trening denne uken og jeg har mål om trening 4 ganger i uka :p huff! Men er litt redd for å ta for hardt også :) men må trene litt for har jo gått opp 4-5 kilo siden jeg og kjæresten ble sammen og det var til og med før jeg ble gravid :p
Denne søndagen skal bare brukes til avslapping sammen med min kjære <3 så rart å tenke på at man skulle hatt TR nå og at jeg ikke har det :p har hatt det i 12 år hver måned..
Men jeg savner henne ikke akkurat :D
Hadde også en sterk drøm i natt om et guttenavn og sa det til min kjære, han er ikke uenig i at det var et fint navn som kunne passet :)
 
4+6 :)
Enda super lykkelig ❤️ elsker kjæresten min så høyt og lille frø i magen ❤️ var så godt å kunne flytte inn på terminforum, slutte å ha TR, slutte å drikke kaffe og bare gå rett forbi polet når man er i byen, ikke en gang tanken på alkohol frister. Lille deg i magen er alt mamma tenker på, og pappa også. Du,lille frø, er så mye elsket allerede ❤️ pappa sendte melding i dag og sa han elsket mamma og lille frø høyest av alt i verden, da ble mamma så glad at hun begynte å gråte litt. Så litt på baby-klær til deg i dag og det ga masse sommerfugler i magen ❤️ er enda mange uker til vi får møte deg, men hver dag er en gave å kunne gå å tenke på deg og det nye livet som vi har skapt, og hvor mye vi elsker deg :)

❤️❤️❤️❤️
 
6+0 :)

Hadde en kjempevirkelig og rar drøm i natt! Har hørt at man kan drømme veldig livaktig, men dette var veldig spesielt..

Drømte at jeg fødte, og at vi ikke hadde hverken bleier, vogn eller noe. Måtte bruke papir og en handlevogn :p det var en gutt, og han var såå blid da! Han bare smilte og smilte til meg som aldri hadde gjort noe annet :) kjente jeg var veldig glad og lykkelig. Vi hadde ikke stamp heller så bading måtte skje i vasken på badet. Ingen gråting heller når det var bading, bare smil og latter, og jeg husker jeg var glad selv, men var litt urolig siden vi bare hadde 2 bodyer.

Haha, absurd drøm :p

Er super spent, helt uvirkelig men samtidig klarer vi ikke holde på hemmeligheten mer ;)
Vi er så glade og selvfølgelig forelska :) kjæresten snakker allerede om søsken osv men jeg sier bare vi får ta en først å se hvordan det går :D om bare 7,5 mnd er vi en familie på 3 <3 vi gleder oss sååå mye :D
 
Hadde også en super rar drøm :p drømte at jeg fødte en jenta , men så var jeg så fortvilet noen dager senere fordi jeg kunne ikke huske noe fra fødselen :p rart hvordan man drømmer når man er gravid !
 
Back
Topp