Nyforelsket førstegangsprøver <3

Ikke bare har jeg gått opp 7kg nå siden startvekt, magen har poppet skikkelig ut så jeg ser veldig gravid ut, også når jeg ligger :p
Familien ble kjempeglad for at det ble en jente, spesielt svigermor^^ kjæresten er jo enebarn og hun kunne ikke ha flere, så blir vel spesielt for hun.
Vi skal ordne lånbevis når vi er ferdige på ferie å begynne å se på leilighet <3 det blir fint, håper virkelig vi kommer i orden før lillejenta er her, men hvis ikke er det ikke krise heller. Alt skal nok ordne seg til slutt :D gleder meg bare så utrolig mye, klarer nesten ikke å vente :D
 
Kjempeheldige meg, sambo og lillepia i magen har fått tilbud om studentbolig ❤️ <3 vi skal bare betale 7000kr for 60kvm, og vi skal bo sentralt. Her skal vi bo i ca ett år. Vi flytter neste uke :) gleder meg veldig mye, fordi der har vi et barnerom, og jeg har allerede funnet det jeg synes virker som det perfekte rommet <3 venninna mi på jobb skal hjelpe meg og ordne det :D og mannen sa også at han vil hjelpe til <3ImageUploadedByBV Forum1438160740.422127.jpg

Vi har sagt det offentlig på Facebook nå, som passer fint med tanke på at magen vises veldig godt nå, mellom uke 18-22 har jeg vokst masse. Tror babyen trenger plassen, og føler jeg følger min egen vekstkurve.. Har gått opp tilsammen 7kg nå :) håper å holde meg under 15kg, men dette kan man såklart ikke bestemme, er bare et lite mål jeg har for å ha kontroll.. :) kontrollfriken :p

Jeg fikk en god og en dårlig nyhet i dag.. Lånekassen kan ikke utbetale lån til meg før jeg består eksamen, og den skal jeg ta nå i august, men føler ikke jeg kommer til å bestå :( kan jo såklart prøve, men er så lite motivert. Ikke noe problem å jobbe, men med studiene er det vanskeligere! Men helt avhengig av å få inn de pengene for å forsørge meg selv, så det må fikses.. Må evt søke om sykestipend på bakgrunn av hyperemesis!! Har vært sykemeldt for det tre ganger i forbindelse med jobb og skole, så det er ikke usant. Jeg har jobbet mye fordi jeg ønsker mye penger utbetalt i foreldrepenger.. Har jo bare 25%, men har jobbet ca 50%..
MEN, en god nyhet er at lillepia hvertfall får en mamma med bachelorvitnemål :D har fått klart svar fra UiO om at jeg skal få vitnemålet mitt <3 dette betyr så mye for meg at hun hvertfall kan se at mamma gjør sitt beste i forhold til skole og jobb <3 så får jeg ta masteren etter at hun kommer :D jobber jo med den nå men har bare hatt et litt dårlig år i forhold til skolen, men et bra år i forhold til alt annet :D

Gleder meg bare til jenta vår er her, hun kommer til å gjøre alt så bra og så verdt det :)
 
Fant denne vekt-oversikten.. Er vel ikke helt "korrekt" sånn sett, men likte den fordi jeg lå ganske riktig til i forhold til vektøkning :D
Uke 23 og gått opp 7,4 kg (grafen sier 7,2 så ligger litt over snittet nå).
Denne passer bra for meg som har som "mål" om 15 kg.. Jeg vil bare følge med og ha litt kontroll :) ImageUploadedByBV Forum1438691752.874292.jpg
 
I dag har det bare vært for mye..
Skal råde alle hvis dere vil ha en fin dag, ikke dra på NAV, sure folk :( har ringt de før og de sa kom innom for veiledning.. Da vi kom i dag fikk vi beskjed om at vi måtte ringe for veiledning, ikke kommer innom personlig.. Var ikke en god start.. Måtte innom jobb også å hente lønnsslippen, har ikke fått sykepenger forje uke og det lyder jo godt!!! Med tanke på foreldrepenger eller sykemelding i fremtiden :( har vært på gråten i hele dag, men søster har bursdag så måtte være i godt humør for henne.. :) og det klarte jeg fint. Men kjenner jeg er sliten nå.. Begynte å gråte i sted fordi jeg mistet en ting i doen (haha) kjæresten måtte komme å redde meg :p og plukke den ut.. Haha så jeg har lagt meg nå, han blir litt irritert fordi det er tidlig og vi har ferie, men jeg er helt ferdig.. Hjelper ikke at mini ligger å sparker helt villt heller, og har hatt masse smerter i dag!
Tro meg, er så glad for å være gravid.. Men noen dager er litt tyngre enn andre. :p
 
Nå har vi flyttet inn i den nye leiligheten, og det er blitt veldig hjemmekoselig her :) vugga står i stua og sprinkelsenga står på rommet. Vi har også satt opp kommoden som er kun til babyklær :) og mange av skuffene er fyllt opp allerede. Snart skal vi handle vogn og jeg vet akkurat hvordan jeg vil ha! En beige Stokke vogn :D svigerfar skal betale, så har fått streng beskjed om å kjøpe det beste :)
Det eneste som jeg bekymrer meg er økonomi. Er student og venter svar fra Lånekassen og NAV. Jobber også deltid. Så jeg jobber så mye jeg klarer nå, ca 3 ganger i uka, det er mer enn nok for meg :p
Blir ikke så mye trening, så er for tiden støttemedlem på gym'en. Mannen er nå på trening mens jeg har spist ostesmørbrød og ligger på sofaen :D ser på fødselsvideoer på YouTube og begynner så klart å gråte av alle ^^ tenk at om ca 74 dager (+/- 14 dager) skal jeg føde, og jeg er høygravid om bare 34 dager!!
Tiden har gått så fort, men samtidig sakte. Jeg gleder meg hver eneste dag til lille jenta vårs er her <3 har det så godt med kjæresten også, som gleder seg sånn til å bli pappa :) han elsker å kjenne sparkene til lille og han elsker babymagen. Har virkelig verdens beste mann, og beste far til mitt barn. Kan ikke tro at jeg er så heldig noen ganger :) gleder meg bare til den beste dagen i vårt liv, som er når babyen blir født! Terminen er 6. Desember og nå er det bare å vente og vente til man endelig får se henne, vi gleeeder oss :D
 
Back
Topp