Noen som har tatt MR undersøkelse her???

Mamman til go`jenta!

Elsker forumet
Hvordan gikk det? har dere klaustrofobi/angst?
 
MR er ikke noe problem. bare lukke øynene og slappe helt av...
jeg sovna nesten sist..haha
Har du klaus så si fra og de er veldig flink de som jobber med det..[:)]
 
jeg har veldig klaustrofobi og hadde veldig panikk for denne undersøkelsen

Lå og tviholdt på panikk knappen, lukket øynene og lå og assosierte lydene med diverse ting som feks motorsykkel, snekke osv.
Gikk overraskendes bra og jeg kom meg helskinnet gjennom undersøkelsen uten noen avbrytelser
 
Jeg sliter med panikkangst,så jeg innbiller meg at jeg ikke får puste sånn helt uten videre. Og i situasjoner der jeg ikke kan "rømme" vekk hvis jeg vil... Hvis dere skjønner...  så jeg sliter virkelig med å bestille sånn undersøkelse. Vet jeg burde pga sterke ryggplager etter første fødsel som ikke gir seg.. Men frykten tar overhånd![8|]Bare jeg tenker tanken med å ikke puste så skjer det... De tankene kommer ofte for å si det sånn...[&:]
 
Ingen problem. Lå inni der og hørte på musikk og kjedet meg.
Bare hold øya lukket hvis det føles trangt.
 
Jeg har klaustrofobi og panikk angst. Jeg fikk beroligende av fastlegen som jeg skulle ta ca 1 time før MR undersøkelsen. [:)]
 
jeg har litt klaus! får helt panikk hvis jeg ser at nå har jeg ingen vei ut!
 
 
men MR gikk helt fint!! null problem! for jeg viste at de kom til å ta meg ut med en gang jeg trykte på knappen! og hvis det skulle være sånn at det ikke funka så kunne jeg krype ut!
 
Tok det bare timer før jeg skulle settes igang (jævla idioter på det jævla idiotiske sjukehuset!).
Fortalte på forhånd om at jeg syns sånt er ekkelt, men fikk bare kjeft og en forlenga MR-tid fordi jeg fikk helt panikk inni der (og klarte ikke ligge helt rolig)
 
Jeg har egentlig ikke klaus, men får klaus i MR maskin, jeg lukker øynene i det øyeblikket de kjører meg inn, og åpner de ikke, for da hadde jeg fått panikk.

Jeg syns det kan virke litt som å ligge i en kiste, men prøver å tenke på noe fint, og lytter etter musikken selv om det er veldig mye bråk fra Maskinen. Lå der i 30 min sist, kjipt når man kjenner det klør på leggen feks..
 
ORIGINAL: Mio

Jeg har klaustrofobi og panikk angst. Jeg fikk beroligende av fastlegen som jeg skulle ta ca 1 time før MR undersøkelsen. [:)]


hjalp dette godt syns du?
 
ORIGINAL: Sha

jeg har litt klaus! får helt panikk hvis jeg ser at nå har jeg ingen vei ut!


men MR gikk helt fint!! null problem! for jeg viste at de kom til å ta meg ut med en gang jeg trykte på knappen! og hvis det skulle være sånn at det ikke funka så kunne jeg krype ut!



Da må du jo ake deg bakover, kan jo ikke snu deg og krype ut..
 
Jeg fikk litt klaus av å ha på meg den "maska".. fikk hosteanfall enda jeg ikke var forkjølet! Blir litt sånn med meg.. at det jeg ikke kan,.. det må jeg plutselig.. som å hoste.. klø osv[:)] Var på nippen til å måtte avlyse pga at jeg lå så urolig.. men gudskjelov fikk hun litt bra innimellom hostingen min[8D]
 
ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg fikk litt klaus av å ha på meg den "maska".. fikk hosteanfall enda jeg ikke var forkjølet! Blir litt sånn med meg.. at det jeg ikke kan,.. det må jeg plutselig.. som å hoste.. klø osv[:)] Var på nippen til å måtte avlyse pga at jeg lå så urolig.. men gudskjelov fikk hun litt bra innimellom hostingen min[8D]


Maske i MR maskin??
 
ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg fikk litt klaus av å ha på meg den "maska".. fikk hosteanfall enda jeg ikke var forkjølet! Blir litt sånn med meg.. at det jeg ikke kan,.. det må jeg plutselig.. som å hoste.. klø osv[:)] Var på nippen til å måtte avlyse pga at jeg lå så urolig.. men gudskjelov fikk hun litt bra innimellom hostingen min[8D]


Må vi ha maske på?[&:] Gosj....
 
ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg fikk litt klaus av å ha på meg den "maska".. fikk hosteanfall enda jeg ikke var forkjølet! Blir litt sånn med meg.. at det jeg ikke kan,.. det må jeg plutselig.. som å hoste.. klø osv[:)] Var på nippen til å måtte avlyse pga at jeg lå så urolig.. men gudskjelov fikk hun litt bra innimellom hostingen min[8D]


Må vi ha maske på?[&:] Gosj....


Jeg tok MR av hodet.. og jeg måtte ha sånn maske på meg..
 
ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg fikk litt klaus av å ha på meg den "maska".. fikk hosteanfall enda jeg ikke var forkjølet! Blir litt sånn med meg.. at det jeg ikke kan,.. det må jeg plutselig.. som å hoste.. klø osv[:)] Var på nippen til å måtte avlyse pga at jeg lå så urolig.. men gudskjelov fikk hun litt bra innimellom hostingen min[8D]


Må vi ha maske på?[&:] Gosj....



Det har jeg aldri hatt, har tatt MR 3 ganger..
 
ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg fikk litt klaus av å ha på meg den "maska".. fikk hosteanfall enda jeg ikke var forkjølet! Blir litt sånn med meg.. at det jeg ikke kan,.. det må jeg plutselig.. som å hoste.. klø osv[:)] Var på nippen til å måtte avlyse pga at jeg lå så urolig.. men gudskjelov fikk hun litt bra innimellom hostingen min[8D]


Må vi ha maske på?[&:] Gosj....


Jeg tok MR av hodet.. og jeg måtte ha sånn maske på meg..


ah.. daså[:)]
 
ja jeg har tatt mr av hode for og utelukke blodpropp....
jeg har angst klaustroforbi av små rom og kan nesten ikke ta en heis før jeg blir dårlig og ikke får "puste"

når jeg sko i MR så fikk jeg musikk på ørene og di tok noe greier over hode... kjente jeg ble dårlig  så jeg lå der og kikket rett opp og det som var at jeg fikk besjed om og ligge HELT i ro... eh helt i ro liksom ja ja 25 min tar denne undersøkelsen sa hun.... da ble jeg dårlig.. så lenge????

når jeg lå der og kikket rett opp så fikk jeg panikk!!!!!
hun måtte bare ta meg ut me en gang!!!! jeg begynnte og gråte var helt i fra meg...

fikk roet meg og sko prøve igjen ... holdt øynene igjen da gikk det mye bedre...

men kjente hele veien at jeg slet me og puste og fikk sånt... jeg klør på nesen osv... det hadde vært mye bedre om jeg hadde sovnet...

fikk mange ganger besjed om at nå må du ligge helt i ro... klarte vist ikke det hele veien...

når undersøkelsen var ferdig så sier di.. da er vi ferdig nå skal vi bare bruke et par min på og gjennomgå bildene for og se om di ble bra nok...

da fikk jeg helt PANIKK hvorfor skulle jeg ligge her når di var ferdig hallos lipp meg ut og jeg begynte og gråte og sa jeg må UT!!!!

men jeg måtte ligge helt i ro fortsatt og da kom besjed om
det må tas noen bilder til [:(] den undersøkelsen vil ta 5 min 20 sekund... + jeg fikk væske rett i blodårene og...

med en gang den var ferdig så var di ganske KJAPPE me og ta meg ut... siden jeg fikk sånt panikk sist...

når jeg kom ut fra sykehsuet der jeg tok det så var jeg helt skjelven og var glad jeg var ferdig og sa til meg selv... ALDRI mer!!!!

spør legen din om og få beroligende ol. og gi besjed når du kommer inn at du sliter sånt og sånt...

lykke til....
 
Ja tok av kneet dajeg hadde brist i det. Gikk helt greit det selv om det bråker noe veldig. Nå var det jo bare beina mine som var inni maskinen da så ikke fare for klaus da... [:D]
 
Jeg var nylig og tok MR av bekken og rygg. Legen spurte om jeg hadde klaustrofobi, jeg sa ja og fikk med med to tabletter med valium. Tok en tablett en time før. Jeg ble kjørt med beina først inn, slik at hodet lå i åpningen, men fremdeles innenfor maskinen. Jeg fikk musikk på ørene, noe jeg egentlig ikke hørte noe særlig av for den maskinen bråker ganske mye. Jeg sovna nesten av etterhvert, undersøkelsen tok ca 40 min [:)]
 
Back
Topp