Noen leker som ikke kommer inn i hjemmet?

Ikke våpen og sånn billig (plast) drit (unnskyld uttrykket). Er ikke så glad i cars og action helter heller, men der må jeg nok bare svelge noen kameler etterhvert. Foreløpig bestemmer jeg (jeg som kjøper eller ønsker han ting) og da er det brio treleker, Lego duplo, briotog, bøker etc som kommer i hus :)
 
Vurderer å fjerne alt av leker, er så lei krangling om leker. Men her kommer ikke krigsleker og våpen inn foreløpig. Men hadde vært fantastisk med bare en liten kasse med leker, ikke de havene de har nå.
 
Leker med mye lyd i. (Han er sensitiv på høye lyder og ber oss om å teipe over høytalerne på lekene, samt at e ikke tåler høye lyder), lekevåpen (han liker det ikke), naturtro edderkopper (mor hater de!)
 
Hvorfor ikke "jentelego"?
Synes det er helt unødvendig med rosa lego rettet mot jenter. Hvor delene ikke engang er kompatible med vanlig Lego.

Når jenter skal leke med Lego må den da ikke være rosa, fordelen med Lego er jo at den er kjønnsnøytral. Hvis de bare setter langt hår på noen av de vanlige figurene så vips, har man jentet lego helt uten rosa, lilla, kjøpesentre og ponnyer.

Jeg akter iallfall ikke å kjøpe Lego som er ekstremt delt på kjønn slik at man må kjøpe nytt til et evt nytt barn av annet kjønn.
 
Lekevåpen. Skytevåpen kan de bli introdusert for i ordnede former på skytebane etterhvert som de er modne til det.
Mine barn skal ikke vokse opp med å tenke at våpen er leker.
 
Leker med lyd, og sånn furreal katt med fjernkontroll. Og våpen som ser ekte ut.
 
Synes det er helt unødvendig med rosa lego rettet mot jenter. Hvor delene ikke engang er kompatible med vanlig Lego.

Når jenter skal leke med Lego må den da ikke være rosa, fordelen med Lego er jo at den er kjønnsnøytral. Hvis de bare setter langt hår på noen av de vanlige figurene så vips, har man jentet lego helt uten rosa, lilla, kjøpesentre og ponnyer.

Jeg akter iallfall ikke å kjøpe Lego som er ekstremt delt på kjønn slik at man må kjøpe nytt til et evt nytt barn av annet kjønn.
Vår legofriends passer med andre legoklosser. Her heter det ikke jentelego, da. Vi bruker ord som slott, butikk, bil, båt etc.
 
Vår legofriends passer med andre legoklosser. Her heter det ikke jentelego, da. Vi bruker ord som slott, butikk, bil, båt etc.

All såkalt jentelego jeg har kjøpt hatt også passet med annen Legomener jeg... . Dog kjøper vi det mest i gave da mine barn ikke viser interesse for det, så jeg har ikke mye erfaring
 
Back
Topp